علت پریدن کودک وسط حرف دیگران


علت پریدن کودک وسط حرف دیگران می‌تواند در آنها متفاوت باشد. به طور کلی کودکان هنوز از مهارت لازم برخوردا نبوده و نمی‌توان از آنها انتظارات زیادی داشت. این بدان معنی است که بروز چنین رفتاری در آنها تا حد زیادی طبیعی است. اما در برخی موارد این رفتار را به صورت مداوم تکرار کرده و حتی با بزرگتر شدن نیز این عادت در آنها ماندگار می‌شود. در این شرایط با علت آن را پیدا کرده و تلاش کرد تا این عادت بد را در آنها از بین برد. آنها نیاز به محبت و توجه زیادی دارند و در صورتی که آن را از شما دریافت نکنند؛ رفتارهای عجیب زیادی از خود نشان می‌دهند. از این رو بهتر است پیش از بروز چنین حالتی در این مورد اقدام نمایید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت پریدن کودک وسط حرف دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

علت پریدن کودک وسط حرف دیگران

گاهی والدین در مورد کودکان این نکته را از یاد می‌برند که او نیاز به شنیده شدن داشته و توجه آنها را می‌خواهد. همه کودکان از زمانی که شروع به حرف به زدن می‌کنند؛ تقریبا تا زمان مدرسه بیش از اندازه صحبت کرده و انرژی زیادی دارند. آنها پر از سوالهای مختلف هستند و تمایل دارند تا در مورد همه چیز نظر بدهند. این واکنش اطرافیان و والدین است که تعیین کننده میزان صحبت کردن آنها و یا حتی نحوه آن در آینده است. طبیعتا نباید از آنها انتظار زیادی داشت تا مانند انسانهای بالغ رفتار کرده و بدانند که کی و کجا باید حرف بزنند. از این رو باید به حرف های آنان گوش داده و به آنها حس دیده شدن بدهید. از طرفی آموزش های لازم را نیز بعد ازمدتی در مورد آداب حرف زدن به آنها گوشزد کنید.

در این قسمت برخی از علل رایجی که منجر به پریدن وسط حرف دیگران توسط کودک می‌شوند را توضیح داده ایم. برای اطلاع از راه های کنترل هیجان در کودک کلیک نمایید.

جلب توجه

یکی از اصلی ترین علت پریدن کودک وسط حرف دیگران ، نیاز به مورد توجه واقع شدن است. شاید به این موضوع پی برده باشید که زمانی که برای مدت زمان طولانی مشغول صحبت کردن با دیگران هستید و با کودک خود هیچ صحبتی نمی‌کنید؛ او این کار را انجام می‌دهد. به همین دلیل حتی در حین معاشرت با دیگران نیز نباید به طور کامل او را از یاد ببرید.

نداشتن مهارت های اجتماعی

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ کودک شما هنوز مهارت های اجتماعی مربوط به آداب صحبت کردن را نمی‌داند و این کاملا طبیعی است. نمی‌توان از همان کودکی نیز با او در این مورد صحبت کرده و از او انتظار داشت که این رفتار را دیگر تکرار نکند. از این رو کمی به او زمان داده و بعد از مدتی این موضوع را به او آموزش دهید. برای آشنایی بیشتر با مهارت های ارتباطی کودکان کلیک نمایید.

یادگیری اینکار از دیگران

یکی دیگر از انواع علت پریدن کودک وسط حرف دیگران ، یادگیری اینکار از خودتان است. در واقع زمانی که او شاهد انجام این رفتار توسط شما و یا اعضای دیگر است؛ احساس می‌کند که این کار درستی بوده و او نیز می‌تواند آن را انجام دهد. از این رو خودتان نیز باید در مقابل فرزندتان به این موضوع توجه داشته باشید.

برای مقابله با علت پریدن کودک وسط حرف دیگران چه کنیم؟

اما فراموش نکنید که علت پریدن کودک وسط حرف دیگران هرچه که هست قابل حل بوده و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد. بهتر است به جای مقابله کردن با کودک و استفاده از روش های نامناسب در این زمینه، از این راهکارها استفاده نمایید.

انتخاب یک محل مناسب

قطعا زمانی شاهد بروز علت پریدن کودک وسط حرف دیگران خواهیم بود که او هیچ کاری دیگری برای انجام دادن نداشته و به اصطلاح حوصله اش سر رفته است. از این رو ترجیح می‌دهد تا وسط حرف دیگران پریده و یا بهانه گیری کند. از این رو برای ملاقات با دوستان و اقوام خود مکان هایی را انتخاب کنید که کودک در آنجا بتواند بازی کرده و سرگرم باشد. انتخاب یک مکان مناسب احتمال بروز این رفتار توسط کودک را به حداقل می‌رساند.

مشارکت همه اعضای خانواده

برای از بین بردن علت پریدن کودک وسط حرف دیگران ، همه اعضای خانواده باید مشارکت داشته باشند. برای مثال اگر شما مشغول به انجام کاری هستید و نمی‌توانید به حرف های کودک گوش داده و یا او را سرگرم کنید؛ از همسرتان و یا دیگر اعضا بخواهید که اینکار را برای مدتی انجام دهند. در این حالت کودک نیز دیگر احساس تنهایی نخواهد کرد.

آموزش درست

راه درست از بیت بردن علت پریدن کودک وسط حرف دیگران، برخورد شدید و افراطی در این زمینه نیست. بلکه می‌توانید داستانی در این مورد برای کودک خود تعریف کرده و در قالب آن به او بگویید که اینکار درستی نیست. از مثال های مختلفی نیز می‌توانید در این زمینه استفاده نمایید. برای اطلاع از راه های حرف زدن با کودک کلیک نمایید.

مدیریت کردن صحبت های تلفنی

سعی کنید مدت زمان تماس های تلفنی خود را مدیریت کرده و اجازه ندهید که طولانی شود. در این حالت کودک کلافه شده و بیشتر احتمال دارد که وسط حرف شما پریده و درخواست هایی از شما داشته باشد.

مهیا کردن سرگرمی برای او

زمانی که تمایل دارید تا با دیگران صحبت کرده و با آنها وقت بگذرانید؛ سرگرمی مشخصی نیز برای فرزند خود مهیا کنید. زمانی که سرگرم باشد دیگر کمتر احتمال دارد که بخواهد وسط حرف های شما با دیگران بپرد.

دادن تلفن اسباب بازی به او

به او هم یک تلفن اسباب بازی داده و بگویید که با تلفن صحبت کند. حتی می‌توانید از این طریق به او آموزش دهید که پریدن وسط حرف دیگران کار اشتباهی است. این به معنی مقابله به مثل کردن و یا لجبازی نیست. تنها او را در شرایط مشابه قرار می‌دهید.

توجه کردن به او هنگام صحبت کردن با دیگران

یکی دیگر از راه های از بین بردن علت پریدن کودک وسط حرف دیگران این است که زمانی که با دیگران مشغول صحبت کردن هستید و یا تلفنی حرف می‌زنید؛ به طور همزمان محبت و توجه خود را نیز به کودک نشان دهید. برای مثال درحین تلفن حرف زدن او را در آغوش گرفته و ببوسید. برای اطلاع از علت زیاد سوال پرسیدن کودک کلیک نمایید.

الگوسازی رفتار درست

هیچگاه در مقابل او وسط حرف دیگران نپرید. او نیز این رفتار را از شما آموخته و تعجبی ندارد که در شرایط مختلف این رفتار را از خود نشان دهد.

کمک گرفتن از روانشناس

اگر این موضوع شدت پیدا کرده و با روش هایی که در بالا به آنها اشاره شد؛ نتواستید مانع علت پریدن کودک وسط حرف دیگران شوید؛ حتما از متخصص کمک گرفته و به روانشناس کودک مراجعه کنید.

سخن پایانی

طبیعتا برای شما بسیار اهمیت دارد که فرزندتان مهارت های اجتماعی مختلف را آموخته در جمع رفتار درستی داشته باشد. اما نباید این موضوع را فراموش کنید که این اتفاق یک شبه نمی‌افتد. از این رو بهتر است در این مورد صبور بوده و در ابتدا از روش هایی که گفته شد استفاده نمایید. در مرحله آخر از یک روانشناس کمک گرفته و این موضوع را به صورت ریشه ای بررسی نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علت پریدن کودک وسط حرف دیگران می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *