برخورد با مادر و پدر سمی | 6 روش برخورد با والدین سمی (آو)


برخورد با مادر و پدر سمی در ابتدای کار بسیار دشوار و خسته کننده است. به این دلیل که با شیوه تربیتی این والدین رشد کرده ایم و درگیر این الگو ها می‌باشیم. اما زمانی که به صورت منطقی به حقوق خود فکر کنید و تمامی سال های زندگی را در کنار هم قرار دهید، با والدین سمی خود برخورد خواهید کرد. حتی تغییر مسیر زندگی جدا از تربیت پدر و مادر سمی و سوق به سمت زندگی سالم برای خود شما نیز دشوار است. این دشواری به این دلیل است که احساس گناه را تجربه خواهید کرد و تصور می‌کنید که به والدین خود آسیب وارد خواهید کرد.

بیشترین ترسی که از برخورد با مادر و پدر سمی تجربه خواهید کرد، واکنش آنها است. در واقع دوری از والدین و ترس از عدم ارتباط با آنها باعث اجتناب از رفتار مناسب می‌شود. اما حقیقت ماجرا این است که هر انسانی حق زندگی سالم را دارد و باید برای کسب این زندگی تلاش کند. اگر راهی برای برخورد با مادر و پدر سمی نمی‌دانید؛ توصیه می‌کنیم که حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با مادر و پدر سمی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

برخورد با مادر و پدر سمی

والدین سمی به پدر و مادری گفته می‌شود که روابط خوب و مناسبی با فرزندان خود ندارند. همچنین توانایی ارتباط صمیمانه و فعال با فرزندان نیز ندارند. این والدین با توجه به رفتاری که دارند؛ هرگز فرزندان خود را مورد حمایت قرار نمی‌دهند. آنها به شیوه کاملا مستقیم در تربیت و رشد فرزند خود تاثیر منفی می‌گذارند. این والدین کودکان خود را از لحاظ فیزیکی و روحی مورد آسیب های زیادی قرار می‌دهند. و اطلاعی از اثرات جبران ناپذیر رفتار های خود ندارند. فرزندان چنین پدر و مادری تصور می‌کنند که رابطه مناسب همه خانواده ها به این شکل است و به همین دلیل اعتراضی از برخورد آنها ندارند. اما در بزرگسالی زمانی که نسبت به رفتارهای والدین خود آگاهی پیدا می‌کنند؛ به دنبال راه های برخورد با مادر و پدر سمی خود هستند. برای آگاهی از روش های برخورد با مادر و پدر سمی تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نشانه های والدین سمی

قبل از اینکه روش های برخورد با مادر و پدر سمی را مطلع شوید؛ لازم است که از نشانه های آنها آگاهی کسب کنید. والدین سمی همیشه از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که باعث آسیب به فرزندان می‌شود. در این بخش مقاله به این علائم اشاره کرده ایم.

🔸 خودخواهی افراطی

🔸بروز واکنش های شدید رفتاری

🔸 کنترل شدید زندگی فرزندان

🔸سرزنش گری و عیب جویی

🔸 دخالت و زیر پا گذاشتن مرز های شخصی

🔸ناتوان در برقراری رابطه ای دو طرفه با فرزندان

🔸 استفاده از الفظ رکیک

🔸فریب کاری

🔸 احساسات ناپایدار

🔸خشونت و بد بینی

🔸 ایراد های بی جا

🔸طعنه

🔸 توقعات نا به جا

🔸رفتارهایی که باعث خجالت فرزندان می‌شود

🔸 تحریک نقطه ضعف های فرزندان

🔸رقابت با فرزندان

🔸 ایجاد درگیری های ذهنی برای فرزندان

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خانواده سالم کلیک کنید.

روش های برخورد با مادر و پدر سمی

اگر دارای پدر و مادر سمی هستید، باید سلامت روانی خود را اولویت قرار دهید. و به مرور زمان روش های برخورد با مادر و پدر سمی را بشناسید. در این بخش مقاله راجع به راه های برخورد با مادر و پدر سمی توضیح داده ایم.

📌 برای سلامت روان خود از درمانگر کمک بگیرید

اولین کاری که باید در جهت برخورد با مادر و پدر سمی انجام دهید، کمک از درمانگر است. والدین سمی آسیب های زیادی از لحاظ روحی به فرزندان خود وارد می‌کنند که همین موضوع آینده این فرزندان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین جهت لازم است که در قدم اول برای سلامت روان خود اقدام کنید.

📌 رفتار های آنها را نادیده بگیرید | برخورد با مادر و پدر سمی

در برخورد با مادر و پدر سمی باید رفتار های آنها را نادیده بگیرید. والدین سمی هر کاری را برای آسیب به شما در نظر می‌گیرند که همین موضوع باعث تنش می‌شود. به همین دلیل بهتر است که رفتار های آنها را نادیده بگیرید و واکنش های شدید به آنها نشان ندهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین سخت گیر کلیک کنید.

📌 خواسته های خود را به صورت مشخص بیان کنید

در قبال برخورد با مادر و پدر سمی باید خواسته های خود را به صورت کاملا شفاف بیان کنید. مثلا به والدین خود بگویید که من قصد دارم فلان کار را انجام دهم و با هیچ تهدید و حرفی از قصد خود سر باز نمی‌زنم. خیلی قاطعانه با آنها برخورد کنید و نشان دهید که شما بالغ هستید و نیاز به کنترل آنها ندارید.

📌 مسئولیت های آنها را بر عهده نگیرید | برخورد با مادر و پدر سمی

یکی از کارهایی که باید در برخورد با مادر و پدر سمی انجام دهید، بر عهده نگرفتن مسئولیت های والدین است. اگر والد معتاد و یا بی مسئولیت دارید؛ بهتر است که مسئولیت های آنها را به خودشان واگذار کنید و خود را سرگرم زندگیتان کنید. برای واگذاری مسئولیت، بهتر است که ذره ذره شروع کنید و همه را به خودشان برگردانید.

📌 دست از تلاش برای خشنود کردن بردارید

یکی از کارهایی که باید در برخورد با مادر و پدر سمی انجام دهید، عدم تلاش برای خوشحالی آنهاست. خشنود کردن والدین غیر ممکن است و همین موضوع باعث می‌شود که احساس منفی به شما منتقل شود. بهتر است که زندگی را برای خود شاد کنید و دست از رضایت والدین بردارید.

📌 اطلاعات کمی از خود در اختیارشان قرار دهید

از بهترین کارهایی که باید در برخورد با مادر و پدر سمی انجام دهید، قرار ندادن اطلاعات در اختیار آنهاست. برای اینکه از دخالت های والدین دور شوید؛ باید اطلاعات زیاد در اختیار آنها قرار ندهید. تنها مسائل پیش پا افتاده را به آنها بگویید و اجازه دخالت ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اطاعت از والدین کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد؛ برخورد با مادر و پدر سمی باید متمایل به بی تفاوتی باشد. والدین سمی احساسات و عواطف فرزندان خود را تحت فشار قرار می‌دهند و آسیب های روانی زیادی به آنها وارد می‌کنند. در واقع آنها زندگی فرد را مختل می‌کنند و اجازه لذت از فعالیت های روزانه را هم نمی‌دهند. بهتر است که در این زمینه از روانشناس راهنمایی بگیرید تا لذت زندگی سالم را بچشید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با مادر و پدر سمی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *