نقش دوست در زندگی | 8 نوع نقش دوست در زندگی (آو)


نقش دوست در زندگی بسیار پررنگ است. از دوران نوجوانی که همسالان تاثیرات زیادی بر فرد می‌گذارند؛ این دوستان تا بزرگسالی اثرات خود را به جا خواهند گذاشت. احتمالا هم شنیده اید که می‌گویند هر فردی را باید از روی دوستانش شناخت. به همین دلیل انتخاب دوست بسیار مهم است. اما اینکه دنبال دوست خوب باشیم کار ساده ای نیست. و انتخاب دوست خوب به چالش تبدیل شده است. در دوره زمانه ای که قرار داریم باید دوستان را با آزمون و خطا انتخاب کرد.

دوست خوب نعمت است و برای پیدا کردن آن باید با دقت عمل کنید. چون نزدیک ترین فرد برای ما می‌شود و زمانی که از او در رابطه با حل مساله راهنمایی می‌گیریم؛ راه درست و غلط را با راهنمایی های او ادامه خواهیم داد. به همین جهت نقش دوست در زندگی حائز اهمیت است. اگر در انتخاب دوست دچار تزلل شده اید؛ از روانشناس راهنمایی بگیرید. برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نقش دوست در زندگی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

نقش دوست در زندگی چیست؟

دوست می‌تواند ما را در مسیر درست قرار دهد یا به راه غلط هدایت کند. دوستی بخش مهمی در سلامت روان ما دارد و به رشد انسان کمک می‌کند. دوستان در موقعیت های مختلف ما را از تنهایی در می‌آورند و صبر را آموزش می‌دهند. زمانی که وارد دوران نوجوانی می‌شویم دایره ارتباط دوستان ما بیشتر می‌شود. و مسئولیت پذیری، انتخاب شغل، صبر و … را آموزش می‌بینیم. با کمک دوست بالا و پایینی های زندگی را تجربه می‌کنیم و محیط رشد برای ما فراهم می‌شود. زمانی که انتخاب دوست به بهترین نحو باشد؛ نقش دوست در زندگی نیز مثبت است.

اما زمانی که انتخاب دوست به نحو احسنت نباشد؛ نقش دوست در زندگی نیز منفی خواهد شد. در واقع به راهی هدایت خواهید شد که در شان شما نخواهد بود. به همین دلیل برای انتخاب دوست باید وسواس خرج دهید و با دقت عمل کنید. در این مقاله انواع نقش دوست در زندگی را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

نقش دوست در زندگی شامل چه چیزهایی می‌شود؟

به طور کل نقش دوست در زندگی بسیار مهم است. افرادی که به عنوان دوست وارد زندگی ما می‌شوند؛ مهارت های بسیاری به ما آموزش می‌دهند. به همین دلیل در انتخاب دوست باید دقت داشته باشیم. در این مقاله انواع نقش دوست در زندگی را توضیح داده ایم.

📌 نجات از گمراهی و سردرگمی

نقش دوست در زندگی در دسته نجات از سردرگمی نیز قرار دارد. زمانی که شما دچار سردرگمی شده باشید؛ از دوست خود کمک می‌گیرید. این کمک شما را از قید و بند سردرگمی نجات می‌دهد. حال دوست خوب است که مسیر درست را به شما نشان می‌دهد و دوست نامناسب است که مسیر اشتباه را برای شما انتخاب می‌کند.

📌 برقراری ارتباط بیشتر

از دیگر نقش دوست در زندگی می‌توان به برقراری ارتباط بیشتر اشاره کرد. افرادی که وارد زندگی ما می‌شوند؛ به ما آموزش می‌دهند که چطور بخندیم، چطور رفتار کنیم، چطور مکالمه کنیم و … . به همین دلیل یکی از نقش های پر رنگ دوست؛ برقراری ارتباط بیشتر است. آموزش هایی که در زمینه برقرار ارتباط از دوست خود آموزش می‌بینید؛ در روابط کاری، ازدواج و… تاثیر گذار است.ئ

📌 کمک هنگام تنهایی | نقش دوست در زندگی

نقش دوست در زندگی را می‌توان در زمان های تنهایی پر رنگ تر دید. دوستان در زمان تنهای به شما کمک خواهند کرد تا با مهربانی خودتان را بپذیرید و احساسات خود را کنترل کنید. همیشه دوستان خوب در زمان های سخت در کنار شما خواهند ماند.

📌 افزایش قدرت فیزیکی و ذهنی

نقش دوست در زندگی شامل افزایش قدرت ذهنی و فیزیکی نیز می‌شود. دوستان مانند تغذیه باعث تقویت ذهن و سلامت جسمانی می‌شوند. حتی بر اساس تحقیقات؛ دوست به سلامت مغز کمک بزرگی می‌کند. با کمک دوستان می‌توانید استرس خود را کاهش دهید؛ انتخاب های بهتری داشته باشید و قوی بمانید.

📌 افزایش کیفیت زندگی

از دیگر نقش دوست در زندگی به افزایش کیفیت زندگی می‌توان اشاره کرد. دوستان به ما کمک می‌کنند تا اولویت های خود را تغییر دهیم و آنها را ارزش گذاری کنیم. زمانی که حال روحی خوبی نداریم این دوستان هستند که با حمایت های دلسوزانه و با مهربانی شادی را به ما هدیه می‌دهند. و ما را به سوی موفقیت سوق می‌دهند.

📌 تعداد بیشتر دوستان | نقش دوست در زندگی

نقش دوست در زندگی به تعداد دوستان شما نیز باز می‌گردد. زمانی که یک دوست داشته باشید به شما کمک می‌کند تا با دوستان دیگر ارتباط بگیرید و دایره ارتباطات و دوستان خود را افزایش دهید. و به همین طریق با دوستان خود می‌توانید دوست شوید و همین روند ادامه داشته باشد.

📌 کمک در تمامی مراحل زندگی

از دیگر نقش دوست در زندگی می‌توان به کمک در تمامی مراحل زندگی اشاره کرد. زمانی که در سختی های زیاد هستید کافیست از دوست خود کمک بگیرید. او در تمامی مراحل زندگی در کنار شما خواهد بود و در بالا و پایینی های زندگی به شما اهمیت می‌دهند.

📌 کمک به سلامت روان

نقش دوست در زندگی در زمینه سلامت روانی نیز وجود دارد. به طور کل دوستان در غم و سختی ها همیشه حامی و همراه ما هستند. به همین دلیل این موضوع باعث بهبود سلامت روان ما می‌شود. همیشه زمانی که در غم و تنهایی تنها باشید فشار روانی بیشتری به شما وارد می‌شود. اما هنگامی که در غم و سختی حمایت کننده داشته باشیم؛ سلامت روان ما تضمین می‌شود.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، نقش دوست در زندگی بسیار پررنگ است. زمانی که برای انتخاب دوست اقدام می‌کنید باید فردی را انتخاب کنید که باعث بهبود سلامت روان شما شود. برخی از دوستان به جای کمک رسانی و حمایت بیشتر باعث استرس و سوق دهی در مسیر اشتباه هستند. به همین جهت برای سلامت روان خود هم شده باید در انتخاب دوست دقت به خرج دهید. در این راه حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نقش دوست در زندگی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *