مشاوره خیانت (او)


مشاوره خیانت برای زوجینی کاربرد دارد که به تازگی مورد خیانت قرار گرفته و یا خودشان چنین کاری را انجام داده اند. یکی از اولین احساساتی که بعد از خیانت کردن بروز می‌کند این است که افراد در مورد بخشش دچار دودلی و سردرگمی شده و نمی‌دانند که واکنش درست چیست. به طور کلی تجربه احساسات ضد و نقیض و گیجی طبیعی است و همین موضوع گاها باعث می‌شود که افراد نتوانند واکنش درستی در این شرایط اط خود نشان دهند. از این رو بهتر است افراد حتما با متخصص در این زمینه صحبت کرده و مشورت نمایند. شاید تصور کنید که اینکار در نهایت نتیجه ای نداشته و یا هیچکس شما را درک نمی‌کند. اما با دریافت مشاوره خیانت قطعا تصمیم بهتری در این مورد خواهید گرفت.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره خیانت می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

مشاوره خیانت

شاید حتی بتوان گفت که یکی از بهترین واکنش هایی که افراد می‌توانند در این شرایط از خود نشان دهند؛ دریافت مشاوره خیانت است. چرا که گاها زوجین تحت تاثیر احساسات و هیجانات مختلف، واکنش های ناگهانی و شدید از خود نشان می‌دهند که شرایط را بدتر می‌کند. فراموش نکنید که بعد از تجربه چنین چیزی در رابطه، هیچ چیز مثل سابق نخواهد شد. اما می‌توان علت این موضوع را با کمک مشاور پیدا کرده از بروز دوباره آن پیشگیری نمود. و یا از لحاط روانی احساس بهتری را تجربه کرده و بر ناراحتی زیاد ناشی از این موضوع غلبه نمود. خیانت هیچگاه راه حل نبوده و هیچ توجیحی نیز نمی‌توان برای آن داشت. از این رو بهتر است از فکر کردن مداوم به این موضوع دست برداشته و اقدامی اساسی در این زمینه کنید. برای اطلاع از علت خیانت به همسر کلیک نمایید.

نکات قبل از دریافت مشاوره خیانت

در مورد مشاوره خیانت ، نکاتی وجود دارد که باید پیش از هرچیز به آنها فکر کرده و آنها را در نظر داشته باشید. در واقع بهتر است قبل از دریافت مشاوره این نکات را به یاد آورید. در این شرایط می‌توانید به طور دقیق تر در مورد مشکل خود با مشاور صحبت کرده و راهکارهای بهتری نیز دریافت کنید. برخی از این نکات شامل موارد زیر هستند.

  • سرزنش نکردن خود
  • دلایل خیانت همسر را منطقی جلوه ندهید
  • مشکلات خود را جار نزنید
  • همسر را بیش از حد تنبیه نکنید
  • سعی کنید هر دو نفر از مشاور کمک بگیرید
  • کاری نکنید که طرف مقابل فکر کند دیگر نمی‌تواند رابطه را ترمیم کند
  • خواسته ها و نیازهای خود را به طور مستقیم مطرح کنید
  • روابط جنسی را حذف نکنید
  • انتقام گیری نکنید
  • به همسر و خود زمان کافی را اختصاص دهید
  • ارزیابی کردن شرایط خود
  • احساس ضعف و سرخوردگی نداشته باشید

مزایای دریافت مشاوره خیانت

در برخی از شرایط زوجین به قدری از این بابت ناراحت هستند که فکر می‌کنند پایان رابطه بهترین گزینه بوده و اصلا نیازی به دریافت مشاوره خیانت نیست. اما به پایان رساندن یک رابطه اصلا کار ساده ای نیست. کمک گرفتن از مشاوره شاید باعث نشود که رابطه به حالت قبل برگشته و همه چیز درست شود. اما مزایای زیادی دارد که به می‌تواند برای افراد خوب باشد. در این قسمت به توضیح این مزایا خواهیم پرداخت.

آرامش بیشتر و فرصتی برای فکر کردن

دریافت مشاوره اعتیاد باعث می‌شود تا افراد بعد از تجربه این شرایط آرام تر شده و بهتر در این مورد فکر کنند. برخی از زوجین در این شرایط تحت تاثیر خشم و عصبانیت ، عجولانه تصمیم گرفته و نمی‌توانند عملکرد درستی داشته باشند.

بهتر شدن شرایط رابطه و بخشش راحت تر

با دریافت مشاوره رابطه ، بسیار احتمال دارد که شرایط رابطه بهبود یافته و افراد دوباره بتوانند با یکدیگر به خوبی زندگی کنند. در واقع در این حالت می‌آموزند که چطور باید در شرایط بحرانی با یکدیگر برخورد کنند.

مشخص شدن علت خیانت و حل مشکل

یکی دیگر از مزایای مشاوره خیانت ، مشخص شدن علت آن و جلوگیری از بروز آن به صورت مجدد است. در واقع در بیشتر موارد خیانت به صورت مجدد تکرار می‌شود چرا که افراد علت آن را پیدا نکرده و سعی نکردند تا آن را برطرف نمایند. برای اطلاع از راه های پیشگیری از خیانت همسر کلیک نمایید.

روش های مختلف دریافت مشاوره خیانت

برای دریافت مشاوره خیانت ، افراد می‌توانند به شکل های مختلفی اقدام کرده و از متخصص کمک بگیرند. در واقع راه های مختلفی که برای دریافت مشاوره وجود دارد؛ این بهانه را از افراد می‌گیرد که دسترسی به مشاوره ندارند. با اینکه شرایط این مشاوره ها متفاوت است؛ اما در همه آنها تلاش می‌شود تا به زوجین کمک کرده و مشکلات آنها را برطرف نمایند. مرکز مشاوره آواژه امکان دریافت همه انواع مشاوره را با بهترین متخصصین در اختیار افراد قرار داده و بستر مناسب و مطمئنی برای درمان مشکلات رابطه است.

تلفنی

در مشاوره تلفنی معمولا یکی از زوجین از مشاور کمک گرفته و زن و شوهر به طور جداگانه با متخصص تماس می‌گیرند. این روش این امکان را به افراد می‌دهد که از هرمکانی با مشاور خود تماس گرفته و با او صحبت کنند. معمولا هزینه مشاوره تلفنی نیز کمتر از مشاوره به صورت حضوری است.

آنلاین

یکی دیگر از راه های دریافت مشاوره خیانت ، به صورت آنلاین است که در آن افراد می‌توانند به در غالب پیام و یا تماس تصویری با مشاور خود صحبت کنند. حتی گاهی این جلسه سه نفره برگزار شده و زن و شوهر به صورت همزمان حضور دارند.

حضوری

بیشتر افراد با مشاوره حضوری ارتباط بیشتری برقرار می‌کنند. در این حالت زوجین یا به صورت همزمان و یا به طور جداگانه در جلسه حضور داشته و در مورد مسائل شان صحبت می‌کنند. البته در مورد خیانت ممکن است یکی از طرفین حاضر به حضور در جلسه نشود. که در این حالت فرایند درمان کمی سخت تر شده و نیاز به زمان بیشتری هست.

عواملی که در جلسات مشاوره خیانت مورد بررسی قرار می‌گیرند

در جلسات مشاوره ای که برای خیانت برگزار می‌شوند؛ باید به برخی از موضوعات بیش از مسائل دیگر پرداخته شود. به همین دلیل بهتر است که دو نفر در این جلسات حضور یابند. برخی از این مسائل شامل موارد زیر هستند. برای اطلاع از راه های بخشیدن همسر کلیک نمایید.

◀زمان بروز نشانه های خیانت

◀اتفاقاتی که در این زمان رخ داده اند

◀تغییرات اساسی که منجر به اختلال در روند زندگی شده اند

◀مدت زمان ماندگاری نشانه ها و عوامل مشکوک

◀تغییر رفتار افراد

◀واکنش افراد بعد از مطلع شدن از خیانت

◀احساسات و هیجاناتی که در ذهن خود دارند

مشاوره خیانت مردان

مشاوره خیانت برای مردان و زنان با یکدیگر متفاوت است. چرا که مردان در مورد خیانت بیشتر در زمینه جنسی حساس هستند و زنان به کیفیت روابط عاطفی توجه می‌کنند. همچنین دلایل و نشانه های خیانت در آنان نیز متفاوت است. از این رو افراد باید برای دریافت مشاوره و یا حتی کمک کردن به افراد، این موضوع را در نظر داشته باشند.

مشاوره خیانت زنان

زنان در مقایسه با مردان کمتر احتمال دارد که دست به خیانت بزنند. اما از طرفی بیشتر مورد بخشش همسر قرار گرفته و ممکن است به زندگی سابق خود برگردند. همچنین در مقابل دریافت مشاوره نیز انعطاف پذیری بیشتری دارند. به همین دلیل زمانی که زن خیانت کرده باشد؛ فرایند مشاوره کمی ساده تر بوده و بیشتر احتمال دارد که رابطه ترمیم شود.

بعد از دریافت مشاوره خیانت چه باید کرد؟

بعد از دریافت مشاوره خیانت ، تصمیم گیری در مورد بخشش و یا جدایی برعهده خود افراد است. در واقع هیچگاه مشاور به شما نمی‌گوید که باید از طرف مقابل جدا شده و یا رابطه خود را ادامه دهید. تنها شرایط را به خوبی برای شما توضیح داده و راهکارهایی را نیز پیش رویتان می‌گذارد. در نهایت تصمیم گیری در این زمینه به عهده خودتان بوده و یا مسئولیت آن را بپذیرید. برای جلوگیری از بروز تکرار خیانت کلیک نمایید.

سخن پایانی

طبیعی است که خیانت در رابطه افراد را در شرایط سختی قرار می‌دهد. افراد در این شرایط هم نسبت به خود و هم دیگری احساس بدی داشته و نمی‌دانند که اقدام درست چیست. به همین دلیل کمک گرفتن از مشاوره خیانت از اهمیت زیادی برخوردار بوده و می‌تواند کمک بزرگی به زوجین کند. افراد تنها باید در این مورد صبور بوده و زمان کافی را به خود و دیگری اختصاص دهند. همچنین جلسات مشاوره خود را نیز پیگیری نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مشاوره خیانت می‌توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *