خودرو جنسیس کوپه


خودروی هیوندای جنسیس کوپه یک خودروی اسپرت است که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ وارد بازار خودرو شد. ۲ سال بعد ورود این خودرو به بازار خودروی کره یعنی در سال ۲۰۱۰کشور ما نیز راه یافت. به دلیل داشتن قیمت مناسب در مقایسه با سایر خودروهای هیوندا توانست نظر بسیاری از مشتریان را به سمت خود متمایل سازد.

 

بررسی مشخصات فنی خودرو جنسیس کوپه

*موتور:۴ سیلندر توربو یا ۶ سیلندر

*گیربکس: دنده ای و اتوماتیک

*دیفرانسیل:عقب

*ظرفیت تعداد سرنشین: ۴ سرنشین

*گیربکس: ۶ دنده دستی و ۶ دنده اتوماتیک شیفت ترونیک

*حجم موتور: ۳۷۷۸سی‌سی

*موقعیت موتور: عقب سیلندر۶

*تعداد سوپاپ: ۲۴

* نیرو: اسب بخار۳۶۰۰/۳۰۶

*گشتاور: ۴۷۰۰/۳۶۰


*ابعاد: طول۴۶۳۰ mm، عرض۱۸۶۴ mm، ارتفاع۱۳۸۴ mm، وزن۱۵۴۰ kg، سایز تایر۲۲۵/۴۰YR۱۹

*حداکثر سرعت: ۲۴۰ km/hشتاب۵,۹

 

بررسی میزان سوخت و استانداردها

* ظرفیت مخزن: ۶۵

*استاندارد آلایندگی: یورو ۳

مصرف سوخت ترکیبی: ۱۴/۵ لیتر

 

بررسی امکانات و آپشن های امنینی جنسیس کوپه

 *سیستم تهویه مطبوع خودکار

*مجهز به قفل شدن درب ها پس از حرکت، باز شدن خودکار قفل درب ها پس از تصادف، سپرهای همرنگ بدنه، چراغ های مه شکن جلو

*مجهز به سنسورهای پارک عقب

* مجهز به سیستم ضد قفل ترمز ABS، سانروف برقی، آینه میانی الکتروکرومیک

* مجهز به سیستم ورود بدون کلید مجهز به سیستم ضد سرقت

* مجهز به تزیینات آلومینیوم، آینه های جانبی تاشو برقی، گزوز دوبل، آینه آرایشی با چراغ، شیشه های برقی

* مجهز به سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، پوشش چرم و کروم دسته دنده، زیرسیگاری متحرک و فندک

* مجهز به شیشه های مجهز به سیستم کنترل اشعه خورشید و ایموبالایزر

* مجهز به سیستم صوتی با قابلیت پخش CD، MP3 و مجهز به CD

* مجهز به کروز کنترل اتوماتیک

* مجهز به کنترل های سیستم صوتی روی فرمان

*مجهز به سیستم کنترل نیروی ترمز در هنگام پیچیدن CBS، سیستم کنترل پایداری ESC، روکش فلزی پدال ها، رینگ های آلیاژی 19 اینچی، شیشه های دودی، صندلی های چرم و صندلی برقی راننده

*مجهز به گرمکن، لامپ زنون، ایربگ های جلو و جانبی و پرده ای، کلید هوشمند و استارت دکمه ای و پشت سری های فعال

* مجهز به سیستم کنترل خودکار روشنایی چراغ ها، بال عقب، تیغه های برف پاکن آئرو و اهرم تعویض دنده پشت فرمان

*مجهز به سیستم کنترل هرزگردی TRC


بررسی طراحی ظاهری خودرو جنسیس کوپه

این خودرو در زمان ورود خود به بازار ایران به دلیل داشتن طراحی ظاهری منحصربه‌فرد، اسپرت و جذاب از استقبال خوبی برخوردار شد. در نمای روبروی چراغ‌های کشیده با طراحی تند و تیز به چشم می‌خورد. در دو طرف یک پنجره نسبتاً کوچک جای گرفته و به همراه حالت خندان سپهر، جلوه ای کاملاً اسپرت و مهربان به این خودرو بخشیده ‌است. در نمای جانبی و همچنین روی در از خطوط حجمی استفاده شده که سبب ایجاد ظاهری عضلانی در این خودرو گردیده است.

بر روی درب‌ها وجود ۲ مجرای تهویه جلوه هیجان‌انگیزی به نمایی رو به روی این خودرو داده‌است. در نمای عقب نیز از چراغ‌هایی کشیده شده همانند سبک طراحی جلو بکار برده شده است. وجود اسپویلر جذاب روی درب صندوق عقب و همچنین طرح مناسب ( سپر و سر اگزوزهای ۲ طرف آن سبب شده نمای عقب این خودرو جوان‌پسند و زیبا باشد.


بررسی طراحی داخل کابین خودرو جنسیس کوپه

طراحی داخلی این خودرو در مقایسه با خودروهای اسپرت امروزی از طراحی چندان جالبی بهرمند نیست. و فقط طراحی اسپرت غربیلک فرمان و پنل کیلومترشمار پشت آن از نکته‌های مثبت در طراحی داخل کابین به شمار می رود. ناگفته نماند که وجود متریال استفاده شده در داخل کابین این خودرو از کیفیت مناسبی بهره برده که با توجه به رنج قیمت آن در بازار منطقی و قابل‌قبول می‌باشد.

در ردیف جلو فضایی راحت را برای سرنشینان به وجود داشته و محدودیت های هایی در این زمینه به چشم نمی‌خورد. اما ردیف صندلی‌های عقب برای افراد بلند قد و هیکلی فضایی راحت برای نشستن و قرار دادن پا نیست.

صندوق عقب این خودرو دارای ظرفیت ۲۸۳ لیتر فضا بوده که برای جای دادن اسباب و وسایل دارندگان این خودرو فضایی مناسب و ایده‌آل به نظر می‌رسد.

مزایای خودرو جنسیس کوپه

۱ طراحی ظاهری زیبا و مهیج

این خودرو دارای طراحی زیبا و اسپرت می‌باشد که بخوبی توانسته است رضایت علاقه‌مندان به طراحی اسپرت را برآورده سازد


۲- بهره بردن از بازار دست دوم مناسب

خودرو جنسیس کوپه به علت داشتن قیمت اقتصادی و مناسب‌تر نسبت به دیگر رقبای خود و همچنین دیگر مدل‌های خودروی هیوندای در بازار توانسته است از بازار خرید فروش مناسب و داغی در کشور ما برخوردار شوند

۳- داشتن تجهیزات رفاهی قابل‌قبول

این خودرو از تجهیزات و امکانات رفاهی نسبتاً کاملی بهره‌مند می‌باشد. بر خلاف بسیاری از خودروهای اسپرت راننده و سرنشینان این خودرو از امکانات رفاهی خوبی مانند: چراغ‌های زنون، تنظیم صندلی راننده در ۶ جهت، روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک فرمان، کروز کنترل، سیستم تهویه مطبوع خودکار، سیستم ورود و استارت بدون کلید و بسیاری از امکانات دیگر بهره مند می باشد.


معایب خودرو جنسیس کوپه

۱ واردات بسیار محدود این خودرو به بازار کشور

متأسفانه واردات این خودرو به کشور ما با محدودیت‌های بالایی همراه بوده است که این محدودیت‌ها علاوه بر به وجود آوردن کمبود این خودرو در بازار، موجب می شود دارندگان آن نیز برای دسترسی به قطعات یدکی دچار سختی های زیادی شوند.

۲- محدودیت فضای کابین در ردیف عقب

هرچند که این خودرو به اسم یک خودروی ۴ نفره در بازار معرفی شده است، اما متأسفانه فضای کافی برای ۴ نفر بزرگسال درشت اندام در این خودرو وجود ندارد. بیشتر محدودیت فضا را برای سرنشینان عقب می‌توان مشاهده کرد مخصوصاً قرارگیری پا در فضای عقب برای سرنشین واقعاً آزاردهنده است

۳- نداشتن فرمان‌پذیری مطلوب

این خودرو یک خودروی اسپرت با سیستم تعلیق خشک می‌باشد که با توجه به طراحی و نوع آن می‌توان این انتظار را داشت. اما لازم به ذکر است که کوبش های موجود در آن بسیار بیشتر از رقبای آن بوده و در اسپرت بودن آن زیاده‌روی شده است

۴- داشتن هزینه نگهداری بالا



گیربکس این خودرو در حالت اتومات علی‌رغم داشتن عملکردی نه‌چندان جالب نیاز به تعمیر و مراقبت دوره ای نیز دارد که از هزینه‌های بالا و سرسام‌آوری هم برخوردار است

۵- داشتن کیفیت سیستم صوتی پایین

هرچند این خودرو جزو خودروهای جوان‌پسند بعلت طراحی جذاب و سواری اسپرتی که دارد می باشد. اما سیستم صوتی آن هیچ‌گاه قادر به برآورده کردن توقعات جوانان نبوده و نسبت به رقبایش بسیار ضعیف و بی کیفیت می باشد

۶- داشتن مصرف سوخت بسیار بالا

این خودرو دارای مصرف سوخت ترکیبی ۱۴٫۵ لیتر برای پیمودن مسافت ۱۰۰ کیلومتر می باشد. همان‌طور که ملاحظه می‌فرمایید؛ این عدد رقمی بسیار بالا در مقایسه با دیگر خودروهای هم رده آن می باشد که خریداران و طرف‌داران آن لازم است قبل از خرید حتماً به این نکته توجه داشته باشند

۷- داشتن ایمنی پایین

نمونه‌های موجود این مدل خودرو، در کشور ما فقط از ۲ عدد آیربک برخوردارند، ۲ نوع ترمز ای بی اس و سیستم کنترل پایداری در سیستم فنی وجود دارد. با این تفاسیر نمی‌توان از این خودرو توقع ایمنی چندان بالایی را داشت.

۸- داشتنش شتاب و عملکرد فنی ضعیف

هرچند این خودرو یکی از خودروهای پرقدرت به شمار می‌رود اما متأسفانه علی‌رغم داشتن قدرت بالا از توان خروجی مناسبی بهره‌مند نیست. این خودرو دارای موتور ۶ سیلندر سیلندری است که می‌تواند ۱۶۵ اسب بخار را در ۶ هزار دور در دقیقه تولید کند و دارای حداکثر گشتاور ۲۴۵ نیوتن می باشد.
تجربه نشان داده‌است که گیربکس ۶ سرعته این خودرو در حالت دستی به آن شکلی که از آن انتظار می رود دارای عملکرد مناسب نبوده.

بررسی وضعیت رانندگی خودرو جنسیس کوپه


متأسفانه این خودرو بر خلاف ظاهر و قد و قامت اسپرتی که دارد آن‌گونه که انتظار می رود عمل نمی‌کند. وجود تاخیر در عملکرد گیربکس سبب شده راننده در پشت فرمان آن دارای حس سواری خشک و بی روحی باشد. این عوامل موجب شده هنگام رانندگی این خودرو از سرعت و شتاب چندان جالبی بهره‌مند نگردد. گیربکس پر سروصدای آن در حالت اتوماتیک هم عملکرد چندان مناسبی از خود به نمایش نمی‌گذارد.


وضعیت فروش خودرو جنسیس کوپه در بازار کشور

این خودرو در میان خودروهای هیوندا از بازار فروش نسبتاً بالا برخوردار می باشد که ریشه این علت را می‌توان در قیمت مناسب و متعادل این خودرو دانست می توان پیشبینی کرد، اگر مدل نیوفیس این خودرو بدون محدودیت روانه بازار کشور می‌شد بدون شک از بازار خرید و فروش پر رونق و داغی بهره‌مند می‌گشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *