ازدواج با مرد کوچکتر (آو)


ازدواج با مرد کوچکتر یکی از انواع ازدواج بوده که بسیاری از دختران آن را می‌پذیرند. در واقع اختلاف سنی یکی از موضوعاتی است که در ازدواج مطرح است و باید به آن توجه داشت. اما این بدان معنا نیست که زنان نمی‌توانند با مردانی کوچکتر از خود و یا مردان با زنانی بزرگتر از خود ازدواج کنند. فرهنگ رایجی که در این زمینه وجود دارد این است که مرد باید کمی از زن بزرگتر باشد. اما این بدان معنا نیست که انواع دیگر ازدواج اشتباه هستند و یا حتما به جدایی منجر خواهد شد. از این رو بهتر است افراد برای تصمیم گیری در این زمینه علاوه بر سن به موضوعات دیگری نیز توجه داشته و آنها را در نظر بگیرند. حتی در این زمینه می‌توانند با روانشناس نیز مشورت نمایند. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد کوچکتر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

ازدواج با مرد کوچکتر | درست یا غلط؟

در مورد ازدواج با مرد کوچکتر به طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم که اینکار درست است و یا غلط. چرا که بسیاری از زوجینی که با این شرایط ازدواج کرده اند؛ بسیار خوشحال و راضی بوده و رابطه خوبی با یکدیگر دارند. از طرفی این رابطه می‌تواند مشکلاتی را نیز ایجاد نماید. تنها باید این موضوع را در نظر بگیرید که در ازدواج با مردی که از شما سن کمتری دارد؛ احتمالا نقش های بیشتری را باید عهده دار شده و مسئولیت بیشتری خواهید داشت. برخی از زنان مشکلی با این موضوع نداشته و می‌توانند آن را در رابطه مدیریت کنند. از این رو همه چیز در نهایت بستگی به روحیات و ویژگی های شخصیتی خودتان خواهد داشت. برای آشنایی با معایب و مزایای اختلاف سنی زیاد در ازدواج کلیک کنید.

ازدواج با مرد کوچکتر در روانشناسی

علم روانشناسی نیز ازدواج با مرد کوچکتر را منع نمی‌کند. اما بهتر است زوجین نکاتی را در نظر داشته باشند. برای مثال با اینکه ازدواج با مرد با کوچکتر مشکل جدی برای افراد ایجاد نمی‌کند؛ اما این اختلاف سنی نباید بیشتر از 6 ویا 7 سال باشد. بهترین اختلاف سنی در ازدواج 4 الی 5 سال است. فراموش نکنید که این موضوع نمی‌تواند عامل جدایی باشد؛ اما ممکن است به طور غیر مستقیم بر رابطه تاثیر گذاشته و منجر به بروز مشکلاتی گردد. بهتر است اگر زوجین واقعا به یکدیگر علاقه داشته و از جوانب دیگر نیز اشتراک دارند؛ موضوع سن را برای خود بغرنج نکرده و تلاش کنند تا بر مشکلات ناشی از آن غلبه نمایند. برای آشنایی با معیار انتخاب همسر کلیک کنید.

اخلاف سنی در ازدواج تا چه اندازه مطرح است؟

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ اختلاف سنی در ازدواج موضوع مهمی است و باید به آن توجه داشت؛ اما در ازدواج این مجموعه ای از ملاک ها و معیارها هستند که نقش پررنگی دارند. گاهی مرد با اینکه سن کمتری از زن دارد؛ اما به بلوغ عاطفی و روانی رسیده و آمادگی کامل برای شروع یک زندگی مشترک را دارد. از این رو نباید تنها به دلیل سن به او جواب نه داد. البته این اختلاف سنی نباید بیش از حد باشد و زن با مردی همسن پسرش ازدواج کند. چرا که این رابطه قطعا به دلیل عشق و علاقه نبوده و دلایل دیگری دارد. برای اطلاع از عوامل تاثیرگذار بر سن ازدواج کلیک نمایید.

معایب ازدواج مرد کوچکتر

پیش از ازدواج با مرد کوچکتر باید به عواقب آن به خوبی فکر کرده و سپس تصمیم نهایی را بگیرید. بسیاری از افراد به این دلیل که از این موضوعات آگاه نبوده و اطلاعات کافی را ندارند؛ دست به چنین کاری می‌زنند. برخی از مشکلات و معایبی که این ازدواج ایجاد می‌کند؛ شامل موارد زیر هستند.

فشارهای جامعه و اطرافیان

به دلیل باور عمومی که در ازدواج مرد باید همیشه بزرگتر از زن باشد؛ ازدواج با مرد کوچکتر مانند یک تابو شده و ممکن است افراد مورد قضاوت های زیادی از سمت جامعه و یا حتی اطرافیان قرار گیرند. بیشتر افراد تصور می‌کنند که چنین رابطه ای تنها به دلیل مسائل مالی شروع شده و ادامه پیدا می‌کند. در صورتی که در بیشتر موارد اینطور نبوده و افراد زندگی خوبی با یکدیگر دارند.

نقش پررنگ تر زن در خانواده

در ازدواج با مرد کوچتر ، احتمالا زن نقش پررنگ تری در بخش های مختلف زندگی مشترک خواهد داشت. چرا که زمانی که زنان بزرگتر باشند؛ روحیه مدیریت و رهبری در آنان نیز بیشتر به چشم آمده و مداخلات بیشتری خواهند داشت.

عدم تناسب جنسی

در این حالت تناسب جنسی زوجین نیز از بین خواهد رفت. چرا که با ازدواج با مرد کوچتر زن احتمالا تجربه و اطلاعات بیشتری در زمینه جنسی داشته و نمی‌تواند لذت و رضایت کافی را در رابطه جنسی با همسر تجربه نماید.

شکل گیری رابطه والد همسری

یکی دیگر از معایبی که ازدواج با مرد کوچکتر به وجود می‌آورد؛ شکل گیری رابطه والد همسری است. چرا که در این ازدواج بسیار احتمال دارد که زن نقش مادر برای همسر را گرفته و تلاش کند تا به زندگی او نظم دهد. روحیه کنترلگری زنان و یا رابطه آنها با پدرشان منجر به چنین چیزی خواهد شد.

بی انگیزه شدن زن

بی انگیزگی و حتی خسته شدن زنان در ازدواج با مرد کوچکتر خودشان نیز یکی دیگر از شرایطی است که در چنین رابطه ای ایجاد می‌شود. چرا که در این رابطه زنان احتمال فداکاری های بیشتری کرده و همین موضوع آنان را بعد از مدتی خسته خواهد کرد.

بیشتر شدن احتمال خیانت

از آنجایی که مرد در این رابطه کوچکتر بوده و روحیه تنوع طلبی بیشتری دارد؛ احتمالا دست به خیانت زده و تمایل دارد تا هیجان بیشتری را تجربه نماید. گاهی مردان به دلیل احساس مادری که از همسرشان می‌گیرند؛ از رابطه خسته شده و دست به چنین کاری می‌زنند.

علت تمایل افراد به ازدواج با مرد کوچکتر

بررسی دلایل تمایل افراد به ازدواج با مرد کوچکتر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که در این حالت می‌توان بیشتر آینده چنین رابطه ای را پیش بینی کرده و یا از پیامدهای ناشی از آن پیشگیری نمود. برخی از دلایل این موضوع، شامل موارد زیر هستند.

سابقه خانوادگی افراد: بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ مشخص گردید که زنانی که پدران کنترلگر داشته اند، بیشتر تمایل دارند که با مردانی کوچکتر از خود ازدواج کنند.

جذابیت های ظاهری: مردان کوچکتر از نظر ظاهری جذابیت بیشتری برای زنان داشته و به همین دلیل بیشتر احتمال دارد که زنان آنها را برای ازدواج انتخاب نمایند.

سخن پایانی

به طور کلی ازدواج با مرد کوچکتر یک انتخاب شخصی بوده و افراد باید خودشان در این زمینه تصمیم گیری نمایند. با اینکه عوامل مختلفی در این زمینه موثر هستند؛ اما افراد باید به خوبی در مورد این ازدواج فکر کرده و حتما با یک روانشناس نیز مشورت نمایند. همچنین اگر تصور می‌کنند که انتخاب شان درست است؛ از قضاوت های دیگران نترسیده و قاطعانه رفتار کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد کوچکتر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *