کارمند پر حرف | برخورد (آو)


کارمند پرحرف برای همکاران دیگر و یا مدیر یک سازمان دردسر آفرین است. البته که صمیمیت میان همکاران و یا حتی حرف زدن آنها با یکدیگر اگر به اندازه باشد؛ حتی به نفع یک کسب و کار نیز هست. اما برخی از افراد به دلایل مختلفی در این مورد زیاده روی کرده و رفتارهای اشتباهی مانند پرحرفی از خود بروز می‌دهند. چنین افرادی نه تنها خودشان عملکرد درستی در محل کار ندارند؛ بلکه منجر به برهم خوردن تمرکز دیگران نیز شده و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند. از طرفی نمی‌توان به راحتی در این مورد به آنها تذکر داد و این مشکل را برطرف نمود. از این رو بهتر است روش های برخورد با این مسئله را برای موقعیت های احتمالی آموخته و حتما از یک مشاور نیز کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره شغلی کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارمند پر حرف می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

چگونه با کارمند پر حرف به عنوان همکار برخورد کنیم؟

در برخورد با کارمند پر حرف در ابتدا باید بدانیم که موضع ما با او چیست؟ برای مثال ما همکار مستقیم او هستیم و یا حتی مافوق او محسوب می‌شویم. اگر تنها به عنوان یک همکار از رفتارهای چنین فردی به ستوه آمده اید؛ می‌توانید از این روش ها استفاده نمایید. برای اطلاع از دلایل تغییر شغل کلیک نمایید.

او را درک کنید

در مرحله سعی کنید تا همکار پر حرف خود را درک کنید. مخصوصا اگر به تازگی این رفتار در او ایجاد شده است؛ به این معناست که احتمالا او تنهاست و نیاز به شنیده شدن دارد. البته تا حدی باید با او همدلی کرده و یا به او بگویید که در خارج از فضای کاری شنونده او خواهید بود.

تکلیف را با خودتان مشخص کنید

در مرحله بعدی باید به این موضوع فکر کنید که تا چه حد با کارمند پر حرف مشکل دارید! آیا این موضوع برای شما غیرقابل تحمل است و یا حتی در بعضی موارد شما نیز با او شروع به صحبت کردن کرده به این رفتار دامن می‌زنید. زمانی که تکلیف تان را با این موضوع مشخص کنید؛ می‌توانید واکنش درست تری از خود نشان دهید.

به رفتارهای خودتان بیشتر توجه کنید

گاهی ما از سر دلسوزی و یا احترام شروع به گوش کردن حرف های کارمند پر حرف کرده و یا حتی خودمان نیز مانند او می‌شویم. از این رو باید رفتارهای خودمان را نیز زیر نظر داشته باشیم. برای فرد پر حرف، توجه کردن مانند پاداش عمل می‌کند. از این رو اگر واقعا این رفتار را دوست ندارید؛ خودتان نیز واکنش بهتری در مورد آن نشان دهید. برای اطلاع از راه های کاهش استرس محیط کار کلیک نمایید.

قبل از شروع کردن به صحبت، کاری کنید

برای برخورد با کارمند پر حرف باید پیش از اینکه او شروع به صحبت کردن کند؛ کاری کنید. چرا که زمانی که او شروع به حرف زدن کند؛ دیگر نمی‌توانید آن را متوقف کنید. اگر به موقع بتوانید جلوی این موضوع را بگیرید؛ کمتر احتمال دارد که او نیز به کار خود ادامه دهد.

از زبان بدن خود استفاده نمایید

حتی در مورد کارمند پر حرف می‌توانید از زبان بدن خود استفاده نمایید. برای مثال اگر شما در اتاقی هستید و او در اتاق دیگر و شروع به صحبت کردن می‌کند؛ در را ببندید و یا در حین صحبت کردن او جوری رفتار کنید که کاری دارید و باید بروید.

به صورت مستقیم و مودبانه این موضوع را با او در میان بگذارید

اگر بعد از تمام اقدام غیر مستقیم کارمند پر حرف متوجه این موضوع نشد؛ به صورت مستقیم اما با ادبانه این موضوع را با او مطرح نمایید. می‌توانید به او بگویید که صحبت کردن بیش از حد در محیط کار اصلا حرفه ای نبوده و شما هم قصد کمک کردن به او را دارید؛ چرا که در غیر اینصورت ممکن است به صورت جدی تر با او برخورد شود.

اولویت بندی کردن کارهایتان

گاهی کارمند پر حرف تلاش می‌کند تا یک موضوع کاری را با شما در میان گذاشته و مسئله شخصی نیست. در چنین حالتی احتمالا زمان زیادی را باید برای گوش کردن به او اختصاص دهید. به همین دلیل کارهایتان را اولویت بندی کرده و یا از او خواهش کنید تا در این زمینه جلسه ای ترتیب دهد. در این حالت کارهای شما نیز به تعویق نمی‌افتند.

با قاطعیت پای حرف خود بمانید

گاهی کارمن پر حرف تصور می‌کند که شما از روی شوخی به او چنین تذکری دادید و یا حرف شما را زیاد جدی نمی‌گیرد و به رفتار خود ادامه می‌دهد. در چنین حالتی باید به او نشان دهید که دراین مورد بسیار جدی بوده و هنوز هم پای حرف خود هستید. برای یادگیری مهارت ارتباط کلامی کلیک نمایید.

خودتان را مشغول نشان داده یا حتی از هدفون استفاده کنید

این روش نیز از تکنیک های زبان بدن محسوب شده و روش غیر مستقیم خوبی است. زمانی که کارمند پر حرف شروع به صحبت کردن با شما می‌کند؛ خود را مشغول نشان داده و یا حتی از هدفون استفاده کنید. با این روش می‌توانید به او نشان دهید که مایل به شنیدن حرف های او نیستید.

برخورد با کارمند پر حرف به عنوان یک مدیر

اما اگر شما مدیر یک کسب و کار هستید و کارمند پر حرف دارید؛ می‌توانید کمی جدی تر عمل کرده و از شیوع این رفتار در میان کارمندان دیگر جلوگیری نمایید. چرا که چنین فردی می‌توان بر روی دیگر کارمندان نیز تاثیر بگذارد. برای برخورد با چنین فردی، به ترتیب اقدامات زیر را انجام دهید.

در ابتدا به او تذکر شفاهی بدهید: در مرحله اول، کاملا به آرامی به کارمند پر حرف تذکر داده و به او بگویید که در صورت ادامه یافتن این رفتار پیامدهای دیگری در انتظار او خواهد بود.

به او برای اصلاح رفتارش فرصت دهید: کمی به او برای اصلاح شدن به او زمان داده و انتظار نداشته باشید که او به سرعت این رفتار خود را ترک کند.

جایگاه شغلی او را تغییر دهید: در صورت ادامه یافتن پرحرفی، جایگاه شغلی او را تغییر داده و او را در شرایطی قرار دهید که برخورد زیادی با دیگران نداشته باشد.

درنهایت او را اخراج کنید: اگر بازهم در صورت انجام تمام این اقدامات بازهم رفتارهای او ادامه یافت؛ او را اخراج کرده و به صورت مستقیم دلیل این موضوع را نیز به او بگویید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که یک کارمند پر حرف نیاز به گوش شنوا و همراهی بقیه دارد و حتی گاها تا زمانی که دیگران با او همراهی نکنند؛ او نیز چنین رفتاری را نشان نخواهد داد. از طرفی او می‌تواند رفتار دیگر کارمندان را نیز تغییر داده و منجر به پرحرف شدن آنها نیز بشود. از این رو بهتر هرچه سریعتر چنین فردی را شناسایی کرده و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کارمند پر حرف می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *