خودرو جی جک ۴اتوماتیک


خودرو جک جی ۴ اتوماتیک یک خودروی چینی می باشد که در داخل دارای رقبای خارجی و داخلی مختلفی است. همین امر بسیاری از مشتریان و طرف‌داران این خودرو را هنگام خرید دچار تردید می کند.
اگر قصد خرید این خودرو را دارید به شما توصیه می‌کنم قبل از اقدام برای خرید از ویژگی‌ها و مشخصات، مزایا و معایب آن اطلاع کافی حاصل کرده و آنگاه برای خرید اقدام کنید.


مشخصات فنی موتور خودرو جی جک ۴

* نوع موتور : بنزین سوز

* حجم موتور: 1499 سی سی

*تعداد سیلندر: ۴

*تعداد سوپاپ: 16

*حداکثر توان خروجی: 103 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

*حداکثر گشتاور خروجی: 146 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه

*توان خروجی حجمی: 68.6 اسب بخار بر لیتر

*ظرفیت باک: 45 لیتر


*کلاس بدنه: سدان

*کلاس اتومبیل: J segmen

*وزن: 110 کیلوگرم

*تعداد فضای سرنشینان: 5

*ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع:4335*1725*1505


*حداکثر سرعت: 180 کیلومتر بر ساعت

*شتاب: 0 الی 100 (ثانیه) 13.5 ثانیه

*مصرف سوخت (سیکل ترکیبی): 6.5 لیتر در 100 کیلومتر

* استاندارد آلایندگی: یورو 5

 

 

امکانات و آپشن های رفاهیی خودرو جک جی ۴ اتوماتیک


*مجهز به سیستم روشنایی جلو با قابلیت روشن و خاموش شدن به صورت خودکار با قابلیت تنظیم ارتفاع به صورتی دستی

*مجهز به مه شکن و تنظیم اتوماتیک شیشه ها

*محهزبه کروز کنترل و

*مجهز به سنسور پارک عقبفرمان برقی


*مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

* دارای سیستم ایموبلایزر، قفل مرکزی، سیستم قفل شدن خودکار درب ها

*محهز به سیستم ترمز و پایداری، ترمز جلو (دیسکی)، ترمز عقب (کاسه ای)


*مجهز به سیستم صوتی و تصویری

*مجهز به درگاه AUX و USB سی دی و رادیو/ دارای 6 بلندگو
*مجهز بهسیستم روشنایی جلو با قابلیت روشن و خاموش شدن به صورت خودکار با قابلیت تنظیم ارتفاع به صورتی دستی

*محهز به مه شکن و تنظیم اتوماتیک شیشه ها

*محهز به کروز کنترل و سنسور پارک عقب

* مجهز به فرمان برقی


بررسی طراحی ظاهری خودرو جک جی ۴اتوماتیک


طراحی ظاهری این خودروی سدان بسیار ساده و خالی از هیجان است به‌نحوی که با از خودروهای هم رده خود در بازار فاصله زیادی دارد.
در نمای جلو یک جلو پنجره‌ای زوزنقعه‌ای با ۳ نوار کرومی افقی و علامت ستاره که نماد برنده جک است به چشم می‌خورد. چراغ‌ها دارای طراحی تقریباً ساده ای بوده و کمی هم برجسته به نظر می‌رسند.
در قسمت پایین این خودرو در طرفین سپر مشکی رنگ با چراغ‌های مه شکن بدون هیچ‌گونه جذابیت و زیبایی قرار گرفته‌اند.
طراحی نمای جانبی این خودرو به علت به کار رفتن خطوط زیبا و داشتن حجم دهی مناسب نسبت به نمای جلو و عقب خودرو اندکی بهتر است.

 

بررسی طراحی داخل کابین خودرو جک جی ۴ اتوماتیک


طراحی داخلی این خودرو شباهت زیادی به خودروی هیوندای اکسنت دارد. هرچند که خودرو جک جی ۴ از لحاظ امکانات و کیفیت متریال به ‌کار رفته در اجزای داخل کابین دچار ضعف‌هایی است اما به‌طورکلی دارای طراحی زیبا و مدرنی می‌باشد که می‌تواند تا حد زیادی رضایت سرنشینان را حفظ کند.
دکمه‌های کنترلی چرخان، پنل صوتی و دریچه تهویه در قسمت مرکزی داشتبرد قرار گرفته‌اند. جنس رویه صندلی‌ها نیز از چرم نسبتاً با کیفیتی دوخته شده است.
در فضای داخلی جای کافی برای قرارگیری راحت سرنشینان وجود دارد اما در ردیف عقب این فضا برای سرو و زانوی سرنشین دارای محدودیت و نقص هایی است که سرنشینان قسمت عقب نمی‌توانند احساس راحتی مخصوصا ً هنگام نشستن در بازه‌های زمانی بلندمدت در این خودرو داشته باشند.


مزایای خودروی جک جی ۴


۱- بهره بردن از طراحی ظاهری زیبا و جذاب

این خودرو که از زیباترین محصولات چینی در بازار ایران بشمار می رود. یکی از دلایل اصلی تمایل خرید بسیاری از افراد بخاطر همین ویژگی این خودرو می باشد.

۲- بهره‌مند بودن از کابین جادار

همان‌طور که مستحضر هستید این خودرو یک خودروی سدان اقتصادی کوچک است. به‌طورکلی خودروهای سدان کوچک در داخل کابین دارای فضای چندانی نیستند.
خودرو جک جی ۴ دراین‌باره برعکس سدان‌های کوچک دیگر است و در فضای داخل کابین برای سرنشینان به اندازه کافی فضا دارد.


۳- داشتن استهلاک پایین


این خودرو دارای استهلاک اندکی است.
در کل این خودرو هماهنگ با ویژگی‌های ساختاری خود است. بدین معنی که این خودرو، یک خودروی سدان اقتصادی است و چنین خودروهایی باید دارای هزینه‌های نگهداری پایینی باشند.
خوشبختانه این خودرو در این‌باره توانسته ارزیابی مثبتی از خود داشته و دارای هزینه نگهداری پایینی می است.
این بدین دلیل است که این خودرو دارای وزن پایینی بوده و وزن پایین آن سبب می شود فشار زیادی بر مجموعه موتور و گیربکس خودرو وارد نشود.


۴- مجهز بودن پیشرانه به زنجیر تایم

این خودرو دارای پیشرانه ۱ نیم لیتری مجهز به سیستم زنجیر تایم است که این نکته به‌عنوان یک قوت بزرگی برای این سدان اقتصادی بشمار می رود. زیرا این عامل سبب می‌شود خودرو دچار استهلاک پایینی شود و دارندگان آن چندان نگران تعمیرات اساسی آن در کوتاه‌مدت نشده و به راحتی قادر به نگهداری از این خودرو گردند.

۵- داشتن مصرف سوخت پایین


این خودرو دارای مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۲ لیتر درصد کیلومتر است. این موضوع به ‌وضوح نشان می‌دهد که این خودروها نسبت به خودروهای هم رده خود در بازار از مصرف سوخت بسیار پاینتری بهرمند است.


۶- داشتن سواری نرم و راحت

این خودرو در فضای داخلی از ارگونومی خوبی بهره برده است به نحوی که سرنشینان جلو به تمام ابزارهای کابین براحتی دسترسی دارند.
داشتن صندلی‌های نرم و راحت، فضایی مناسب برای پا و سر برای سرنشینان و داشتن سیستم تعلیقی با عملکرد نرم سبب شده است که این خودرو دارای سواری نرم و راحتی گردد.همچنین کابین این خودرو دارای عایق‌بندی مناسب و قابل‌قبولی است که درنتیجه نسبت به سایر خودروهای موجود در این بازه قیمتی دارای فضای داخلی کاملاً راحتی می باشد.

 

معایب خودرو جک جی ۴ اتوماتیک

۱- داشتن کیفیت پایین قطعات بکار رفته

این خودرو هم مانند بسیاری از خودروهای چینی موجود در کشور، قطعات بکار رفته در آن از کیفیت چندان قابل قبولی برخوردار نیستند.
این خودرو در هر دو بخش خود یعنی بخش قطعات داخلی و بدنه از کیفیت پایینی برخوردار است. اما در داخل کابین این نقص خیلی بیشتر از بدنه به چشم می‌خورد.زیرا تعداد زیادی از قطعات داخل قابی از متریال بی کیفیت و پلاستیک خشک قرار گرفته اند و این موضوع به مرور زمان سبب سبب می‌شود این قطعات ترک خورده و فرسوده شوند و رنگ آن‌ها نیز تغییر یابد.


۲- عرضه ضعیف خدمات پس از فروش


یکی دیگر از مشکلات ضعف خدمات پس از فروش است. ازآنجایی‌که خودرو یک وسیله ای است که درطول زمان نیاز به سرویس‌دهی و تعویض قطعات دارد. خدمات پس از فروش مناسب از اهمیت ویژه‌ای در این صنعت برخوردار است.
متأسفانه خودرو جک جی ۴ در این ‌باره بسیار ضعیف می باشد. یکی از علت‌های اصلی پایین بودن خدمات پس از فروش، وجود تحریم‌ها و به مشکل خوردن واردات قطعات از کشور چین است. نوسانات ارزی و بالا رفتن مداوم و پی‌درپی آن نیز یکی از دلایل نایاب شدن قطعات این خودرو در بازار می‌باشد.

در واقع این عوامل یعنی نوسانات شدید ارزی و وجود تحریم‌ها به حدی شکننده هستند که شرکت کرمان موتور با همه قابلیت‌ها و تلاش‌هایی که انجام می دهد بازهم نمی‌تواند بخوبی از پس این مشکل بر بیاید.


۳- کمبود امکانات و آپشن‌های رفاهی


داشتن امکانات و آپشن های رفاهی خوب یکی از راه‌هایی است که خودروسازان چینی تلاش می‌کنند برای جبران کمبودهای، تولید‌های خود در برابر خودروهای اروپایی به کار ببندند که متأسفانه این مورد، درباره خودرو جک جی ۴ بکار نرفته و از وجود برخی امکانات اولیه مانند چراغ روشنایی در روز و صفحه نمایشگر لمسی بی بهره است.
این موضوع سبب شده که این خودرو در برابر خودروهای هم رده خود بسیار ضعیف تر به نظر بیاید.


۴- کمبود امکانات ایمنی


هرچند این خودرو به طور کلی موفق به کسب نمره قابل قبولی از لحاظ ایمنی شده اما با این ‌حال نمی‌توان گفت که در این ‌باره خالی از ایراد است.


۵- کاسه ای بودن ترمز عقب خودرو


کاسه ای بودن ترمز عقب یکی از بزرگ‌ترین نقاط ضعف خودروی جی جکت ۴ بشمار می‌رود. این عامل سبب شده لطمه زیادی به ایمنی خودرو وارد بیاید.

۶- داشتن موتوری با قدرت پایین


بطورکلی از لحاظ فنی خودرو جک جی ۴ دارای ایراد زیادی نیست. اما دارای پیشرانه‌های ضعیفی است که این مسئله سبب شده قدرت موتور تا حد نسبتاً زیادی نسبت به رقبای داخلی و خارجی خود پایین بیاید.

خودروی جک جی ۴ دارای حجم موتور ۱۴۹۹ سی‌سی است که می تواند با حداکثر گشتاور ۱۴۶ نیوتن در در متر ۴۵۰۰ دور در دقیقه بزند که در مقایسه با خودروهای هم‌رده و رقبا بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.

۷- داشتن کیفیت رنگ بدنه پایین

کیفیت پایین رنگ بدنه به نحوی بارز است که به محض برخورد با سطحی رنگ خودرو پریده می‌شود. درواقع این ضعف آن‌قدر بارز و مشخص است که مورد تأیید تمامی رانندگان و کارشناسان نیز قرار گرفته است.

۸- نفوذ صدا به داخل کابین


یکی دیگر از معایب رایج این خودرو ورود صدای آزاردهنده موتور خودرو به داخل کابین می باشد. این امر سبب می شود راننده و سرنشینان داخل از آرامش خاطر مناسبی بهره نبرند.


۹- داشتن قیمت بسیار بالا در مقایسه با امکانات

هرچند این خودرو از لحاظ ایمنی و آپشن های رفاهی و امنیتی دارای کمبودهای زیادی است اما از نظر قیمت نسبت به خودروهای هم رده خود حتی بالاتر هم است که این موضوع سبب شده از بازار نسبتاً پایینی بهره مند باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *