بنزین مناسب پراید


معمولاً یکی از دغدغه‌های اصلی دارندگان خودروهای سواری انتخاب بنزین مناسب با سیستم سوخت خودرو می باشد. زیرا این عامل می‌تواند به‌طور مستقیم با طول عمر خودرو در رابطه باشد.
برای این منظور در این مقاله ما تصمیم گرفته‌ایم به معرفی بهترین سوخت و همچنین مناسب‌ترین عدد اکتان برای مصرف خودروی پراید بپردازیم.

اگر شما هم دارای خودروی پراید هستید می‌توانید برای انتخاب سوخت مناسب و بالا بردن کارایی و طول عمر خودروی پراید خود مروری بر مطالب ارائه‌شده در این مقاله داشته باشید.


مناسب‌ترین نوع بنزین برای خودروی پراید چه نوع بنزینی می باشد ؟

درحال حاضر انتخاب از بین ۲ بنزین معمولی و بنزین سوپر برای مصرف سوخت خودرو پراید با مشکل مواجه می باشد زیرا برای این خودرو اکتان بنزین معمولی کم و اکتان بنزین سوپر زیاد می باشد که همین عامل سبب شده است بنزین با عدد اکتان مناسب برای موتور خودروی پراید وجود نداشته باشد.
درواقع بنزینی مناسب سوخت خودرو پراید می باشد که دارای عدد اکتان مابین بنزین معمولی و بنزین سوپر باشد.

آیا بنزین سوپر مناسب خودروی پراید می‌باشد یا بنزین معمولی ؟

همان‌طور که گفتیم هیچ کدام است از ۲ نوع بنزین سوپر و معمولی مناسب مصرف خودرو پراید نمی‌باشد زیرا استفاده از بنزین سوپر یا بنزینی با دارای عدد اکتان بالاتر هیچ حاصلی به غیر از از دست دادن پول در ازای خرید بنزین گران‌تر ندارد.
با این‌که درحال حاضر اختلاف مابین ۲ بنزین سوپر و بنزین معمولی چندان بالا نمی‌باشد و به همین سبب بیشتر بنزین سوپر به خاطر نداشتن عوارض و همچنین صدمه نرساندن به موتور خودرو توصیه می شود.

اما ممکن است با تغییر شرایط و همچنین تغییر قیمت‌ها دیگر این انتخاب از نظر اقتصادی به صرفه نباشد و همچنین استفاده از بنزین معمولی یا بنزین با عدد اکتان پایین‌تر سبب خودسوزی سوخت شده و باعث می‌گردد موتور خودرو به صورت جدی دچار صدمه و آسیب شود.
همچنین در صورت تنظیم موتور برمبنای اکتان بنزین معمولی تا حد قابل‌توجهی از شتاب خودروی بنزی کاسته خواهد شد.


آیا مخلوط کردن بنزین معمولی با بنزین سوپر برای استفاده خودروی پراید مناسب می باشد ؟

برخلاف تصور عموم مخلوط کردن بنزین معمولی و سوپر نه ‌تنها کار اشتباهی نیست بلکه طبق تحقیقات و آزمایش‌های به عمل آمده ثابت شده است که با وجود این‌ که در ترکیبات بنزین افزودنی‌های متفاوتی وجود دارد.

اما مخلوط کردن این ۲ با یکدیگر هیچ منعی نداشته و موجب وارد آمدن صدمه به خودرو پراید نخواهد شد.


برای دستیابی به بنزین مناسب خودروی پراید چه راه کاری توصیه می‌گردد ؟

همان‌طور که متوجه شدید بنزینی که دارای عددی مناسب برای سوخت خودرو بنزین باشد در بازار وجود ندارد.
همانطور که ترکیب ۲ نوع بنزین سوپر و معمولی هیچ نوع آسیبی به موتور خودرو پراید نخواهد زد پس برای دستیابی به بنزینی با عدد اکتان مناسب برای مصرف سوخت خودروی پراید توصیه می‌شود این ۲ نوع بنزین یعنی بنزین معمولی و بنزین سوپر با یکدیگر ترکیب شوند تا یک عدد اکتان مناسب برای پراید به وجود بیاید.

معمولاً برای این منظور بهتر است هنگام خالی شدن باک بنزین خودروی پراید به صورت ۵۰ ۵۰ از بنزین معمولی و بنزین سوپر برای پر کردن باک باک بنزین استفاده گردد.
زیرا این کار سبب می‌شود که شما به بنزینی با عدد اکتان معادل ۸۴٫۵ دست یابید که این گزینه بهترین انتخاب برای مصرف سوخت خودروی پراید می‌باشد.

توصیه می‌گردد برای این منظور حتماً قبل از این‌که باک بنزین به صورت کامل خالی شود اقدام گردد.
به نحوی که ابتدا همان میزانی که لازم است تا باک بنزین به اندازه نصف بنزین معمولی پر گردد بنزین معمولی و مابقی آن را با بنزین سوپر پر گردد.


مخلوط ۲ بنزین سوپر و معمولی در پمپ بنزین خودرو پراید با چه عکسل‌العملی همراه است ؟

ممکن است مخلوط شدن این ۲ بنزین با یکدیگر چند دقایقی به طول بینجامد که همین عامل سبب می شود در دقایق اولیه با علائمی همراه باشد که این علائم عبارت‌اند از:
کوبش های ناشی از سوختن بنزین معمولی در خودروهای فاقد ناک سانسور و همچنین عدم شتاب‌گیری کافی در خودروهای دارای ناک سنسور. البته ناگفته نماند که این کوبش ها فقط صرفاً جهت ترکیب این ۲ بنزین صورت می‌گیرد و نمی‌توان ادعا کرد که موجب وارد آمدن آسیب و یا صدمه‌ای به خودرو و موتور خودرو و یا سیستم فنی خودرو می‌گردد.


مصرف سوخت و استانداردهای خودرو پراید به چه صورت است ؟


طبق مشخصات ارائه‌شده از طرف شرکت سایپا یا همان شرکت تولیدی خودرو پراید، مصرف سوخت استاندارد این خودرو به شرح زیر می‌باشد:

* مصرف سوخت داخل شهر: ۶/۵ لیتر در هر ۱۰ کیلومتر

* مصرف سوخت خارج از شهر: چاه و ۵/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

* مصرف ترکیبی: ۷٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

* استاندارد آلایندگی: یورو ۲ در بعضی مدل‌ها یورو ۴

* میزان تولید گاز منواکسید کربن: ۲ گرم در هر کیلو متر.


ظرفیت باک انواع خودروهای پراید چه اندازه می باشد ؟


باک بنزین پراید دارای چه ویژگی‌ها مشخصاتی می‌باشد ؟


همان‌طور که مستحضر هستید؛ باک بنزین یکی از قطعات و لوازم یدکی مهم برای انواع و اقسام خودروها می باشد. در واقع وظیفه اصلی باک بنزین یا همان مخزن سوخت ذخیره و نگهداری سوخت برای خودرو می باشد که همین عامل سبب شده است نقش مهمی در بین اجزای خودرو داشته باشد.
معمولاً باک بنزین خودروی پراید از یک قطعه پلیمر مخصوص ساخته شده و همین عامل سبب شده‌است تا در مقابل فشار و ضربه مقاوم گردد.

باک بنزین در خودرو پراید در قسمت عقب اتاق سرنشین و در زیر صندلی سرنشینان قرار گرفته‌است. حجم باک که معادل با شکل و ظاهر خودرو پراید ساخته شده است معمولاً از عدد ۳۷ تا ۵۰ متغیر بوده اما در عملکرد و کارایی این قطعه در تمامی مدل‌های پراید یکسان می باشد.
معمولاً باک بنزین خودروی پراید مانند سایر باک های بنزین خودروهای دیگر، دارای لوله و مجرایی برای سوخت بوده که از آن طریق سوخت‌گیری انجام می‌گیرد.


خودروی پراید از نظر میزان مصرف سوخت در چه رده‌ای در بین خودروهای داخلی قرار گرفته است ؟

طبق آمار اعلام‌شده از طرف شرکت‌های تولیدی انواع خودروها در کشور نشان داده شده‌است که انواع خودرو مدل پراید دارای مصرف سوخت پایین‌تری نسبت به دیگر خودروها می باشد.
در بین محصولات داخلی خودروی پراید ایکس ۱۰۰ به ‌عنوان کم‌مصرف‌ترین خودروی تولید داخل معرفی می‌گردد که مصرف سوخت این خودرو به‌صورت سیکل ترکیبی ۴۴٫۶ لیتر به ازای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر می باشد.

همچنین این خودرو محصولی است که توانسته است تأییدیه استانداردهای تصادف از مرکز معتبر اروپایی را نیز اخذ نماید که این امر در کنار اقتصادی بودن خودرو ایمنی بالایی را هم برای مصرف‌کنندگان به شمار می‌آورد.
لازم ب ذکر است که این خودرو توانسته است تأییدیه استانداردهای تصادف از مرکز معتبر اروپایی را نیز بدست بیاورد.


بهترین مکمل برای خودروی پراید چه نوع مکملی می باشند ؟

درحال حاضر محصول دومنظوره پترو تکس که علاوه بر شستشوی سیستم سوخت رسانی می تواند اکتان مناسبی هم به بنزین مصرفی خودرو بدهد.
همچنین مکمل سوخت میکس petrotex با حجم ۳۰۰ میلی لیتر برای خودروهای پراید توصیه می‌گردد که این مکمل یک محصول آلمانی بوده که توانسته است.

تاثیر مثبتی بر عملکرد خودروی پراید بگذارد بعضی از این تأثیرات عبارت‌اند: از کاهش لرزش موتور، افزایش شتاب خودرو، افزایش طول عمر موتور، بهبود عملکرد کاتالیست، بهبود پاک‌سازی محفظه سلیندر، افزایش عدد اکتان تا ۹۶، بهینه‌سازی مصرف سوخت، شستشوی مسیر سوخت رسانی، افزایش طول عمر و کارایی انژاکتور کاهش رسوبات سیستم سوخت رسانی، محافظت از خوردگی قطعات داخلی خودرو، جلوگیری از چسبندگی دریچه های سوخت و محافظت از سنسورهای مسیر سوخت رسانی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *