جک اس ۳ اتوماتیک


 

خودروی جک اس۳ یک خودروی شاسی‌بلند است و یکی از موفق‌ترین خودروهای شاسی بلند سال‌های اخیر بازار ایران می باشد.
این خودروی کراس‌اوور شهری یکی دیگر از خودروهای چینی موجود در بازار کشور ما هست که در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم به بررسی مشخصات، مزایا و معایب آن بپردازیم. اگر تمایل به کسب اطلاعات درباره این خودرو دارید می‌توانید از مطالب ارائه ‌شده در این مقاله استفاده کنید.


مشخصات فنی خودرو جک اس 3 اتوماتیک

* موتور: 1590 سی سی

* نوع موتور: بنزین سوز

* تعداد سیلندرها: 4

* تعداد سوپاپ ها: 16

*آرایش قرار گیری سیلندرها: خطی مستقیم

* محل قرار گیری موتور: موتور جلو

* سیستم سوخت رسانی: انژکتوری پاشش چند نقطه ای

* حداکثر توان خروجی: 107 اسب بخار در 6000 دور بر دقیقه

* حداکثر گشتاور خروجی: 155 نیوتن متر از 3500 تا 4500 دور در دقیقه

* توان خروجی حجمی: 68.5 اسب بخار بر لیتر

* ظرفیت باک: 45 لیتر بنزین

* نوع جعبه دنده: انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته

* محل قرار گیری اهرم تعویض دنده: کنسول میانی

* سیستم حرکتی خودرو: موتور جلو دیفرانسیل جلو

* نوع سیستم ترمز: چهار چرخ دیسکی ABS چهار کاناله

* نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو: دیسکی خنک شونده

* نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب: دیسکی

* سیستم تعلیق و فرمان تعلیق جلو: مک فرسون

* تعلیق عقب: میل پیچشی نیمه مستقل

* نوع سیستم فرمان: برقی EPS با قابلیت تنطیم ارتفاع

* حداکثر سرعت: 175 کیلومتر بر ساعت

*استاندارد آلایندگی: یورو 5


امکانات رفاهی و آپشن ها خودرو جک اس ۳ اتوماتیک

* مجهز به کیسه های هوای راننده و سرنشین جلو

* مجهز به سیستم های پایداری و کمک راننده، دارای ترمز کمکی هیدرولیکی HBA، سیستم کنترل پایداری ESCسیستم های امنیتی و حفاظتی، دارای سیستم ایموبلایزر، سوییچ خودرو دارای مانیتور جهت ارائه اطلاعات کامپیوتر سفری

* مجهز به سیستم فرمان و هدایت پذیری قدرت کمکی هیدرولیکی نوع غربیلک3 شاخه دارای روکش چرمی، دکمه های سیستم صوتی بر روی فرمان

* مجهز به سیستم‌های تهویه مطبوع، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی و تصویری، سیستم صوتی دارای 6 بلندگو، سیستم پخش MP5سیستم‌های مولتی مدیا، دارای مانیتور به همراه درگاه USB / BlueTooth / AUX / Ipod

* سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرمی، سیستم صندلیهای عقب، دارای روکش چرمی

* مجهز به سیستم آینه های جانبی برقی

* دارای گرمکن، دارای راهنمای روی آینه،

* سیستم شیشه هاجلو و عقب برقی

*مجهز به قفل کودک سیستم های سقف،سان روف

*سیستم روشنایی جلومه شکن، سیستم روشن و خاموش شدن خودکار براساس نور محیط، سیستم FollowMEدیلایت، سیستم روشنایی عقب، دارای مه شکن عقب

* سنسورهای پیش فعال، خروجی 12 ولت روی داشبورد، کنترل فشار باد چرخ ها TPMS

* سیستم های کمک رانندگی سنسور پارک عقب

 

بررسی طراحی ظاهری جک۳ اتوماتیک

طراحی ظاهری این خودرو برگرفته از محصولات هیوندا است. در نمای جلوی این خودرو می‌توان سایه‌هایی از هیوندای آی ایکس ۳۵ را بوضوح مشاهده کرد. چندین ردیف خطوط کرمی رنگ تزیین شده در جلوی پنجره بزرگ تمامی نمای جلوی خودرو را احاطه کرده‌است. چراغ‌های مه شکن در زیر سپر جلو به صورت افقی قرار گرفته‌اند. سایز بزرگ پنجره‌ها منجر به بروز ناهماهنگی آن با دیگر اجزای خودرو شده‌است.

چراغ‌های این خودرو زیبا و جذاب هستند و دارای سپر نسبتاً ساده‌ای است که تنها بخش کوچکی از فضای زیر پلاستیک سیاه‌رنگ است. قرار گرفتن چراغ‌های مه شکن در قسمت پلاستیکی سبب شده است فضای خالی زیادی در لبه جانبی سپر و زیر چراغ اصلی به وجود بیاید که این موضوع تاثیر منفی بر طراحی نمای روبروی خودرو دارد.
البته ناگفته نماند فرم خوب کابوت در نمای اصلی این خودرو که در راستای ستون آن و هماهنگ با فرم چراغ جلو، همراه با خطوط حجم دهنده است موجب شده این خودرو نمای خوبی را به خود بگیرد.


در نمای جانبی فرم شیشه‌ها و زاویه سقف هماهنگی ادوات مختلف، مثل خط بدنه که از گوشه چراغ عقب تا لبه در کشیده شده و پلاستیک سیاه‌رنگ رکاب که تا سپر عقب با شیب ملایم ادامه یافته است از نکات مثبت طراحی بدنه این خودرو می باشد.
طراحی ظاهری این خودرو به طور کلی در حد قابل ‌قبولی است هرچند در نمای عقب و پشت شاهد جذابیت های چندانی نیستیم اما می توان بطور کلی به طراحی این خودرو امتیاز بالایی داد.


بررسی طراحی داخل کابین جک اس ۳

طراحی داخلی این خودرو در سطح قابل‌قبولی است. در قسمت مربوط به نمایشگر و مجرای تهویه هوای مطبوع دارای حالت پرانتزی است و وجود مانیتور ۷ اینچ موجب ایجاد جذابیت بالایی در داخل کابین شده.


همچنین وجود قطعات نقره‌ای رنگ و شبه فلز موجب بالا رفتن سطح جذابیت فضای داخلی می‌شود.
بر روی داشبورد یک نمایشگر باریک برای اطلاع‌رسانی ساعت و هشدارهایی مانند هشدار نبستن کمربند ایمنی وجود دارد.
پشت فرمان دارای حالت دایره‌ای نیست بلکه شکل سلیندری دارد و با حالت ۷ ضلعی ارائه شده‌است.
بین پنل های مخصوص سرعت و دور موتور ۲ بخش دیگر وجود دارد که شامل مانیتور تی اف تی برای اطلاع‌رسانی مصرف سوخت، و بخش دیگر شاما هشدارهای ایمنی لامپی مثل افت فشار روغن نقص در لنت و اطلاعاتی از این قبیل بکار رفته است.


در میان کنسول یک صفحه نمایش به کار رفته‌ و سبب دگرگونی نمای داخل کابین خودرو شده است متریال به‌ کار رفته در قطعات داخلی این خودرو در حد قابل ‌قبولی است.

مزایای خودروی جک اس ۳


۱- داشتن امکانات رفاهی قابل‌قبول


خودروی جک اس۳ در مقایسه با بازه قیمتی خود از امکانات قابل قبولی بهره‌مند برده است که این موضوع سبب شده طرف‌داران زیادی را به سمت خود جذب کند.


۲ داشتن طراحی داخلی زیبا


طراحی داخلی ایده آل و قابل‌قبول این خودرو حس و حال خوبی را به سرنشینان انتقال می دهد. وجود تناسب و هارمونی خوب که سبب شده شلوغ‌کاری زیادی در داخل کابین به چشم نیاید باعث کسب رضایتمندی دارندگان این خودرو شده است.


۳- داشتن ایمنی بالا


خودروی جک اس۳ قادر شده است در تست ایمنی مؤسسه چینی آنکپ ۵ ستاره ایمنی کسب کند. علاوه بر این در طراحی این خودرو شاهد، وجود امکانات ایمنی زیادی بر روی آن هستیم


۴- داشتن سیستم تعلیق و فنربندی مناسب

هرچند که خودروی جک اس ۳ در ردیف خودروهای افراید نیست اما دارای سیستم تعلیق نرم و فنربندی قابل‌قبولی می‌باشد.

 


معایب جک اس ۳


۱-موتور نسبتاً ضعیف


این خودرو دارای یک موتور ۴ سیلندر خطی با حجم ۱٫۶ لیتری می‌باشد که قادر است ۱۰۷ اسب بخار نیرو و ۱۵۵ نیوتن گشتاور تولید کند.
خودروی جک اس۳ یک کراس‌اوور ۱۲۰۰ کیلوگرم می باشد که انتخاب موتوری با مشخصات معرفی‌شده برای آن چندان منطقی به نظر نمی‌رسد زیرا پیشرانه‌ی آن قادر نیست کشش لازم برای این خودرو را مهیا کند.

 

۲- قطعات یدکی گران و کمیاب

این خودرو نیز مانند تمام مدل‌های چینی موجود در بازار ایران دارای مشکل کمبود قطعات و گران‌قیمت بودن آن‌ها است. در واقع مشکل خرید قطعات خودروهای چینی خرید این خودروها را با دغدغه‌های بسیاری روبرو می‌کند.

۳- صندلی‌های ردیف عقب نه‌چندان جادار


فضای کابین نسبتاً کم در عقب یکی دیگر از ایرادهایی است که می‌توان بر این خودرو گرفت به طور کلی عرضه جک اس۳ کوچک‌تر از پژو ۴۰۵ است که همین موضوع سبب شده است، قرار گرفتن ۳ نفر در ردیف عقب صندلی‌ها موجب برهم زدن آسایش آن‌ها می‌شود.


۴- عدم ارائه برخی امکانت امکانات و آپشن ها

کمبود امکانات و آبشن ها، در این خودرو سبب می شود جای خالی آن‌ها به‌وضوح نمایان باشد. که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به استارت بدون کلید و صندلی‌های ردیف عقب نه‌چندان جادار و آینه‌های تاشوی برقی اشاره کرد.


۵- داشتن رینگ‌های کوچک

هرچند که طراحی ظاهری این خودرو بسیار قابل قبول می‌باشد و کمتر کسی قادر از آن ایراد بگیرد اما استفاده از رینگ‌های کوچک ۱۶ اینچی برای جک اس ۳ با طراحی کلی آن هماهنگی ندارد.

۵- رفتن و سروصدا به داخل کابین


ورود صدای زیاد پیشرانه به داخل کابین موجب برهم زدن آرامش خاطر سرنشینان می شود که از اصلی‌ترین معایب این خودرو نیز بشمار می رود

۶- کوچک بودن حجم باک بنزین

این خودرو دارای حجم باک ۴۵ لیتری است که موجب می شود دارنده آن تعداد دفعات زیادی را برای سوخت‌گیری به پمپ بنزین‌ها مراجعه کنند.

 

کیفیت رانندگی خودرو جک اس۳

این خودرو دارای سیستم تعلیق نرم و فنربندی قابل‌قبولی می باشد که به راحتی قادر است از دست اندازها عبور کند. در واقع این خودرو برای عبور از سرعت گیرهای شهری و حرکت با سرعت پائین در مسیرهای خاکی دارای توانایی‌های قابل تقدیری اس

ت

 


تنها عیبی که موجب موجب آزار سرنشینان و راننده می شود ورود صدای موتور به علت کیفیت پایین عایق کاری این خودرو به داخل کابین می باشد.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *