سوابق بیمه تامین اجتماعی | نحوه مشاهده سابقه بیمه – سامانه تامین اجتماعی


امروزه هر فرد می‌بایست برای دریافت مستمری در سال‌های میانسالی به دولت حق بیمه پرداخت نماید. یعنی هر فرد باید به صورت ماهانه مبلغی را به عنوان حق بیمه به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کند تا در سال‌های میانسالی بتواند بدون انجام کار حقوق دریافت کند و از خدمات بیمه تامین اجتماعی نیز بهره‌‌ مند شود. یکی از موارد مورد بحث در این‌ زمینه مشاهده سوابق بیمه می‌باشد. در ادامه قصد داریم در مورد چگونگی‌‌ مشاهده سوابق‌‌ بیمه تامین اجتماعی توضیحات‌‌ مفصلی را در اختیارتان قرار دهیم.

آیا می‌توان سوابق بیمه تامین اجتماعی را مشاهده نمود ؟

همانطور که در بالا گفته شد هر فرد برای اینکه بتواند سابقه بیمه داشته باشد باید به صورت ماهانه حق بیمه پرداخت ‌کند. حالا این حق بیمه می‌تواند توسط خود شخص یا کارفرمای او پرداخت شود که در هر دو صورت کاملا صحیح خواهد بود و به مدت زمان سابقه بیمه او افزوده می‌شود.

اما در برخی موارد ممکن است فرد بخواهد ‌‌سوا‌بق بیمه خود را مشاهده کند که در این صورت برای او دو راه وجود دارد.‌ او می‌تواند به صورت حضوری به سازمان تامین اجتماعی یا اداره کار رجوع کند و پرینت ‌‌سوا‌بق بیمه خود را دریافت کند. در روش دوم نیز فرد می‌تواند به صورت غیر حضوری از طریق سامانه بیمه تامین اجتماعی ‌‌سوا‌بق بیمه خود را به صورت آنلاین ببیند.

نحوه مشاهده سوابق بیمه از طریق سامانه تامین اجتماعی

برای مشاهده ‌‌سوا‌بق بیمه از طریق سامانه تامین اجتماعی می‌بایست فرد بیمه شده ابتدا به این سامانه رجوع نموده و در آن ‌ثبت نام کند. عکس

پس از ثبت نام باید دوباره به سامانه وارد شود و در دو کادر خالی که بر روی صفحه نمایش داده می‌شود کد ملی و گذرواژه خود را وارد نماید. عکس

در مرحله بعد فرد می‌تواند به حساب کاربری خود وارد شود و باید بر روی خدمات سابقه کلیلک نماید. عکس

سپس گزینه ‌‌سوا‌بق تلفیقی را انتخاب نماید و ‌‌سوا‌بق بیمه خود را مشاهده کند. عکس

فرد می‌تواند در این مرحله روی گزینه دانلود کلیلک نماید و فایل ‌‌سوا‌بق بیمه تامین اجتماعی را دانلود و ذخیره کند. عکس

کارفرمایان نیز می‌توانند با ورود به همین سامانه فیش پرداخت حق بیمه کارکنان خود را دریافت کنند.

نکته مهم: نکته بسیار حائز اهمیت این است که افراد بیمه شده برای انجام موارد بالا می‌توانند از موبایل نیز استفاده کنند و مشاهده ‌‌سوا‌بق بیمه از طریق دستگاه تلفن همراه هوشمند نیز قابل انجام می‌باشد. بیمه شدگان مستمری بگیر نیز می‌توانند از طریق همین سامانه فیش حقوقی خود را از قسمت حساب کاربری دریافت کنند.

سوالات متداول

آیا می‌توان ‌‌سوا‌بق بیمه خود را مشاهده نمود ؟

بله ‌‌سوا‌بق بیمه از دو راه حضوری و آنلاین ‌قابل مشاهده می‌باشند.

برای مشاهده ‌‌سوا‌بق بیمه تامین اجتماعی باید به چه سامانه‌‌ای رجوع نمود ؟

برای مشاهده ‌‌سوا‌بق بیمه تامین اجتماعی باید به سامانه تامین اجتماعی رجوع نمود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سوابق بیمه تامین اجتماعی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون سوابق بیمه تامین اجتماعی پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *