خودرو لیفان ۲۶۰


خودرو لیفان ۶۲۰ یکی از خودروهای سدان چینی محبوب و ارزان‌قیمت در کشور می باشد که در سال ۲۰۰۹ برای اولین بار توسط کمپانی لیفان وارد بازار خودرو شد و در سال ۱۳۹۰ توسط شرکت خودروسازی کرمان موتور به کشور ما وارد شد.
بنا به دلایلی که در ادامه مطالب خدمت شما عزیزان ارائه خواهد شد توانست نقش پررنگی در کشور ما داشته باشد.


مشخصات فنی خودرو لیفان ۶۲۰

*موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

*حجم موتور: 1794 سی سی

*تنفس موتور: تنفس طبیعی

* انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

*حداکثر قدرت: 131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

*حداکثر گشتاور 16 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه

*جعبه دنده: 5 دنده دستی

*شتاب: 0 تا 100

*حداکثر سرعت:200 کیلومتر در ساعت

*وزن: 1230 کیلوگرم

*اندازه: 4550 طول، 1705 عرض، 1495 ارتفاع

*فاصله بین دو محور: 2605 میلیمتر


*مصرف سوخت ترکیبی: 8.8 لیتر در هر صد کیلومتر

*حجم باک: 58 لیتر

*استاندارد آلایندگی: یورو 3


تجهیزات و آپشن‌های خودرو لیفان ۶۲۰

*مجهز به ترمز و پایداری ABS – EBD

*مجهزبه کیسه هوای راننده و سرنشینان جلو

*مجهز به سیستم صوتی، سیستم رادیو پخش با قابلیت،پخش کننده CD و MP3 – 6 بلندگو، قابل سفارش سیستم صوتی با قابلیت پخش کننده DVD و پورت USB و ورودی iPod و SD Card

*دیگر تجهیزات گیربکس: 5 دنده دستی

*مجهز به فرمان هیدرولیک تلسکوپی، استاندارد یورو 4، رینگ 15 اینچی آلومینیومی اسپرت

*مجهز به صندلی چرمی

*مجهز به سیستم سنسور نور، ریموت کنترل، سیستم هشدار دهنده اتمام لنت ترمز، گرمکن شیشه عقب، صندلی عقب تاشو

*مجهز به سنسور دنده عقب، چراغ مه شکن جلو، چرغ های خطر لادری در هر چهار درب، چراغ های LED در عقب، شیشه های برقی، آینه های جانبی برقی، چراغ راهنما روی آینه های جانبی

*مجهز به تنظیم ارتفاع صندلی راننده

* مجهز به کنترل سیستم صوتی از روی فرمان

* قبلیت نصب تجهیزات سفارشی مانند: سانروف دو حالته برقی با شیشه چاپ سیلک مانع تابش مستقیم خورشید، دوربین عقب، رهیاب ماهواره ای GPS


بررسی طراحی ظاهری خودروی لیفان ۶۲۰

از لحاظ طراحی ظاهری این خودرو شبیه به نسل های قدیمی بی ام سری ۳ بوده و یکی از دلایل محبوبیت و مورد استقبال قرار گرفتن این خودرو در بازار کشور ایران به دلیل شباهت ظاهری زیادی بود که به این خودرو لوکس داشت.
در نمای جلو؛ چراغ‌ها در جلو پنجره کشیده شده و از سبک طراحی ساده ای برخوردارند.شکل سپر حالتی آرام به چهره این خودرو بخشیده و وجود برخی حجم پردازی ها و خطوط حجمی بر روی پروفایل‌های مختلف بدنه سبب شده این مدل لیفان ظاهری خوش فرم و عضلانی به خود بگیرد.

طراحی نمای پشت خودرو نیز به شکل ساده انجام گرفته است. وجود چراغ های یک تکه در دو ردیف روی درب صندوق به همراه سایر آلمان‌ها سبب شده این خودرو از نمای عقب دارای طراحی نسبتاً ساده و هماهنگ با سایر بخش‌ها باشد.
به طور کلی طراحی ظاهری این خودرو نسبت به خودروهای هم رده خود در بازار از جذابیت و زیبایی بیشتری بهره برده و به همین سبب است که توانسته سهم بیشتری از بازار خودرو در کشور ما را نصیب خود کند.

بررسی طراحی داخل کابین لیفان ۶۲۰

به طور کلی طراحی داخلی این خودرو در کنار سادگی آن از زیبایی خاصی بهره برده است. استفاده از تزئینات طرح چوب رنگ روشن در داخل کابین موجب شده محیطی کاملاً هماهنگ و جذاب به وجود بیاید.
نوع مواد اولیه بکار رفته برای ساخت اجزای داخل این خودرو دارای مرغوبیت چندان بالایی نبوده اما نسبت به محصولات هم رده خود از کیفیت قابل قبولی بهره‌مند است.
این خودرو دارای صفحه نمایشگر لمسی بوده که یکی از نقاط قوت داخل کابین به حساب می‌آید.

فضای داخلی لیفان ۶۲۰ مناسب و جادار بوده و ۵ سرنشین جلو و عقب بدون هیچ گونه محدودیت و سختی می توانند براحتی در داخل آن قرار بگیرند. این خودرو دارای صندوق عقب بزرگ و جاداریست که فضای کافی برای قرار دادن وسایل و ملزومات یک مسافرت چند روزه را برای دارنده آن فراهم می‌سازد.
به طور کلی طراحی داخلی خودرو لیفان ۶۲۰ دارای دارای فضایی جادار و مناسب در کنار طراحی ساده و دل‌نشین اش است.

مزایای خودروی لیفان ۶۲۰

۱- داشتن عملکرد فنی نسبتاً مطلوبی
این خودرو دارای پیشرانه‌ی ۱٫۶ بوده و دارای قدرت ۱۱۵ اسب بخار با حداکثر گشتاور ۱۴۹ نیوتنی است. با توجه به این اعداد می توان دریافت که لیفان۶۲۰ دارای عملکرد فنی نسبتاً مناسبی می باشد.

۲ داشتن شتاب‌گیری قابل‌قبول
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کمتر از ۱۵ ثانیه این خودرو این سبب شده‌ است که، نسبت به بسیاری از خودروهای چینی امروزی در بازار از شتاب مناسب و ایده‌آل تری بهره ببرد.


۲- داشتن زنجیر تایم
برخورداری پیشرانه‌ی این خودرو از زنجیر تایم سبب گشته است از نیاز به تعویض کوتاه‌مدت مانند نمونه‌های تسمه‌ای بی‌نیاز گردد.

۴- برخورداری از طراحی ظاهری جذاب و قابل‌قبول
از آنجایی ‌که در طراحی ظاهری این خودرو از خودروهای رده بالای گران‌قیمت موجود در سطح دنیا، کپی برداری شده، طراحی ظاهری آن دارای طرف‌داران بسیاری است. در حال حاضر همین طراحی ظاهری لیفان ۶۲۰ از بزرگترین مزایای آن به شمار می رود.


۵- داشتن سواری نرم و راحت در کنار کابین جادار
این خودرو دارای صندلی‌های نرم و کابین جاداری است که به سرنشینان این امکان را می‌دهد حتی در نشستن‌های طولانی مدت در داخل آن حس خوب و راحتی داشته باشند.

۶- داشتن آپشن و امکانات مناسب
این خودرو از لحاظ آپشن و امکانات یک سر و گردن نسبت به دیگر رقبای خود در بازار بالاتر است. داشتن سنسور دنده عقب، سیستم ایموبلایزر، شیشه برقی هر ۴ درب، چراغ مه شکن جلو و عقب به‌اضافه مانیتور با تاج یکنواخت سبب شده است نسبت به خودروهای هم رده خود در بازار در سطح پیشرفته‌تری قرار بگیرد.

 

معایب خودروی لیفان ۶۲۰

۱-ورود صدای آزاردهنده موتور به داخل کابین
هرچند طراحی ظاهری این خودرو تا حدودی فارغ از عیب و ایراد می باشد. اما عایق‌بندی موتور آن به صورت مناسب صورت نگرفته و همین عامل سبب شده ورود صداهای آزاردهنده مخصوصاً در دورهای بالای موتور به داخل کابین، رانندگی کردن با این خودرو و همچنین نشستن در درون آن، با اعصاب خوردی های زیادی همراه گردد.

۲- بهره‌مندی از متریال با کیفیت پایین و نامطلوب برای ساخت تجهیزات این خودرو.
کیفیت متریال به کار برده در کابین داخل این خودرو به حدی پایین است که استفاده از آن در مناطق گرمسیری اصلا مناسب نمی‌باشد، زیرا ابزارهای داخل آن در برابر دمای بالا به شدت حساس بوده و خراب می‌شوند.

۳- تاخیر در تعویض دنده
بعلت وجود دریچه برقی گاز خودرو تاخیر ناخوشایندی در هنگام تعویض دنده در این خودرو به وجود می‌آید.

۴- فشار در کورس‌های سریع
این خودرو نمی‌تواند فشار ناشی از کورس های سریع با شتاب و دور موتور بالا را تحمل کند به همین سبب نمی‌توان آن را خودروی قدرتمند برای خارج از محیط شهری دانست. همین امر سبب شده است این خودرو از چالاکی ضعیفی بهره‌مند گردد.

۵- داشتن مصرف سوخت بالا
این خودرو در طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر، ۸٫۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند. با توجه به کاربری شهری لیفان ۶۲۰ این مورد نیز یکی از نقایص بارز آن به شمار می رود و این خودرو را در لیست خودروهای پرمصرف قرار می دهد.

وضعیت فروش لیفان ۶۲۰ در بازار ایران

همان‌طور که در مطالب قبلی اشاره کردیم طراحی ظاهری این خودرو برگرفته از خودروی بی‌ام‌ می‌باشد. این ایده یک طراحی ظاهری زیبا و جذابی به این خودرو بخشیده و موجب شده این خودرو در بازار کشور ما از استقبال بسیار بالایی بهره‌مند شود.
علاوه بر این وجود امکانات رفاهی و در کنار آن داشتن قیمتی معقول و اقتصادی و همچنین وجود خدمات پس از فروش گسترده موجب شده مشتریان با خیالی راحت دست به انتخاب این خودرو بزنند. در حال حاضر خرید فروش این خودرو در بازار ما در حد متوسط رو به بالا قرار دارد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *