خودرو لیفان ایکس۶۰


 

خودرو لیفان ایکس ۶۰ به‌عنوان نخستین شاسی بلند کمپانی لیفان در سال ۲۰۱۱ به بازار خودرو عرضه شد. ا
از آنجایی‌که این خودرو اولین تجربه شرکت لیفان چین به حساب می رفت جزو خودروهای خاص محسوب می‌شود. در کشور ما در حال حاضر شرکت خودروسازی کرمان موتور دو نوع اتوماتیک و دستی این خودرو را منتاژ می کند. بخاطر داشتن طراحی ظاهری جذاب این خودرو جزو شاسی بلندهای جوان پسند محسوب می گردد.


مشخصات فنی لیفان ایکس۶۰

* موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

* حجم موتور: 1794 سی سی

*تنفس موتور: تنفس طبیعی

*انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

*حداکثر قدرت: 131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

* حداکثر گشتاور: 168 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه

*جعبه دنده: 5 دنده دستی

*شتاب: 0 تا 100

*حداکثر سرعت 170 کیلومتر در ساعت

*وزن: 1330 کیلوگرم

*اندازه: 4325 طول، 1790 عرض،  1690 ارتفاع

* فاصله بین دو محور: 2600 میلیمتر


بررسی مصرف سوخت و استانداردهای خودرو لیفان ایکس۶۰

* مصرف سوخت ترکیبی: 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر

* حجم باک: 55 لیتر

*استاندارد آلایندگی: یورو 3

*میزان تولید CO2: گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت


بررسی امکانات و آپشن های خودرو لیفان ایکس۶۰


*مجهز به جلو دیسکی دوجداره با امکان تهویه و خنک شونده، عقب دیسکی، EBD

* مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

* مجهز به سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و مجهز ۶ بلندگو

*مجهز به گیربکس ۵ سرعته دستی

*مجهز به سیستم کولر

* مجهز به سیستم تهویه مطبوع 

* مجهز به آینه های جانبی به صورت برقی 

*مجهز به چراغ مه شکن برای قسمت جلو و عقب

*مجهز به سنسور برای دنده عقب 

*مجهز به قفل ایمنی کودک

*مجهز به گرمکن شیشه عقب

*مجهز به شیشه بالابر به صورت برقی 

*مجهز به چراغ ترمز سوم

*مجهز به برف کن برای شیشه قسمت عقب

*مجهز به درب بازکن برای صندوق و باک از داخل قرار داده شده است 

*مجهز به قفل مرکزی و سیستم هشدار دهنده بازبودن درب

*محهز به سیستم ضد سرقت

*مجهز به پرده برای شیشه قسمت عقب

*مجهز به فرمان هیدرولیکی که تلسکوپی و قابل تنظیم است

*مجهز به دارای سیستم تنظیم برای تمامی چراغ ها


بررسی طراحی ظاهری خودروی لیفان ایکس۶۰

این خودرو در نمای جلو دارای طراحی زیبا، مدرن و محکمی می‌باشند. به جرات می‌توان گفت لیفان ایکس ۶۰ از نظر استحکام بدنه و طراحی ظاهری به اندازه یک خودروی برون‌ شهری قوی و محکم است.


چراغ‌های جلویی حالتی شبیه به چشم عقاب داشته و دارای یک پوشش بالایی از جنس کروم بسیار مدرن هست و دید بسیار وسیعی را برای راننده ایجاد می‌کند.
لامپ‌های این خودرو، با توجه به داشتن قابلیت تنظیم ارتفاع، رانندگی در شب را با امنیت تر می کنند. سپر جلویی این خودرو دارای ۲ رنگ و به‌صورت ایکس بوده که علاوه برداشتن خلاقیت و هماهنگی ایده‌آل، بسیار مستحکم و قوی نیز می باشند.
به‌صورت کلی می‌توان گفت ظاهر این خودرو هم مدرن و هم دینامیک بوده که علاوه‌بر سپر دورنگی از طراحی هوشمندانه ای برخوردار شده که باعث می شود در سرعت‌های بالا بسیار قوی عمل کند.
چراغ‌های مه شکن در قسمت های تیره سپر قرار گرفته‌اند که این باعث می‌شود چهره این خودرو بسیار زیبا و جذاب به نظر بیاید. طراحی کناره‌های این خودرو نیز بسیار مدرن و محکم هست.
عقب این خودرو با سپر دورنگی که کاملاً با بدنه و سپر جلو هماهنگ است از طراحی مدرن و پویایی برخوردار است. چراغ درب عقب با قاب کروم T به همراه چراغ عقب ترکیبی ال‌ای‌دی دوبله در ترکیب با اگزوز ظاهری زیبا و مدرن برای این خودرو ایجاد کرده است.

بررسی فضای داخل کابین خودرو لیفان ایکس۶۰


کیفیت متریال به ‌کار رفته در فضای داخل کابین از حد متوسط و متوسط روبه پایینی برخوردار است. چیدمان کلی داشتبورد برعکس طراحی ظاهری این خودرو چندان جذابیت و تازگی ندارد تنها مزیت فضای داخل این خودرو داشتن فضایی کافی برای راننده و سرنشینان می باشد.


مزایای خودروی لیفان ایکس ۶۰

۱- بهره‌مند بودن از طراحی به‌روز

این خودرو از یک جلوبندی بسیار زیبا و جذاب که دارای جلوه خاصی است بهره برده، که سبب گردیده از نظر طراحی ظاهری بی‌عیب و نقص به نظر بیاید. همچنین آینه‌های بغل موجود که سایز و شکل بسیار جذابی به خود گرفته‌اند و چراغ های ال‌ای‌دی موجود در کنار شکل هندسی سبب شده، این خودرو از نظر طراحی ظاهری نمره بسیار بالایی بگیرند.

۲- بهره‌مندی از فضای مناسب داخل کابین

در داخل کابین خودرو حداکثر فضا برای راننده و سرنشین وجود دارد که باعث شده نشستن و سواری کردن با این خودرو بسیار راحت و لذت‌بخش باشد.

۳- بهره‌مندی از خدمات پس از فروش مناسب

شرکت خودروسازی کرمان موتور خدمات پس از فرش و قطعات این خودرو را براحتی در دسترس دارندگان آن قرار می دهد. این موضوع سبب شده دارندگان این خودرو دغدغه چندانی از این بابت نداشته باشند.

۴- بهره‌مندی از سیستم تهویه مطبوع

این خودرو دارای یک سیستم تهویه مطبوع با انرژی زیاد الکتریکی و یک تبخیرکننده‌ی لایه‌ای است که درحال حاضر جزو پیشرفته ترین و مدرن ترین مدل‌ها در دنیا محسوب می‌گردد.
این نوع سیستم تهویه سبب کاهش مصرف انرژی، ذخیره بالای نیروی موتور و کارایی گرمایی بالا می شود.


معایب خودروی لیفان ایکس۶۰

۱-داشتن استهلاک بالا

استهلاک بالا؛ یک عیب مشترک در بین تمام خودروهای چینی به حساب می‌رود. این عامل سبب شده است این خودروها پس از مدت کوتاهی دارای افت قیمت و کیفیت بالایی باشند.


۲- پایین بودن کیفیت ساخت

از آنجایی‌که این خودرو یک خودروی مونتاژ شرکت کرمان موتور می باشد و این شرکت خودروسازی دیگر مانند روز های اولیه فعالیت خود، از متریال و کیفیت ساخت خوبی برای محصولات خود به کار نمی‌بندند سبب شده این خودرو نیز از کیفیت ساخت پایینی برخوردار شود.


۳- به کار بردن متریال بی کیفیت در طراحی داخل کابین

در مطالب قبلی نیز اشاره کردیم که در داخل کابین خودرو لیفان ایکس، از مواد اولیه بی کیفیت مانند: پلاستیک خشک و چرم مصنوعی بکار رفته که سبب شده طراحی داخلی این خودرو چندان باب دل نباشد.


۴- نامناسب بودن کشش پیشرانه موتور

این خودرو از خاصیت آفرودی بی‌بهره بوده دارای دیفرانسیل جلو است کع سبب شده در جاده‌های خاکی عملکرد این خودرو نسبت به دیگر خودروهای شاسی‌بلند بسیارضعیف باشد.

 از نظر اکثریت متخصصین در این زمینه، ناهماهنگ بودن بدنه و موتور در این خودرو سبب شده است که شتاب آن تا حد قابل ‌توجهی پایین بیایند و همین عامل سبب شده ‌است که در جاده‌های خاکی از عملکرد ضعیفی بهره ببرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *