تعرفه مشاوره وکیل دادگستری | نرخ – میزان دستمزد – هزینه استفاده از مشاوره حقوقی


ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که خواسته یا ناخواسته درگیر یک پرونده حقوقی یا کیفری شده باشید و در این رابطه نیاز به یک مشاور حقوقی داشته باشید تا بتوانید ابهامات خود را برطرف نمایید. ‌‌‌می‌توان گفت که گرفتن مشاوره از یک وکیل مجرب اولین گام در هنگام آغاز هر جریان حقوقی است. دانستن تعرفه مشاوره وکیل دادگستری شما را در انتخاب بهترین وکیل و صرفه جویی در هزینه‌هایتان یاری می‌دهد. شما ‌‌‌می‌توانید به راحتی هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری از خدمات مشاوره حقوقی وکیل دات کام استفاده نمایید.

مشاوره با وکیل دادگستری

در صورتی که شما در رابطه با موضوعات حقوقی سوال داشته باشید یا اینکه فقط تمایل داشته باشید یک وکیل مجرب برای شما یک لایحه تنظیم کند ‌‌‌می‌توانید از خدمات مشاوره حقوقی وکیل دات کام بهره ببرید‌‌. در این صورت بین شما و وکیل وکالتنامه تنظیم ‌‌‌نمی‌شود فقط شما به شکل آنلاین یا حضوری به وکیل مراجعه ‌‌‌می‌کنید و درخواست خود برای ارائه مشاوره حقوقی را مطرح ‌‌‌می‌کنید.

هزینه مشاوره وکیل دادگستری

قطعا گرفتن مشاوره از یک وکیل نیازمند پرداخت مبلغی به عنوان حق مشاوره ‌‌‌می‌باشد. برای تعیین این مبلغ دو راه وجود دارد:

  1. بر اساس توافق میان وکیل و مراجعه کننده.
  2. بر اساس تعرفه.

در صورت اول شخص وکیل با مراجعه کننده بر اساس اوضاع و احوال بر روی یک مبلغ مثلا 50 هزار تومان با هم توافق ‌‌‌می‌کنند‌‌. در این صورت شخص بعد از پرداخت مبلغ تعیین شده ‌‌‌می‌تواند از مشاوره‌های وکیل بهره بگیرد. آنچه که در میان وکلا رواج دارد این طور است که از قبل یک مبلغ را به عنوان حق مشاوره تعیین ‌‌‌می‌کنند و نحوه پرداخت آن نیز بر اساس توافق طرفین ‌‌‌می‌باشد.

این مبلغ ‌‌‌می‌تواند بیشتر از تعرفه و یا کمتر و یا حتی بر اساس آن باشد. اما نکته اساسی آن است که همه چیز اینجا بر اساس یک توافق صورت ‌‌‌می‌گیرد. شما ‌‌‌می‌توانید برای داشتن مشاوره با یک وکیل مجرب با یک هزینه مناسب از خدمات مشاوره آنلاین و حضوری وکیل دات کام بهره ببرید.

تعرفه مشاوره وکیل دادگستری

هر ساله آیین نامه‌ای از سوی قوه قضائیه صادر می‌گردد که در آن میزان حق الوکاله و حق مشاوره وکلا تعیین شده است. بر این اساس میزان تعرفه حق مشاوره با وکیل دادگستری به شرح زیر است :

الف/ تنظیم دادخواست‌‌، شکوائیه‌‌، لایحه دفاعیه و اظهار نامه:‌‌‌ حداکثر پنجاه میلیون ریال معادل 5 میلیون تومان.

ب/ مشاوره به ازای هر ساعت: حداقل پانصد هزار ریال معادل 50 هزار تومان و حداکثر پنج میلیون ریال معادل 500 هزار تومان است.

ج/ صرف مطالعه پرونده توسط وکیل: حداقل دو میلیون ریال معادل 200 هزار تومان و حداکثر پنجاه میلیون ریال معادل 5 میلیون تومان است.

سوالات متداول

هزینه مشاوره با وکیل دادگستری چه میزان است ؟

این مبلغ ‌‌‌می‌تواند یا بر اساس توافق طرفین باشد یا بر اساس تعرفه‌ای که از سوی رئیس قوه قضائیه هر ساله تعیین ‌‌‌می‌گردد که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

میزان تعرفه مشاوره وکلای دادگستری چه قدر است ؟

هزینه یک ساعت مشاوره با وکیل مبلغ حداقل 50 هزار تومان و حداکثر 500 هزار تومان است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد تعرفه مشاوره وکیل دادگستری ‌‌‌می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تعرفه مشاوره وکیل دادگستری، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون تعرفه مشاوره وکیل دادگستری پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *