چطور درس را حفظ کنیم | 6 تکنیک سریع حفظ کردن


چطور درس را حفظ کنیم؟ دانش آموزان و دانش جویان زیادی هستند که در حفظ دروس با مشکل روبرو می‌باشند. این مشکلی زمانی بیداد می‌کند که نزدیک به امتحانات باشد و همه به دنبال تکنیک هایی خواهند بود که روش مناسب حفظ کردن را به آنها آموزش دهند. برخی از افراد به دلیل هوش پایینی که دارند توانایی حفظ این دروس را ندارند. اما عده ای نیز از تکنیک های مناسب در این زمینه آگاه نیستند.

اما روش های مختلفی در پاسخ به سوال چطور درس را حفظ کنیم وجود دارد. که کارایی بالایی دارد. برخی از دانش آموزان از یکدیگر تکنیک هایی را جویا می‌شوند که مختص دانش آموز دیگری است و برای آنها کارایی ندارد. که همین امر باعث اضطراب و کاهش اعتماد به نفس فرد می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود که برای اطلاع از تکنیک سریع حفظ کردن؛ از روانشناس و مشاور تحصیلی راهنمایی بگیرید. جهت دریافت مشاوره تحصیلی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چطور درس را حفظ  کنیممی توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

چطور درس را حفظ کنیم؟

معمولا این سوال برای همه دانش آموزان پیش می‌آید که چطور درس را حفظ کنیم؟ درس هایی که نیاز به حفظ و یادگیری دارد این سوال را در ذهن افراد می‌کارد که روش اصلی و اصولی یادگیری و حفظ این دروس چیست؟ معمولا نیز زمانی این سوال پدید می‌آید که امتحانات آغاز شده است. برای اطلاع از تکنیک های حفظ سریع باید برخی از نکات را دقت کنید و توجه ویژه ای به اطراف خود داشته باشید.

در پاسخ به سوال چطور درس را حفظ کنیم؟ باید بگویم که محیط آرام انتخاب کنید. برای تقویت حافظه ورزش کنید. برنامه ریزی داشته باشید و زمان مناسبی برای مطالعه انتخاب کنید. روش های گوناگونی وجود دارد که در این مقاله توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل ناتوانی در حفظ کردن دروس

چطور درس را حفظ کنیم؟ همانطور که گفته شد برخی از دانش آموزان روش های مناسب حفظ دروس را هرچقدر هم یاد بگیرند، به دلیل هوش پایین یا دلایل دیگر نمی‌توانند درس ها را حفظ کنند. در این بخش مقاله نیز دلایل ناتوانی در حفظ دروس را توضیح داده ایم.

🔻 اضطراب فراگیر

🔻 افسردگی

🔻 اختلال نقص توجه یا بیش فعالی

🔻 وسواس فکری اجباری

🔻 اختلالات یادگیری

🔻 بهره هوشی مرزی

🔻 کمبود ویتامین های مختلف

🔻 اختلال در خواب

🔻 کمالگرایی در دروس

🔻  استراحت ناکافی

🔻 آسیب مغزی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قدرت تمرکز و ذهن کلیک کنید.

برای پاسخ به سوال چطور درس را حفظ کنیم؟، به نکات زیر توجه داشته باشید

جهت اطلاع از پاسخ این سوال که چطور درس را حفظ کنیم؟ در این بخش مقاله نکاتی را ذکر کرده ایم.

📌 برای تقویت حافظه ورزش کنید

ورزش برای تقویت حافظه پاسخ مناسبی برای چطور درس را حفظ کنیم است. ذهن سالم برای مطالعه لازم است. فعالیت های فیزیکی و ورزش برای تقویت حافظه بسیار موثر است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش تمرکز در مطالعه کلیک کنید.

📌 محیط مناسبی برای مطالعه انتخاب کنید | چطور درس را حفظ کنیم؟

در پاسخ به سوال چطور درس را حفظ کنیم، باید بگوییم که محیط مناسبی برای مطالعه انتخاب کنید. برای انتخاب محیط باید دور از وسایل محرک باشید و آرامش در محیط وجود داشته باشد. این موضوع در همه افراد یکسان نیست. برخی از افراد برای مطالعه از موقعیت جلوی تلویزیون انتخاب می‌کنند. اما انتخاب مکان آرام برای مطالعه بهترین گزینه است.

📌 یادداشت کنید

چطور درس را حفظ کنیم؟ یادداشت برداری کنید. هر بار که مطالعه می‌کنید؛ نکات مهم را یادداشت کنید. با یادداشت و برنامه ریزی مناسب می‌توانید نکات را به خاطر بسپارید و برای مطالعه دوباره از این یادداشت ها استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انگیزه برای درس خواندن کلیک کنید.

📌 زمان مناسبی برای مطالعه انتخاب کنید

چطور درس را حفظ کنیم؟ زمان مناسبی را برای مطالعه انتخاب کنید. برخی از افراد زمان صبح را برای مطالعه انتخاب می‌کنند اما عده ای شب ها را برای مطالعه با دقت بالا انتخاب می‌کنند. زمان مناسب مطالعه بستگی به خود شما دارد و اینکه ساعت مشخصی به مطالعه بپردازید برای همه یکسان نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زمان مناسب درس خواندن کلیک کنید.

📌 درخچه یادگیری بکشید

درخچه یادگیری در پاسخ به سوال چطور درس را حفظ کنیم نیز قرار دارد. مطالب و مفاهیم را به شیوه شاخه ای بکشید؛ و با کمک نمودار و خطوط یک درخت بکشید. با کمک درخچه یادگیری تفکر خلاقانه، یادگیری عمیق تر، بهبود بازدهی، افزایش یادگیری و افزایش سرعت یادگیری خواهید داشت.

📌 تکنیک ایجاد کاخ حافظه | چطور درس را حفظ کنیم؟

چطور درس را حفظ کنیم؟ از تکنیک ایجاد کاخ حافظه استفاده کنید. این روش به شیوه انتزاعی است. در این روش باید یک خانه یا کاخ را تصور کنید که آرامش در آن موج می‌زند. مثلا خانه بچگی ها، خانه مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها که خاطرات خوبی داشته اید را تصور کنید و هر مطلب حفظی را در گوشه ای از خانه قرار دهید. مغز در این روش با کمک تصویر سازی ذهنی، درک بهتری خواهد داشت. این روش امتحان خود را پس داده است و روش مناسبی برای حفظ دروس است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درس خواندن در خانه کلیک کنید.

کلام آخر

سوال پر تکرار در زمان مدارس، چطور درس را حفظ کنیم است. برخی از دانش آموزان روش های مناسب مطالعه و افزایش تمرکز را نمی‌دانند. به این دلیل که آنها یا از مشکلات یادگیری برخودارند یا واقعا روش های مطالعه را آموزش ندیده اند. دانش آموزانی که از این روش ها مطلع نیستند باید با کمک مشاورین و روانشناس تحصیلی از این تکنیک ها مطلع شوند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چطور درس را حفظ کنیم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *