اصطلاحات مدرن در رابطه


اصطلاحات مدرن در رابطه امروزه بسیار شایع شده و زوجین به طور مکرر از آنها استفاده می‌کنند. در واقع با گذشت زمان ایجاد شرایط جدید در محیط و حتی مسائل درونی، طبیعی است که شکل روابط کمی با گذشته متفاوت می‌شوند. با اینکه این گوناگونی کمی افراد را دچار گیجی و سردرگمی کرده و حتی گاهی منجر به جدایی می‌گردد. اما به هر حال باید با آنها خود را تطبیق داده و همچنین برای رویارویی با آنها خود را آماده کرد. این موضوع نیز بخشی از سواد رابطه محسوب می‌شود که بهتر است افراد در مورد آشنایی و پذیرش آنها انعطاف پذیری داشته باشند. برای دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اصطلاحات مدرن در رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اصطلاحات مدرن در رابطه کدام اند؟

امروزه با اصطلاحات و کلمات جدیدی در مورد رابطه روبرو می‌شویم که شاید معنی برخی از آنها را ندانیم. از طرفی ترجمه تحت الفظی آنها نیز کمک بزرگی به ما نمی‌کنند. چرا که این اصطلاحات تنها استعاره ای است از اتفاقاتی که در طول رابطه می‌افتد. گاهی حتی خودمان در حال انجام آنها در رابطه با دیگری هستیم اما از آن بی خبر هستیم. از این رو شناخت اصطلاحات مدرن در رابطه به ما کمک می‌کند تا بدانیم در حال انجام چه کاری هستیم و همچنین بر عملکرد با ما نیز در رابطه تاثیر می‌گذارد. افراد می‌توانند در این مورد با یک روانشناس نیز مشورت کرده و در این مورد اطلاعات لازم را کسب نمایند. برای آشنایی بیشتر با شرایط دوستی های قبل از ازدواج کلیک کنید.

انواع اصطلاحات مدرن در رابطه

شاید به این موضوع فکر کنید که در گذشته که این اصطلاحات وجود نداشت؛ روابط پیچیدگی کمتری داشته و افراد مشکلات کمتری را در رابطه تجربه می‌کردند. اما حتی در گذشته نیز افراد به طور ناخودآگاه از این روش ها استفاده می‌کردند اما آنها را به رسمیت نمی‌شناختند و یا اطلاعات کافی در مورد آنها نداشتند. در این قسمت به توضیح برخی از این اصطلاحات می‌پردازیم. برای بالابردن مهارت های ارتباطی و اجتماعی خود کلیک نمایید.

✨پنهان کردن

بهترین ترجمه ای که برای اصطلاح Stashing می‌توان در نظر گرفت؛ پنهان کردن است. این حالت در زمانی اتفاق می‌افتد که شما در رابطه ای قرار دارید که طرف مقابل اصلا شما را به دیگران معرفی نکرده و یا حتی شما را پنهان می‌کند. زمانی که با فردی وارد رابطه عاطفی می‌شوید؛ توقع دارید که او در مورد شما با دیگران صحبت کرده و حتی شما را به آشنایانش معرفی کند. اما زمانی که اینکار را انجام نمی‌دهد؛ مشکلی در رابطه وجود دارد و علت آن را جویا شد.

✨روح شدن

یکی دیگر از اصطلاحات مدرن در رابطه که بسیار هم رایج است؛ روح شدن است. در این حالت افراد بدون هیچ گونه دلیلی و به صورت ناگهانی غیب می‌شود. برای مثال با فردی ماه هاست که در ارتباط هستید و ارتباط خوبی هم دارید؛ اما به طور ناگهانی متوجه می‌شوید که دیگر نیست و حتی نمی‌توان او را پنهان کرد.

✨مرده متحرک

زامبی شدن و یا مرده متحرم شدن نیز اصطلاح دیگری است که در روابط امروزی به کار می‌رود. در این حالت فرد بعد از روح شدن دوباره برگشته و جوری وانمود می‌کند که انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده است. بسیاری افراد که برنامه مشخصی برای آینده ندارند و یا توانایی کنترل احساسات شان را ندارند؛ مدتی دور شده و بعد از مدتی دوباره برمی‌گردند می‌خواهند دوباره مانند قبل باشند. این موضوع با وجود شبکه های مجازی تشدید نیز شده است.

✨توی آب نمک گذاشتن

یکی از عامیانه ترین اصطلاحات مدرن در رابطه همین است. زمانی که افراد در رابطه ای هستند اما تمایل دارند تا با همه اطرافیان خود، ارتباط شان را حفظ نمایند. تا حدی می‌توان گفت که چنین افرادی از تنهایی می‌ترسند. چرا که می‌خواهند بلافاصله بعد از اتمام رابطه فعلی شان دوباره با فرد دیگری ارتباط بگیرند.

✨به دست آوردن و رها کردن

اصطلاح به دست آوردن و رها کردن برای نوعی ماهیگیری تفریحی استفاده می‌شود که در آن ماهیگیر بلافاصله بعد از گرفتن ماهی آن را دوباره در آب رها می‌کند. برخی از افراد در رابطه نیز دقیقا اینطور رفتار می‌کنند. آنان بلافاصله بعد از اینکه احساس می‌کنند تا فردی را به دست آورده اند؛ از لحاظ احساسی و حتی به شکل واقعی آن را رها کرده و دیگر اهمیتی به او نمی‌دهند. این موضوع دیگری را دچار گیجی کرده و به طور کلی آسیب روانی بزرگی را به او وارد می‌کند. برای اطلاع از شرایط شروع رابطه عاشقانه کلیک کنید.

✨روش هانسل و گرتل

هانسل و گرتل نیز یکی دیگر از اصطلاحات مدرن در رابطه است. این اصطلاح با فعل نان ریختن نیز شناخته می‌شود. شاید شما هم در کودکی داستان خواهر و برادری به اسم هانسل و گرتل را شنیده باشید که در آن این دو نفر مسیر خانه را خرده نان می‌ریختند تا گم نشوند. اما در روابط فرد در واقع تلاش زیادی برای به دست اوردن دیگری کرده و در عین حال هیچ علاقه ای به او ندارد. او به اصطلاح در حال نان ریختن است.

✨با بالشت مزین کردن

شاید این ترجمه درستی برای کلمه Cushioning نباشد. اما یکی از اصطلاحات مدرن در رابطه است که در آن از جایی به بعد رابطه خود احساس خوبی نداشته و به جای تمام کردن آن شروع به خیانت کردن و یا بهانه گیری می‌کنید. در واقع تمایل دارید که طرف مقابل تان رابطه را به پایان برساند. در این حالت شما به فکر درمان مشکل رابطه نیستید؛ تنها می‌خواهید سختی آن را حس نکنید.

✨گربه ماهی

گربه ماهی نیز از اصطلاحات مدرن در رابطه است که امروزه بسیار شاهد وقوع آن هستیم. افراد در این حالت از اطلاعات و هویت فرد دیگری در شبکه های مجازی استفاده کرده و شروع به قرار گذاشتن با افراد مختلف می‌کنند.

✨بچه گربه ماهی

بچه گربه ماهی حالت خفیف تری از گربه ماهی است که در آن افراد شاید از اطلاعات خود استفاده کنند؛ اما در هر صورت در حال تظاهر کردن به چیزی هستند که واقعیت ندارد. در واقع خود را بسیار بهتر از آنچه که هستند نشان می‌دهند.

✨به آرامی محو شدن

همچنین به آرامی محو شدن نیز حالت خفیف تری برای روح شدن محسوب می‌شود. افراد در این حالت علاقه ای به ادامه رابطه نداشته و به طور واضح آن را نشان می‌دهند. آنان در این مورد صحبت نکرده و به جای حل مشکل به آرامی محو می‌شوند. برای اطلاع از مواردی که نباید در رابطه عاطفی کوتاه آمد کلیک کنید.

✨فصل جفت گیری

در فصل جفت گیری همه حیوانات به طور غریزی شروع به جفت گیری می‌کنند و تنها به فکر رفع نیاز خود هستند. این حالت در مورد انسان ها نیز در روابط عاطفی شان وجود  دارد. چرا که در برخی موارد تنها بدون اینکه آمادگی کافی برای رابطه داشته باشیم؛ تنها می‌خواهیم از تنهایی درآمده و وارد رابطه شویم.

اهمیت آشنایی با اصطلاحات مدرن در رابطه

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ آشنایی با اصطلاحات مدرن در رابطه مخصوصا در دنیای امروزی به ما کمک می‌کند تا متوجه شویم رابطه در چه مرحله ای قرار داشته و یا باید چه کاری برای آن انجام داد. همچنین افراد می‌توانند در مورد عملکرد خود و یا دیگری بینش بیشتری پیدا کنند.

سخن پایانی

امروزه شکل روابط و ماهیت آنها کمی متفاوت شده و همواره نیز در حال تغییر است. اما این موضوع نباید باعث شود تا هدف اصلی روابط را که همراهی و همدلی کردن با دیگری است را فراموش کنیم. از طرفی گاهی آشنا شدن با این اصطلاحات ما را حساس کرده و باعث می‌شود تا همواره به دنبال نشانه ای باشیم. از این رو بهتر است برای بهره گیری درست از این اصطلاحات از یک روانشناس کمک بگیریم.

برای دریافت مشاوره در زمینه اصطلاحات مدرن در رابطه می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *