تغییر رمز ثنا | نحوه تغییر رمز شخصی در سامانه ثنا – فراموشی رمز یا هک شدن


سامانه ثنا یکی از سامانه‌هایی است که وظیفه ارائه خدمات قضایی به مردم را بر عهده دارد و هر فرد با ثبت نام در این سامانه می‌تواند از خدمات آن به صورت غیر حضوری بهره مند شود. دارا بودن رمز شخصی ثنا برای استفاده از این سامانه معتبر الزامی بوده و در صورتی که آن را در دسترس نداشته باشید نمی‌توانید وارد سامانه شوید. در ادامه در خصوص نحوه تغییر رمز شخصی ثنا توضیحات مفصلی را در اختیارتان قرار داده‌‌ایم، با ما همراه باشید.

رمز شخصی ثنا چیست‌‌‌‌ ؟

رمز شخصی ثنا رمزی است که در حین ثبت نام در سامانه ثنا به اشخاص ارائه داده می‌شود. دارا بودن این رمز برای استفاده از خدمات سامانه ثنا الزامی می‌باشد و چنانچه فردی این رمز را نداشته باشد نمی‌تواند از هیچ یک از خدمات سامانه استفاده کند. این رمز ده رقمی بوده و هر فردی که آن را در اختیار داشته باشد می‌تواند تمامی اطلاعات پرونده‌های حقوقی، پیگیری پرونده و دادخواست و امور از این قبیل را انجام دهد. نکته‌‌ای که حائز اهمیت است این می‌باشد که نباید این رمز را فراموش کنید و بهتر است آن را در گوشه‌‌ای یادداشت کنید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

تغییر رمز شخصی ثنا به چه منظور انجام می‌شود‌‌‌‌ ؟

همانطور که گفتیم رمز شخصی ثنا برای هر فرد متفاوت خواهد بود و دفتر خدمات الکترونیک قضایی این رمز را تنها در اختیار خود فرد قرار خواهد داد زیرا هیچکس نباید به این رمز دسترسی داشته باشد. دلیل اینکه این رمز شخصی به حساب می‌آید این است که اگر افراد دیگر به آن دسترسی داشته باشند می‌توانند اطلاعات قضایی شخصی فرد را در اختیار داشته باشند. در برخی موارد دیده می‌شود که دیگران به این رمز دسترسی پیدا کرده‌‌‌‌اند که در این صورت فرد می‌تواند برای از دسترس درآوردن رمزش که در اختیار دیگران است اقدام به تغییر رمز شخصی ثنا نماید و در واقع تغییر رمز به منظور بی‌اعتبار کردن رمز قبلی که در دسترس دیگران است می‌باشد. هرگاه رمز تغییر کند دیگر نمی‌توان با استفاده از رمز قبلی وارد سامانه ثنا شد و در نتیجه دیگر رمز شخصی ثنای فرد در اختیار دیگران نخواهد بود.

نحوه تغییر رمز شخصی ثنا

برای تغییر رمز ثنا می‌بایست افراد برخی مراحل را در سامانه ثنا انجام دهند. مراحل تغییر رمز شخصی ثنا به شرح زیر می‌باشند:

  • در محله اول فرد می‌بایست وارد سامانه خدمات الکترونیک قضایی شود و روی گزینه سامانه ثبت نام خدمات الکترونیک قضایی کلیک کند. عکس
  • در مرحله دوم می‌بایست در صفحه باز شده گزینه سامانه اصلی ثنا را انتخاب کرد که در این صورت صفحه‌‌ای نمایش داده می‌شود و چند گزینه دارد که می‌بایست روی گزینه تغییر رمز کلیک نمایید. عکس
  • حالا می‌بایست در صفحه باز شده کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کنیدعکس که در ادامه برای شما یک کد شش رقمی‌ ارسال می‌شود، حالا باید این کد را در کادر مربوطه نمایش داده شده روی صفحه وارد کنید و وارد صفحه تغییر رمز شوید.عکس
  • در مرحله آخر نیز باید در قسمت تغییر رمز، رمز قبلی و رمز جدید خود را وارد کنید و روی گزینه تغییر رمز کلیک کنید تا رمز جدید برای شما ثبت شود و تغییر رمز انجام گیرد.عکسپس از تغییر رمز، رمز قبلی قبلی فاقد اعتبار خواهد بود.

سوالات متداول

رمز شخصی ثنا قابل تغییر است‌‌‌‌ ؟

بله این رمز قابل تغییر بوده و با انجام برخی مراحل می‌توان آن را تغییر داد که در متن مقاله توضیحات کامل‌‌‌تر آمده است.

اگر رمز شخصی ثنا تغییر کند رمز قبلی قابل استفاده نیست‌‌‌‌ ؟

بله در این صورت رمز قبلی فاقد اعتبار خواهد بود و قابل استفاده نیست، توضیحات کامل‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تغییر ر‌مز ثنا، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تغییر ر‌مز ثنا پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *