افت قیمت خودرو در تصادف | تعیین میزان کاهش قیمت – نحوه پرداخت خسارت


امروزه تصادفات رانندگی بسیار بیشتر از قبل شده‌اند و افزایش چشمگیری داشته‌اند. تصادف می‌تواند خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری را به بار بیاورد و باعث فوت افراد یا وارد شدن‌ خسارت به خودروی آن‌ها شود‌. در ادامه قصد داریم در مورد افت قیمت خودرو در تصادف توضیحات مفصلی را خدمتتان ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

افت قیمت خودرو در تصادف به چه معناست ؟

همانطور که همه ما می‌دانیم‌ هرگاه دو خودرو با یکدیگر تصادف می‌کنند دچار خسارت می‌شوند. به توجه به شدت تصادف میزان خسارت وارد شده به خودرو متغیر خواهد بود. برای مثال در برخی موارد خودرو با صرف هزینه کمی دوباره مانند قبل می‌شود اما گاهی اوقات تصادف به قدری شدید است که‌ خودرو دچار خسارت بسیار زیادی می‌شود و این خسارت باعث افت قیمت آن می‌شود. افت قیمت خودرو به این معناست که خسارت وارده باعث می‌شود قیمت اصلی خودرو نیز کاهش یابد و اگر فرد بخواهد خودروی خود را بفروشد می‌بایست آن را به قیمت بسیار پایینی بفروشد. البته این مورد بیشتر برای خودروی‌های گران قیمت پیش می‌آید.

چه کسی می‌بایست خسارت ناشی از افت قیمت خودرو در تصادف را بپردازد ؟

افت قیمت خودرو مسلما نمی‌تواند خسارت کمی را به همراه داشته باشد و ضرر و زیان بسیار زیادی را به صاحب خودرو وارد می‌نماید. حال سوال اینجاست که چه کسی بایست خسارت افت قیمت خودرو را بپردازد؟ که در این باره باید بگوییم مسئول پرداخت هزینه افت قیمت خودرو فرد مقصر در تصادف می‌باشد. اگر خود فرد مقصر باشد نمی‌تواند افت قیمت خودرو را مطالبه کند اما‌ اگر مقصر طرف مقابل باشد فرد می‌تواند به مراجع قضایی رجوع کند و هزینه افت قیمت خودروی خود را دریافت کند. مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به این امر شورای حل اختلاف می‌باشد اما این در صورتی است که هزینه افت قیمت خودرو تا بیست میلیون تومان باشد اما اگر این هزینه بالای بیست میلیون تومان باشد فرد می‌بایست به دادگاه رجوع کند.

هزینه افت قیمت‌خودرو در تصادف چگونه پرداخت می‌شود ؟

برای پرداخت هزینه افت قیمت‌ خودرو پس از شکایت فرد کارشناس شورای حل اختلاف یا دادگاه هزینه افت قیمت خودرو را بر اساس عوامل تاثیر گذار آن تخمین زده و محاسبه می‌کند. پس از محاسبه فرد مقصر در تصادف می‌بایست این هزینه را به صورت کامل پرداخت کند. حتی اگر فرد مقصر در تصادف فوت‌ کرده باشد نیز هزینه افت قیمت خودرو از اموال به جامانده از او کسر خواهد شد و به شاکی پرداخت می‌شود.

سوالات متدوال

هزینه افت قیمت‌ خودرو در تصادف توسط چه کسی محاسبه می‌شود ؟

این هزینه توسط کارشناس دادگاه یا شورای حل اختلاف محاسبه خواهد گردید.

اگر هزینه افت قیمت خودرو کمتر از بیست میلیون‌ باشد مرجع قضایی صالح برای رسیدگی به این موضوع کدام است ؟

مرجع قضایی صالح در این صورت شورای حل اختلاف خواهد بود. 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص افت قیمت خو‌درو در تصادف، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون افت قیمت خود‌رو در تصادف پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *