قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر(آو)


قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر در روابط پیش از ازدواج بسیار شایع است. به طور کلی وقتی افراد در یک رابطه عاطفی قرار می‌گیرند؛ از طرف مقابل شناخت کمی دارند و همچنین حساس تر هستند. در واقع افراد تمام حرکات و رفتارهای طرف مقابل را زیر نظر گرفته و نسبت به کوچک ترین موضوعات نیز واکنش نشان می‌دهند. این اختلافات تا حدی طبیعی هستند اما افراد نباید اجازه بروز بیش از حد آنها را بدهند. چرا که در چنین شرایطی نه تنها به خود آسیب می‌زنند؛ بلکه رابطه را دچار مشکلات زیادی می‌کنند. داشتن مهارت های ارتباطی و همچنین اهمیت به سلامت روان در این شرایط اهمیت زیادی داشته و می‌تواند از بروز پیامدهای زیادی پیشگیری نماید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر

قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. اما وقتی افراد توانایی حل مسائل خود را داشته باشند و همچنین با یکدیگر همراه و همدل باشند؛ این مشکلات ادامه دار نخواهد شد. این موضوع در همه روابط وجود دارد و جای نگرانی نیست. اما افراد قبل از شروع چنین روابطی باید بر مهارت های ارتباطی خود کار کرده و از لحاظ روانی نیز برای آن آماده باشند. گاهی برخی از افراد هیچ اهمیتی به مشکلات نداده و تلاشی برای برطرف کردن آنها نیز نمی‌کنند. در چنین شرایطی اوضاع رابطه بدتر شده و حتی باعث پایان رابطه می‌شود. به همین دلیل افراد باید در این زمینه اطلاعات و همچنین آمادگی داشته باشند. برای آشنایی با روش های رفتار درست با دوست پسر کلیک کنید.

دلایل قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر

همانطور که گفته شد قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر به دلایل مختلفی بروز می‌کند. همچنین شناسایی این عوامل، در جلوگیری از بروز مجدد آنها و برقراری ارتباط بهتر، بسیار موثر است. برخی از این موضوعات شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از روش های رفتار با دوست دختر کلیک کنید.

📌شناخت نداشتن

طبیعی است که در ابتدای رابطه، افراد شناخت کافی از یکدیگر نداشته و نمی‌تواند به درستی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. برای مثال دختر و پسر از علایق و همچنین حساسیت های یکدیگر مطلع نیستند به همین دلیل بدون قصد رفتاری را انجام می‌دهند که طرف مقابل ناراحت می‌شود. اما این شناخت به مرور زمان حاصل شده و حتی افراد می‌توانند در همان ابتدای رابطه در مورد حد و مرزهای خود صحبت کنند.

📌وجود مشکلات حل نشده

گاهی بروز قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر، به علت مشکلاتی است که در گذشته به درستی حل نشده اند. وقتی افراد مسائل را نیمه کاره رها می‌کنند و یا اهمیتی به آنها نمی‌دهند؛ آنها دوباره بروز کرده و رابطه را دچار مشکلات بیشتری می‌کند. گاهی افراد بر سر یک موضوع همواره اختلاف نظر دارندو این طبیعی است. اما اگر یک نفر مدام بر نظر خود پافشاری کند و یا از روش های نامناسب بهره گیرد؛ اوضاع پیچیده تر می‌شود.

📌ویژگی های اخلاقی نامناسب

گاهی افراد رفتارهای مناسبی در رابطه نداشته و همین باعث قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر می‌شود. رفتارهای نامناسب تا حدی از ضعف در مهارت های ارتباطی نشات می‌گیرد و بخش دیگر مربوط به ویژگی های اخلاقی افراد است. برای مثال خودخواهی یا بی ادبی، جزو ویژگی های اخلاقی محسوب می‌شوند؛ که آسیب های زیادی را به رابطه وارد می‌کنند.

📌اهمیت ندادن به طرف مقابل

فراموش نکنید که رابطه نیاز به اهمیت و توجه دارد. نمی‌توان فرد را وارد زندگی شخصی خود کرد؛ اما مدام او را نادیده گرفت. اینکار مصداق بارز فرار از مسئولیت پذیری و همچنین آسیب زدن به احساسات طرف مقابل است. در چنین روابطی افراد خود را مجاز می‌دانند که هر رفتاری از خود نشان دهند و همواره حق به جانب هستند. اما هر دو نفر باید در این زمینه تلاش کرده و مسئولیت پذیر باشند. برای آشنایی با نشانه های رابطه تاکسیک کلیک کنید.

راهکارهای موثر برای قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر

حتی در صورت بروز قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر، راهکارهای زیادی وجود دارند؛ تا مشکل را حل کرده و همچنین کیفیت رابطه را بالا ببرند. فراموش نکنید که استفاده از این روش ها وظیفه هر دو نفر است و همواره یک نفر نباید در این زمینه تلاش کند.

🟢اجتناب از مسخره کردن

در صورت قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر، می‌توانید با یکدیگر شوخی کنید؛ اما از مسخره کردن بپرهیزید. مرز باریکی بین این دو وجود دارد که گاهی افراد را دچار سوتفاهم می‌کند. اما حتی در حین شوخی کردن نیز ادب را رعایت کرده و به مرزهای طرف مقابل احترام بگذارید. برخی از افراد حرف های نامناسبی در حین دعوا می‌زنند و بعد از آن می‌گویند که شوخی بوده است. اما اینکار درست نیست و باعث بروز مشکلات بیشتری در رابطه می‌شود.

🟢صبوری و فاصله گرفتن

بعد از هر قهر و دعوای دوست و دوست پسر، کمی از یکدیگر فاصله گرفته؛ تا بتوانید بهتر فکر کنید. برخی از افراد حتی در صورت وجود مشکلات، بازهم به طرف مقابل چسبیده و از او انتظار توجه و محبت دارند. اما این مانند باج گیری عاطفی است. همچنین در چنین شرایطی افراد نمی‌توانند به خوبی فکر کرده و تمرکز کنند. به همین دلیل اختلاف به وجود آمده حل نشده باقی می‌ماند.

🟢صحبت کردن در مورد موضوع پیش آمده

سعی کنید بعد از هر مشکلی، در مورد موضوع پیش آمده با شریک عاطفی خود صحبت کنید. برخی از افراد بعد از هر دعوا، طوری رفتار می‌کنند که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده است. اما این رفتار سالمی نیست. چنین رفتاری مانند این است که مشکل همواره وجود دارد؛ اما شما به آن نمی‌پردازید. اما به آرامی و لحنی دوستانه در مورد شرایط صحبت کرده و به دنبال راه حل باشید.

🟢خودخواه نباشید

برخی از افراد تصور می‌کنند که هیچ گاه مقصر نبوده و یا همواره طرف مقابل باید پا پیش بگذارد. چنین افرادی حتی اگر در قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر، مفصر هم باشند؛ بازهم در این زمینه اقدامی نمی‌کنند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که طرف مقابل نیز غرور و شخصیت دارد و این حق جانبی باعث بروز آسیب های زیادی در رابطه می‌شود. افراد باید کار اشتباه خود را پذیرفته و بتوانند عذرخواهی کنند. برای جلوگیری از بروز شکست عشقی کلیک کنید.

🟢موضوع را پیش از حد ادامه ندهید

گاهی افراد موضوع پیش آمده را بیش از حد کش می‌دهند. آنها از هر بهانه ای استفاده می‌کنند تا در مورد آن موضوع صحبت کنند. اما با اینکار قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر، بیش از حد ادامه پیدا کرده جو همچنان متشنج باقی می‌مانند. روحیه بخشش و گذشت در این شرایط بسیار کارآمد است.

🟢عدم استفاده از توهین و تحقیر

طبیعی است که در قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر، دو نفر عصبانی شده و حتی به یکدیگر توهین نیز بکنند. این موضوع در حین عصبانی طبیعی است. اما نباید اجازه ادامه یافتن آن را در شرایط دیگر هم بدهید. گاهی این رفتارها برای برخی تبدیل به عادت شده و مدام شریک خود را مورد سرزنش قرار می‌دهند.

🟢تلاش و استمرار

برای حل قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر، افراد باید تلاش و استمرار داشته باشند. به این معنا که زود ناامید شده و یا به پایان رابطه فکر نکنند. بهتر است روابط خود را ترمیم کرده و آنها را حفظ کنید. در واقع به پایان رساندن یک رابطه عاطفی، تنها به دلیل یک مشاجره، رفتار بالغانه ای نیست. به همین دلیل اگر واقعا به طرف مقابل علاقه دارید؛ بهتر است در این زمینه تلاش کنید.

🟢عدم باج دهی

یکی از رفتارهای بسیار مخرب در مواجهه با قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر، باج دهی عاطفی است. برخی از افراد به دیگری با روش های مختلف باج می‌دهند؛ تا رابطه ادامه پیدا کند. در چنین شرایطی یک نفر علاقه کمتری به دیگری داشته و برای جبران این موضوع از روش های نامناسب استفاده می‌شود. برای مثال خریدن کادوهای گران قیمت و بی دلیل، یکی از جنبه های باج دادن است. در چنین شرایطی فرد بی دلیل قهر و دعوا راه می‌اندازد؛ تا به اهداف خود برسد.

🟢عدم دخالت دادن دیگران

بهتر است بعد از بروز قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر، دیگران را دخالت ندهید. برخی از دوستان و حتی خانواده برای پادرمیانی، درخواست کمک می‌کنند. اینکار شاید برای مدت زمان کوتاه مشکل افراد را حل کند. اما در دراز مدت آنها خود باید برای حل اختلافات تلاش کنند. همچنین این مورد گاهی باعث بروز دخالت های اطرافیان نیز می‌شود.

سخن پایانی

قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر، گاهی به قدری شدید می‌شود که منجر به پایان رابطه و جدایی می‌گردد. این موضوع ناشی از حل نکردن مشکلات در گذشته است. بهتر است زوجین عوامل مختلف را به خوبی بررسی کرده و برای رویارویی به شکل درست با آنها از یک مشاور کمک بگیرند. همچنین برای رابطه خود برنامه ریزی کرده و آینده نگر باشند. این موضوع تا حد زیادی از بروز اختلافات بیشتر جلوگیری می‌کند. کمک گرفتن از روانشناس در یک رابطه عاطفی، قدم مهمی در جهت بالابردن کیفیت رابطه است.

برای دریافت مشاوره در زمینه قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *