تعرض به کودک | 7 نشانه تعرض به کودک (آو)


تعرض به کودک آسیب های بسیار زیادی به همراه دارد. کودکانی که مورد تعرض قرار می‌گیرند؛ تاوان بسیار زیای را در بزرگسالی خواهند داد. تعرض به کودک به شیوه کلامی، روانی، عاطفی و تجاوز وجود دارد. فرقی نمی‌کند که کودک به چه شیوه ای مورد تعرض قرار بگیرد؛ در هر صورت آسیب های زیادی را تجربه خواهد کرد. به همین دلیل والدین باید از نشانه های تعرض به کودک اطلاع داشته باشند تا در صورتی که این نشانه ها مشاهده شد، والدین برای آسیب کمتر اقدام کنند. اگر متوجه نشانه های تعرض به کودک شدید، به عنوان والدین باید راهی برای ایجاد محیط امن و مدیریت احساسات پیدا کنید. توصیه می‌کنیم که در این شرایط حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. برای کسب دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعرض به کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

تعرض به کودک چیست؟

آزار جنسی و تعرض به کودک به دو بخش لمسی و غیر لمسی تقسیم می‌شود. کودکانی که مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند، فرقی ندارد که به چه شیوه ای باشد، با آسیب های زیاد روبرو می‌شوند. کودکانی که مورد آزار جنسی قرار می‌گیرند، معمولا از صحبت در رابطه با آن خودداری می‌کنند. اغلب نیز فرد تجاوز گر کودک را تهدید می‌کند که چیزی نگوید. به همین دلیل است که والدین باید از نشانه های تعرض به کودک اطلاع داشته باشند تا با مشاهده این علائم؛ به کمک کودک بشتابد. برای کمک به کودک حتما از روانشناس راهنمایی بگیرید تا با روش های مناسب به کودک کمک کند. در این مقاله نشانه ها و علائم تعرض به کودک را توضیح داده ایم تا بیشتر با آن آشنا شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پدوفیلی کلیک کنید.

نشانه های تعرض به کودک شامل چه چیزهایی می‌شود؟

تعرض به کودک زمانی که صورت بگیرد؛ همراه با نشانه و علائم است. در این بخش مقاله نیز جهت آگاهی والدین، نشانه های تعرض به کودک را توضیح داده ایم.

📌 رفتارهای ناگهانی و جدید در تعرض به کودک

رفتارهای ناگهانی و جدید از دیگر نشانه ها و علائم تعرض به کودک است. زمانی که کودک مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد، از خود رفتارهای جدید و ناگهانی نشان می‌دهد. مثلا به دلیل استرس، کودک ممکن است که شروع به مکیدن انگشت و ناخن کند. حتی در برخی موارد کودک به شب ادراری دچار می‌شود.

📌 تغییر در خلق و خوی کودک

یکی از نشانه های تعرض به کودک، تغییر در خلق و خوی اوست. کودکان پس از آزار جنسی رفتارهای متفاوت تری نسبت به گذشته از خود نشان می‌دهند. مثلا کودکی که همیشه مهربان و خوش اخلاق بوده، حالا رفتاری پرخاشگرانه و تند از خود نشان می‌دهد. یا کودک آرام و معصوم به کودکی مضطرب و افسرده تبدیل شده است. والدین باید تغییرات خلق و خوی کودکان را جدی بگیرند و با مشاهده کوچکترین علائم، راجع به آن بررسی کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

📌 خجالت و احساس گناه در تعرض به کودک

یکی از نشانه ها و علائم تعرض به کودک، احساس گناه و خجالت است. کودکانی که مورد آزار جسی قرار می‌گیرند؛ معمولا احساس شرم، گناه، اضطراب و ناراحتی را تجربه می‌کنند. گاهی حتی این نشانه ها با علائم فیزیکی بروز پیدا می‌کند. مثلا کودک شاید تعرق زیادی داشته باشد و یا درد های بسیار زیادی را در بدن تجربه کند. این کودکان از دیگران فاصله می‌گیرند و معمولا به دلیل ترس زیاد در جمع های شلوغ به والدین خود تکیه می‌کنند.

📌 علاقه به فعالیت های جنسی

از دیگر نشانه های تعرض به کودک، علاقه به فعالیت های جنسی است. در برخی از شرایط کودک در رابطه با اطلاعات جنسی علاقه مند می‌شود و با عروسک های خود اعمال جنسی را انجام می‌دهد. یا حتی کودک به نقاشی های جنسی می‌پردازد.

📌 ترس شدید در تعرض به کودک

ترس شدید و افراطی از دیگر نشانه های تعرض به کودک است. این نشانه از شایع ترین علائم آزار جنسی است. و به طریق مختلفی کودک از خود نشان می‌دهد. کودکان قربانی زمانی که دیگران قصد در آغوش گرفتن و تماس فیزیکی با او دارند؛ دچار حملات وحشتناک و اضطراب می‌شوند. این کودکان از حمام کردن، دستشویی رفتن و تعویض لباس ها هراس دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول تربیت کودک کلیک کنید.

📌 کاهش اعتماد به نفس

از دیگر نشانه های تعرض به کودک، کاهش اعتماد به نفس است. این کودکان پس از آزار جنسی اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و حتی از فعالیت های روزمره خود بازداری می‌کنند. این کودکان از لباس های پوشیده استفاده می‌کنند تا بدن خود را بپوشانند.

📌 علائم فیزیکی در تعرض به کودک

از دیگر نشانه های تعرض به کودک، بروز علائم فیزیکی است. آزار های جنسی اغلب همراه با نشانه های بدنی است. این نشانه ها شامل مواردی است که در ادامه توضیح داده ایم.

🔻 درد و خارش در ناحیه تناسلی

🔻 عفونت دستگاه ادراری

🔻درد هنگام ادرار

🔻 اجابت مزاج

🔻 ترشحات واژینال

🔻قرمزی

🔻 خونریزی تناسلی و مقعدی

🔻 ترشحات مقعدی

🔻کبودی مقعدی و تناسلی

🔻 سر درد

🔻 دل درد

کلام آخر

تعرض به کودک همراه با آسیب های بلند مدت است. زمانی که والدین این نشانه ها و علائم را جدی نگیرند؛ کودک با آسیب های طولانی مدت همراه خواهد شد. این کودکان اگر تحت درمان قرار نگیرند دچار زخم های عمیق روانی می‌شوند. به دلیل اینکه کودکان از بازگو کردن آزار جنسی اجتناب می‌کنند؛ باید نشانه های آنها را شناسایی کنید و شرایط کودک را بسنجید. در این حوزه حتما از روانشناس و مشاورین متخصص راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعرض به کودک می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *