مشخصات خودرو مگان ۲۰۰۰


خودروی مگان برای اولین بار سال ۱۳۸۷ با پیشرانه‌ ۲ وارد بازار خودرو شد. از آنجایی ‌که مگان یک خودروی مونتاژی است ابتدا فقط به صورت تیپ یک در دسترس بود تا اینکه در سال ۱۳۹۰ تیپ ۲ آن نیز با تجهیزات بیشتر در دسترس مشتریان قرار گرفت.

این خودرو هم مانند تمامی خودروهای تولید داخلی دارای مزایا، معایب و ویژگی‌هایی می‌باشد که در این مقاله ما تصمیم گرفته‌ایم به بررسی آن‌ها بپردازیم اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دارای خودروی مگان می باشید و یا این‌ که علاقه به خرید این خودرو دارید.
برای کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر توصیه می‌کنم تا انتهای مطالب را با ما همراه شوید.

مشخصات فنی خودروی مگان ۲۰۰۰

* موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه

* حجم موتور: 1998 سی سی

* تنفس موتور: تنفس طبیعی

* انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت 136 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

* حداکثر گشتاور: 188 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه

* جعبه دنده: 4 دنده خودکار

* شتاب: 0 تا 100 11.1 ثانیه

* حداکثر سرعت: 195 کیلومتر در ساعت

* وزن: 1370 کیلوگرم

* اندازه: 4498 طول – 1777 عرض – 1460 ارتفاع

* فاصله بین دو محور: 2690 میلیمتر.


بررسی مصرف سوخت و استانداردهای خودروی مگان ۲۰۰۰


* مصرف سوخت داخل شهر: یک لیتر در هر صد کیلومتر

* مصرف سوخت خارج از شهر: یک لیتر در هر صد کیلومتر

* مصرف سوخت ترکیبی: 7.5 لیتر در هر صد کیلومتر

* حجم باک: 60 لیتر

* استاندارد آلایندگی: یورو 3

* میزان تولید CO2 :191 گرم در هر کیلومتر


بررسی امنیت و امکانات خودرو مگان ۲۰۰۰

* مجهز به ترمز و پایداری EBV – ABS – EBA

* مجهز به کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو

* مجهز به سیستم صوتی 4 بلندگو و قابلیت پخش CD – کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان

* مجهز به سیستم تهویه مطبوع با کنترل خودکار، کارت هوشمند، دکمه استارت، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها، چراغ مه‌شکن جلو، آینه‌های جانبی برقی به همراه گرمکن، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، کامپیوتر سفری، پرده شیشه عقب و جانبی، سنسور باران


ویژگی ها و طراحی ظاهری، بدنه خودرو مگان ۲۰۰۰

هرچند طراحی بدنه این خودرو چندان زیبا به نظر نمی‌رسد اما زیاد زشت هم نیست. چراغ‌های جلوی این خودرو به حالت مدور تا انتهای گلگیر جلو قرار گرفته‌اند. این خودرو از روبرو حالتی چهارضلعی به خود گرفته در واقع جلوی پنجره این خودرو یک حالت یک تکه ای را ندارد.

همچنین سپر این خودرو به نحوی طراحی شده ‌است که جلوی پنجره را بدو قسمت تقسیم کرده و سبب شده تا زیر درب کابوت شکل مثلث را به خود بگیرد.

ضربه‌گیر‌های این خودرو پلاستیکی و مشکی رنگ بوده و دارای دریچه‌های بزرگ ورودی هوا بر روی سپرهست. جایگاه‌های مه شکن نیز بر روی ضربه‌گیر قرار دارند.

در نمای روبروی مگان خطوط زیادی به چشم می‌خورد. شیشه‌های این خودرو با ارتفاع نسبتاً زیاد با برخی خطوط حجم دهنده کم‌عمق طراحی شده‌اند.
در رابطه با قطر گلگیرها می‌توان گفت که دارای طراحی مناسب می باشند. بطور کلی درهای این خودرو دارای طولی کوتاه هستند. همان‌طور که ملاحظه می‌فرمایید طراحی این خودرو از امکانات به روز دنیا بهره‌ای نبرده است.

بررسی ویژگی های داخل کابین خودروی مگان ۲۰۰۰

این خودرو دارای طراحی کابینی با سبکی ساده می باشد و داشبورد نسبتاً حجیم و منحنی با کنسول میانی بسیار ساده می‌باشد. غربیلک فرمان این خودرو به صورت ۳ شاخه بوده که نسبتاً معمولی و خوش‌دست است. پنل کیلومتر بیشتر حالت اسپرت داشته و اهرم ترمز دستی و جایگاه دکمه‌های بالای برنده شیشه بر روی درب دستگیره قرار دارد.

صندلی‌های این خودرو تقریباً مناسب و در مقایسه با خودروهای همرده خود راحت و دارای دوام بالایی می باشد. صندوق عقب خودروی مگان نیز دارای فضایی جاگیر و به قول معروف برای مسافرت‌های خانوادگی هیچ محدودیتی برای جای دادن وسایل مورد نیاز ایجاد نمی‌کند.


رقب های خودروی مگان ۲۰۰۰ کدام خودرو ها هستند ؟

خودروی مگان در بازار ایران دارای رقیب‌هایی می‌باشد که عبارتند از: مزدا3 قدیمی و جدید، دنا پلاس، جک جی5، ام وی ام 550 و چری آریزو5.


مزایای خودروی مگان ۲۰۰۰ چیست ؟


۱- دارای کابین راحت و جادار

این ویژگی مثبت خودروی مگان ۲۰۰۰ سبب شده است که لقب خودروی خانوادگی را بگیرد همان‌طور که مستحضر هستید خودروی مناسب خانواده باید دارای کابینی بزرگ و صندوق عقب جادار باشد که این خودرو دارای هم‌چین ویژگی‌هایی هست.

۱- داشتن میزان مصرف سوخت مناسب

به‌ طور کلی این خودرو دارای مصرف میزان بالایی نیست و از آنجایی‌که موتور ۲ لیتری این خودرو دارای حجم تقریباً بالایی هست اما مصرف ایده‌آلی دارد.


۲- داشتن استهلاک پایین

ازآنجایی‌که خودروی مگان یک خودروی فرانسوی می باشد نسبت به رقبای خود دارای استهلاک پایینی می‌باشد. همین موضوع سبب شده است که دارندگان این خودرو بسیار کمتر نسبت به دیگر خودروهای هم رده این خودرو وقت و سرمایه خود را صرف تعمیرگاه‌ها کند.

۳- داشتن فرمانی نرم و راحت

فرمان خودروی مگان به‌علت نرم بودن سبب می‌شود تا راننده تجربه یک سواری نرم و لذت‌بخشی را پشت فرمان این خودرو داشته باشد.

همچنین یکی از ویژگی‌ها و مزیت‌های خودروهای مگان داشتن کابینی بزرگ و جادار است به ‌نحوی ‌که این خودرو را به یک خودروی خانوادگی بزرگ با داشتن صندلی‌های نرم و راحت و صندوق عقب جادار تبدیل کرده‌ است.


معایب خودروی مگان ۲۰۰۰ چیست ؟

۱- گران و کمیاب بودن قطعات یدکی خودروی مگان ۲۰۰۰

از آنجایی که خودروی مگان جزو خودروهای از دره خارج شده می‌باشد، دسترسی به قطعات یدکی آن با مشکل مواجهه شده است. به همین خاطر اگر احتمالی هم برای دستیابی به قطعات این خودرو وجود داشته باشد، قیمت آن بسیار بالا و سرسام آور است.

۲- داشتن شتاب گیری ضعیف

لازم به ذکر است که خودروی مگان ۲۰۰۰ دارای ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن، با موتور ۲۰۰۰ سی‌سی است به همین خاطر شتاب و کشش بسیار ضعیفی دارد.

۳- سروصدای زیاد به داخل کابین خودرو

در اغلب مدل‌های مونتاژی خودروهای مگان به خاطر پایین بودن قالب‌گیری کیفیت بدنه، صدای موتور وارد داخل کابین خودرو می شود و موجب آزار و اذیت سرنشینان می‌گردد.


۴- نداشتن آپشن‌های کافی

در مقایسه قیمت این خودرو با آبشن‌های آن، به هیچ آپشن به درد بخوری نمی‌توان دست یافت. به طور یقین به قطع می توان گفت خودروی مگان از رقبای ژاپنی و کره‌ای خود در این زمینه بسیار عقب هست.

۵- پایین بودن کیفیت بدنه

این مورد بیشتر در مدل‌های مونتاژی به چشم می‌خورد. در واقع در مدل‌های مونتاژی کیفیت رنگ و عایق گیری بدنه بسیار پایین است.


۶- فاقد طراحی بدنه عامه پسند

خودروی مگان دوهزار دارای طراحی بدنه بسیار ساده می باشد که هیچ امتیاز مثبتی در طراحی بدنه آن نمی‌توان یافت.

۸- ضعیف بودن گیربکس

مدل اتوماتیک مگان ۲۰۰۰

ضعف گیربکس مدل اتوماتیک مگان بزرگ‌ترین ضعف این خودرو به حساب می‌آید مخصوصاً زمانی که قرار است با این خودرو در سطح شهر رانندگی شود.

درواقع تعویض دنده معکوس دهی این خودرو زیاد جالب به نظر نمی‌رسد مخصوصاً مواقعی که هنگام رانندگی با این خودرو در ترافیک گیر کرده باشی.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *