مجازات ساخت مشروبات الکلی | جرم تولید و خرید و فروش – مجازات ساختن مشروب دست ساز


برخی از‌‌‌‌‌ مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و… ‌‌که ما در طول روز مصرف ‌‌‌‌‌می‌کنیم برای بدنمان مضر ‌‌‌‌‌می‌باشند ولی مصرف‌‌‌‌‌ آن‌ها منع نشده است. ولی در دین اسلام مصرف برخی نوشیدنی‌ها و یا اعتیاد به آن‌ها منع شده است زیرا آن‌ها به بدن انسان‌‌‌‌‌ آسیب ‌‌‌‌‌می‌رسانند و هر فرد باید از مصرف آن‌ها خودداری کند.‌ این نوشیدنی‌ها مشروبات الکلی ‌‌‌‌‌می‌باشند که مصرف و تولید آن‌ها جرم به شمار ‌‌‌‌‌می‌رود. در ادامه قصد داریم در مورد مجازات ساخت مشروبات الکلی توضیحات مختصری را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

آیا ساخت مشروبات‌‌‌‌‌ الکلی جرم است و مجازات دارد‌‌ ؟

مشروبات الکی جزو نوشیدنی‌هایی هستند که بسیار به بدن آسیب وارد ‌‌‌‌‌می‌کنند و طبق دین اسلام فرد مسلمان نباید از آن‌ها استفاده کند زیرا از نوشیدنی‌های مستی آور به شمار ‌‌‌‌‌می‌روند. مصرف مشروبات‌‌‌‌‌ الکی در قانون نیز منع شده است، اما قوانین مربوط به آن‌ها تنها به منع مصرف خلاصه نمی‌شود و ساخت مشروبات الکلی نیز جرم تلقی شده است. در برخی موارد دیده ‌‌‌‌‌می‌شود که افراد در انبارها، خانه‌ها هر مکان دیگری اقدام به تولید مشروبات الکلی ‌‌‌‌‌می‌نمایند و این نوشیدنی‌های مضر را در اختیار عموم قرار ‌‌‌‌‌می‌دهند. این کار از نظر قانون جرم بوده و مجازاتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

مجازات ساخت مشروبات الکلی

با توجه به اینکه ساخت و تولید مشروبات الکلی جرم تلقی ‌‌‌‌‌می‌شود مجازاتی نیز در پی خواهد داشت. این مجازات به شرح زیر ‌‌‌‌‌می‌باشند:

  • فرد تولید کننده مشروبات الکلی به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم ‌‌‌‌‌می‌شود.
  • مجرم باید به میزان پنج برابر ارزش تجاری کالای ذکر شده را بپردازد.
  • فرد به تحمل ۷۴ ضربه شلاق محکوم ‌‌‌‌‌می‌شود.

نکته بسیار مهم: مجازات فردی که مشروبات الکلی را تولید نموده است قابل تعلیق‌‌‌‌‌ نیست و قاضی نیز نمی‌تواند مجازات او را به تعلیق دربیاورد.

خرید و فروش مشروبات الکلی

هر فردی که اقدام به تولید مشروبات الکلی‌‌‌‌‌ نماید مسلما این کار را برای استفاده شخصی انجام نمی‌دهد و قصد خرید و فروش آن‌ها را خواهد داشت. خرید و فروش مشروبات الکلی نیز در قانون کشور ما جرم بزرگی محسوب ‌‌‌‌‌می‌شود و فردی که مشروبات الکی را خرید و فروش کند مجرم بوده و به مجازات محکوم ‌‌‌‌‌می‌شود.

حال شاید برایتان سوال شود که مجازات خرید و فروش مشروبات‌‌‌‌‌ الکلی چیست‌‌؟ که در این باره باید بگوییم مجازات خرید و فروش مشروبات الکلی نیز با مجازات ساخت آن‌ها برابر است و دقیقا همان مجازات‌‌‌‌‌ که شامل شش ماه تا یک سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت جریمه نقدی معادل پنج برابر ارزش تجاری کالای ذکر شده برای افرادی که مشروبات الکی را خرید‌‌‌‌‌ و فروش ‌‌‌‌‌می‌کنند نیز در نظر گرفته ‌‌‌‌‌می‌شود و خرید و فروش مشروبات الکی نیز از جمله جرائمی است که نمی‌توان مجازات آن را به تعلیق درآورد.

سوالات متداول

آیا تولید مشروبات الکلی جرم است‌‌ ؟

بله تولید مشروبات الکلی نه تنها جرم ‌بوده بلکه توسط دین اسلام نیز منع ‌گردیده است.

مجازات حبس تولید و خرید و فروش مشروبات الکی چه مقدار است‌‌ ؟

مجازات حبس تولید و خرید و فروش مشروبات الکلی مابین شش ماه تا یک سال حبس ‌‌‌‌‌می‌باشد که توضیحات کامل‌‌تر در متن مقاله آمده است.

برای فردی که اقدام به تولید مشروبات الکلی نموده است چه مقدار جریمه نقدی در نظر گرفته ‌‌‌‌‌می‌شود‌‌ ؟

برای این مجرمین پنج برابر ارزش تجاری کالای ذکر شده جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص مجازات ساخت مشروبات الکلی، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون مجازات ساخت مشروبات الکلی پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *