مشخصات خودروی تویوتا کمری


همان‌طور که می‌دانید خودروی تویوتا کمری به خاطر قیمت مناسبی که دارد از محبوبیت بسیار بالایی درمیان طرفدارانش بهره برده است.
لازم به ذکر است که؛ در حال حاضر این خودروی پرطرف‌دار در بازارهای داغ و معتبر جهانی در دسته خودروهای پرفروش قرار گرفته است.

همان‌طور که مستحضر هستید شرکت تویوتا از لحاظ کیفیت و قدرت فنی بهترین خودروها را برای مصرف‌کنندگان تدارک می‌بیند. اما فراموش نکنید که این خودرو از لحاظ طراحی ظاهری، از آپشن‌های جذاب زیبا و مدرنی بهرمند نیست.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که هنگام خرید خودرو زیبایی ظاهری و مدرنیته بودن شکل آن برای شما جزو ملاک‌های اصلی به حساب می‌آید. باید گفت که خودروی تویوتا نمی‌تواند یک انتخاب ایده‌آلی برای شما باشند.

در این مقاله قصد ما بررسی فیزیکی و همچنین و نقاط قوت این خودرو است اگر شما هم جزو طرف‌داران و یا قصد خریدن این مدل خودرو را دارد می‌توانید از مطالب ارائه‌شده در این مقاله بهره‌مند شوند.


مشخصات فنی خودروی تویو‌تا کمری

* موتور : 4 سیلندر 16 سوپاپه

* حجم موتور: 2362 سی سی

*تنفس موتور: تنفس طبیعی

* انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

* حداکثر قدرت: 157 اسب بخار در 5700 دور در دقیقه

* حداکثر گشتاور: 218 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

* جعبه دنده: 5 دنده خودکار تیپ ترونیک

* شتاب: 0 تا 100 9 ثانیه

* حداکثر سرعت: 205 کیلومتر در ساعت

* وزن: 1510 کیلوگرم

* اندازه: 4815 طول – 1820 عرض – 1460 ارتفاع

* فاصله بین دو محور: 2776 میلیمتر


بررسی استانداردهای مصرف سوخت خودروی تویوتا‌کمری


* مصرف سوخت داخل شهر :لیتر در هر صد کیلومتر

* مصرف سوخت خارج از شهر: لیتر در هر صد کیلومتر

* مصرف سوخت ترکیبی: 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر

* حجم باک: 70 لیتر

* استاندارد آلایندگی: یورو 4

* میزان تولید CO2 212 گرم در هر کیلومتر


بررسی امنیت و امکانات خودروی تویوتا‌کمری

* مجهزبه ترمز و پایداریEBD، ABS،

* مجهز به کیسه هوای سرنشینان جلو، مجموعا 2 کیسه هوا

* مجهز به سیستم صوتی رادیو و ضبط سی دی با 6 بلندگو

* دارای تجهیزات دیگری مانند: سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، هشدار دهنده، جاماندن سوئیچ، سیستم تهویه مطبوع (کولر)، آنتن مخفی در شیشه عقب، دستگیره‌های خارجی درها غیر فلزی، کمربند ایمنی سرنشینان جلو سه نقطه، سیستم پیش کشاننده

مجهز به قفل اضطراری ELR، برف پاک‌کن‌های تناوبی قابل تنظیم، صفحه نمایشگر چند منظوره، آینه‌های بغل برقی، تاشو، همرنگ بدنه، قفل مرکزی فعال شونده با درب راننده، فرمان هیدرولیک دارای سنسور سرعت، شیشه بالابر برقی مجهز به عملکرد بازگشت اتوماتیک شیشه در سمت راننده، قفل ایمنی صندلی کودک بر روی تاقچه عقب، ستون فرمان از نوع بشکن تلسکوپی با قابلیت تنظیم دستی، آفتابگیر پارچه‌ای دارای آینه و چراغ مطالعه برای راننده و سرنشین جلو، ریموت کنترل درها، کف‌پوش، فرمان چهارپره با روکش چرمی (دارای کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان، دسته دنده و سردنده با روکش چرمی و پنل چوبی، ظرفیت باک بنزینی 70 لیتری بدون پیچ تخلیه، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از نوع دستی، گرمکن شیشه عقب استاندارد مجهز به تایمر، شیشه‌ها با لایه ضد UV، ضندلی‌های عقب با قابلیت.


مشخصات طراحی ظاهری خودروی تویوتا کمری


درحال حاضر طراحی ظاهری این خودرو نسبت با مدل‌های قبلی به طور کامل فرق می کند. در جلو این نوع خودرو سپرها، چراغ‌ها و جلوه پنجره به‌طور کامل تغییر کرده و تقریباً به روز تر شده است.

ادغام سپر جلو در کنار چراغ های جلو سبب شده تا جلوبندی این خودرو به طراحی قابل‌قبولی دست پیدا کند. طراحی چراغ‌های عقب هرچند که نسبت به قبل مدرن تر به نظر می‌رسد اما تاثیر منفی در زیبایی این خودرو به وجود آورده است و حتی می‌توان گفت یکی از ایرادهای این خودرو به شمار می‌رود.


طراحی داخلی خودرو تویوتا کمری

مانند طراحی ظاهری و بدنه، طراحی داخل کابین این خودرو هم کاملاً با مدل‌های پیشین متفاوت و بروزتر شده. تمامی امکانات مورد لزوم موردنیاز راننده به‌راحتی در دسترس است قرار دارد. همچنین کیفیت متریال به‌کاررفته در حد خوبی می‌باشد.
در کنسول میانی این خودرو به ترتیب از بالا به پایین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ساعت، سیستم صوتی، کلید واش و سیستم تصفیه مطبوع اتوماتیک.

در کنار دسته دنده نیز جا لیوانی قرار دارد. همچنین فضایی مناسب برای سر و پاها در هر ۲ ردیف قابل مشاهده هست. لازم به ذکر است که؛ دید جلو، اطراف و عقب این خودرو از نظر کاربران بسیار ایده‌آل و قابل‌قبول می‌باشد.


در بازار امروز چه مدل‌هایی از خودروی تویوتا کمری موجود‌ می باشد ؟

۱- تویوتا کمری GLI: این خودرو برای اولین بار سال ۲۰۰۵ وارد کشور شد و دارای موتور مجهز به گیربکس استاندارد ۵ دنده می باشد، و دارای ترمز ضد قفل هست.

۲- خودرو تویوتا کمری XLI: این مدل هم از لحاظ مشخصات مشابه تویوتا کمری جی ال آی است تنها تفاوت این ۲ در این است که هم مدل دنده ای و هم مدل اتومات آن در بازار یافت می‌شود

۳- خودرو تویوتا کمری مدل گرند: این مدل هم تقریباً دارای ویژگی‌ها و خصوصیات ۲ مدل قبل می باشد و تفاوت آن با ۲ مدل معرفی شده در اندازه موتور شان می باشد در واقع مدل گرند دارای موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر می‌باشد که به صورت دنده و اتومات در بازار وجود دارد.

۴- خودرو تویوتاکمری GL: این مدل نسبت به سه مدل پیش جدیدتر بوده و تغییرات ظاهری و داخلی زیادی با مدل‌های قبلی دارد به همین دلیل است که نسبت به مدل‌های معرفی شده دارای مشتریان بیشتری باشند.

۵- خودروی تویوتا کمری GLX: این مدل از تغییرات بسیار زیاد تری بهره برده است. یکی از این تغییرات را می‌توان به بدنه خارجی آن نسبت داد به طور کلی به‌ غیر از سقف این خودرو تمامی ویژگی‌های آن با مدل‌های دیگر تویوتا تغییر کرده ‌است.

۶- خودروی تویوتا کمریXLX Specical: این هم یکی دیگر از مدل‌های تویوتا کمری است
.
۷- خودرو تویوتا کمری LE این مدل مشابه مدل‌های قبل می باشند و تغییر چندانی نسبت به بقیه ندارد.

۸- خودروی تویوتا کمریXLE: این مد را می‌توان زیباترین و شکیل‌ترین مدل خودروی تویوتا کمری دانست.


درحال حاضر در بازار خودرو کدام خودروها رقیب خودروی تویوتا کمری به حساب می‌آیند؟


۱ خودروی کیاآبتیما ۲۰۱۷

خودروی کیاآبتیما با پیشرانه‌های دوهزار و ۴۰۰ سی‌سی و ۱۷۲ اسب بخار هم از لحاظ طراحی داخلی و هم از لحاظ طراحی خارجی نسبت به خودروهای تویوتا کمری بهتر است اما از لحاظ فنی تویوتا کمری از این خودرو قابل‌قبول‌تر است.

۲- رنو تلیسمان: بی‌شک می‌توان گفت که تویوتا چندین پله جلوتر از رنو می‌باشد ازآنجایی‌که طراحی رنو تلیسمان بسیار جذاب‌تر از تویوتا کمری می باشد درحال حاضر یکی از رقبای این خودرو محسوب می گردد.
خودروهای رنو و تلمیسان مجهز به پیشرانه ۱۶۱۸ سی‌سی با قدرت ۱۹۰ اسب بخار است.


مزایای خودروی تویوتا کمری

همان‌طور که در اول مطالب بیان کردیم، این نوع خودرو بسیار مقاوم کیفیت است که این مورد را می توان یکی از مزیت‌های غیرقابل‌انکار و واضح این خودکار دانست.

علاوه بر کیفیت بالا مزایای دیگری مانند داشتن موتور قوی، داشتن تجهیزات فنی قوی، داشتن مصرف سوخت پائین، داشتن استهلاک پایین، داشتن ایمنی بالا.

۱- داشتن موتوری قوی

همان‌طور که می‌دانید مدل هیبریدی خودروی تویوتا کمری سفارش آمریکاست و یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های حفاظتی موجود در جهان بشمار می‌رود.

موتور این خودرو دارای مصرف بسیار کم ۵ بوده و همچنین دارای گیربکس الکترونیکی می باشد در واقع تویوتا کمری در ۷٫۸ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر به ساعت می‌رسد چنین شتابی تویوتا کمری هیبریدی را تبدیل به سریع‌ترین خودروی بازار خودرو کرده است.

لازم به ذکر است که این خودرو در مدل‌های غیر هیبریدی نیز دارای موتور ۲ نیم لیتری ۴ سیلندر در عرض ۹ .۳ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر ساعت قابل ارتقاء است.

۲- داشتن میزان سوخت کم.

این خودرو همیشه به عنوان ۱ خودرو کم مصرف به شمار می‌رفته‌است و همه مدل‌های آن از این مزیت بهرمند هستند.

۳داشتن استهلاک کم

این خودرو بع علت ساخته شدن از متریال درجه یک از کم استهلاک ترین خودروها شناخته شده است.

۴- داشتن ایمنی بسیار بالا

این خودرو دارای تجهیزات ایمنی مانند کنترل پایداری سیستم کنترل لغزش دوربین دنده عقب سنتور سنسورهای پارک جلو و عقب سنسور فشار باد تایر، ترمز ضد قفل، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز سیستم کمکی ترمز و ۱۰ عدد آیروبک می باشند.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید؛ در کنار هم قرار گرفتن موارد ذکرشده می‌تواند منجر به ایمنی بسیار بالا شود

معایب خودروی تویوتا کمری

لازم به ذکر است که این خودروی پرطرف‌دار و بادوام چندان هم بی‌عیب و نقص نیست و دارای معایبی می باشد که این معایب عبارت‌اند از طراحی تکراری و کسل‌کننده، داشتن سیستم صوتی و تصویری قدیمی، بهره‌مندی از یک طراحی داخلی یکنواخت، قیمت بالا.

۱- منتقدان این خودرو عقیده دارند که این خودرو چند سالی است که از همان بدنه تکراری سال‌های قبل بهره‌مند است و ساختار قدیمی کمری همچنان حفظ شده است.

۲- دارای سیستم صوتی و تصویری قدیمی
سیستم صوتی و تصویری خودروهای تویوتا کمری دارای یک صفحه نمایش ۶٫۱ اینچی است و حاوی ۶ بلندگو می باشد. این در حالی است که سیستم‌های صوتی تصویری خودروهای امروزی خیلی پیشرفته تر است می باشد.

۳- بهره‌مندی از طراحی داخلی یکنواخت و کسل کننده

همان‌طور که می‌دانید طراحی داخلی این خودرو خیلی ساده و قدیمی می باشد آن‌چنان که هیچ حرفی برای گفتن ندارد همچنین کیفیت متریال داخلی خودروهای تولید شده نسل جدید تفاوت چندانی هم با نمونه‌های قبلی این مدل خاصی ندارد


۴- قیمت بالای تویوتا کمری

قیمت این خودرو حدوداً بالای ۲۰۰ میلیون تومان است ازآنجایی‌که این خودرو دارای ۱۸۱ اسب بخار می باشند، داشتن قیمت بالای ۲۰۰ میلیون تومان چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *