بهترین کلاس برای کودک 3، 4، 5 ، 6 (ریپ)


بهترین کلاس برای کودک باید بر اساس توانایی های او انتخاب شود. والدین در ابتدا باید استعدادیابی فرزندان خود را انجام دهند و سپس برای ثبت نام در کلاس های آموزشی اقدام کنند. کلاس هایی را برای کودکان انتخاب کنید که مهارت های لازم مانند خلاقیت، افزایش هوش، اجتماعی، هنری و … را آموزش ببینند. اما برای کودکان 3 تا 6 ساله کلاس های متفاوتی وجود دارد. و برای هر دوره سنی بر اساس توانایی و نیازهای کودک، کلاس های آموزشی در نظر گرفته شده است. برای ثبت نام در کلاس های مختلف بهتر است که از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید. اما در این مقاله نیز بهترین کلاس برای کودک 3 تا 6 ساله را نام برده ایم.

بهترین کلاس برای کودک

بهترین کلاس برای کودک

بهترین کلاس برای کودک 3 تا 6 ساله

معمولا این سوال برای والدین پیش می‌آید که بهترین کلاس برای کودک من چیست؟ در وهله اول بهتر است که استعدادیابی کودک انجام شود تا بر اساس ویژگی هایی که کودک دارد؛ کلاس مناسب او انتخاب شود.

سپس باید سن کودک را در نظر داشته باشید. کودکان باید بر اساس سنی که دارند؛ آموزش های مخصوص سن خود را دریافت کنند. اما قبل از شروع هر آموزشی بهتر است که نکات آموزشی را به فرزندان خود آموزش دهید. نحوه برخورد در کلاس و راهنمای رفتار در کلاس را نیز به کودک آموزش دهید.

بهترین کلاس برای کودک، کلاسی است که به شیوه درست و اصولی باشد. و به اندازه کافی به تقویت هوش، حافظه و خلاقیت کودک شما کمک کند. و شرایط کلاس، زمان مناسب و سن آموزش را از روانشناس بپرسید. در نظر گرفتن سن کودک مهم‌ترین بخش ثبت نام در کلاس آموزشی است. باید توجه کرد که در چه سنی به کودک چه آموزشی داده می‌شود.

برای کسب اطلاعات لازم درباره تست ها و سن استعدادیابی کودک کلیک کنید.

بهترین کلاس برای کودک 3 ساله

بهترین کلاس برای کودک 3 ساله؛ کاردستی، نقاشی، شعر، پازل، سفالگری، موسیقی و نمایش است. در این بخش مقاله راجع به کلاس های آموزشی برای کودک 3 ساله صحبت کرده ایم.

🔴 کلاس هنر و صنایع دستی

بهترین کلاس برای کودک 3 ساله؛ کلاس های هنر و صنایع دستی می‌باشد. این کلاس می‌تواند به مهارت های حرکتی کودکان کمک کند. کودکان در این کلاس ها خلاقیت خود را بیان می‌کنند و در رابطه با رنگ، بافت و شکل ها آموزش می‌بینند. کلاس های هنر و صنایع دستی شامل نقاشی، کار دستی و ساختن می‌باشد.

🟡 ورزش

ورزش در دسته بهترین کلاس برای کودک 3 ساله قرار دارد. کلاس های ورزشی به کودکان کمک می‌کند تا سلامت جسمی خود را بهبود بخشند، تعادل و هماهنگی خود را نیز توسعه دهند. و همچنین کار گروهی آموزش ببینند. کودکان 3 ساله را کلاس های ورزشی در زمینه پرتاب کردن، دویدن، گرفتن و پریدن ثبت نام کنید.

🟠 باغبانی

بهترین کلاس برای کودک 3 ساله را می‌توان در زمینه باغبانی نیز در نظر گرفت. کودکان در این کلاس ها از چرخه طبیعت و زندگی آگاه می‌شوند. همچنین مهارت های حرکتی ظریف خود را افزایش می‌دهند. کلاس های باغبانی شامل آبیاری، کاشتن و برداشت است که خلاقیت کودک را نیز افزایش می‌دهد.

🟢 شنا

از بهترین کلاس برای کودک 3 ساله، باید به شنا نیز اشاره کنیم. کودکان در این کلاس ها مهارت جلوگیری از غرق شدن را آموزش می‌بینند. و ایمنی کودک در مقابل آب را تضمین می‌کنید.

🔵 رباتیک

از دیگر بهترین کلاس برای کودک 3 ساله، می‌توان به رباتیک اشاره کرد. کلاس های رباتیک مهارت حل مساله، برنامه نویسی و مهندسی را در کودک افزایش می‌دهد.

بهترین کلاس برای کودک 4 ساله

بهترین کلاس برای کودک 4 ساله

بهترین کلاس برای کودک 4 ساله بیشتر در زمینه آموزش ریاضی و درک از نمایش ها می‌باشد. اما حتما قبل از ثبت نام کودک او را تحت نظر روانشناس کودک قرار دهید. تا اگر کودک از توانایی های ریاضی برخوردار نبود؛ در چنین کلاس هایی ثبت نام نشود.  در این بخش مقاله به بهترین کلاس ها برای کودک 4 ساله اشاره کرده ایم.

🟠 چرتکه

بهترین کلاس برای کودک 4 ساله، چرتکه می‌باشد. کودکان در سن 4 سالگی باید مهارت های ریاضی و محاسبه را به مرور زمان آموزش ببینند. کلاس چرتکه به تقویت عضلات کوچک و بزرگ دست، به خاطر سپردن موضوعات و درک مفهوم اعداد می‌پردازد.

🟡 زبان

ثبت نام در کلاس های آموزشی زبان مختلف، به تقویت توانایی درک کلمات و رشد همه جانبه مغز کمک می‌کند. بنابراین بهترین کلاس برای کودک 4 ساله را می‌توان کلاس زبان نیز به شمار آورد.

🔴 نمایش

نمایش نیز در دسته بهترین کلاس برای کودک 4 ساله قرار می‌گیرد. در کلاس های نمایش درک قصه و داستان، توانایی در تقلید و نقش پذیری کودک افزایش می‌یابد.

اگر در مورد کلاس ها تردید دارید، بهتر است برای دریافت مشاوره کودک اقدام کنید.

بهترین کلاس برای کودک 5 ساله

بهترین کلاس برای کودک 5 ساله؛ کلاس هایی است که مهارت های حرکتی، مهارت اجتماعی، انجام حرکات ظریف، مهارت های شناختی و مهارت های زبانی را در کودک تقویت کند. کلاس های کسب مهارت های ذکر شده را در ادامه اشاره کرده ایم.

🔸 برای تقویت مهارت های حرکتی کودک، ورزش بهترین گزینه است.

🔸 جهت تقویت مهارت انجام حرکات ظریف، کار دستی گزینه مناسبی است.

🔸جهت تقویت مهارت اجتماعی، کودک را در کلاس های گروهی ثبت نام کنید.

🔸 برای آموزش مهارت های شناختی، کودک را در کلاس های زبان و چرتکه می‌توانید ثبت نام کنید.

🔸 جهت تقویت مهارت های زبانی، کودک را در کلاس زبان ثبت نام کنید.

بهترین کلاس برای کودک 6 ساله

بهترین کلاس برای کودک 6 ساله آموزش مهارت های لازم برای ورود به مدرسه است. کودکان در سن 6 سالگی باید با اعداد و ارقام آشنایی داشته باشند. بنابراین بهترین کلاس برای کودک 6 ساله، کلاس ریاضیات است. کلاس های کاردستی نیز به شناخت اشکال هندسی کودکان کمک می‌کند. برای تقویت تفکر منطقی کودک نیز می‌توانید آن را در کلاس های رنگ آمیزی و نقاشی ثبت نام کنید. کودک 6 ساله باید مهارت های خواندن و شعر گویی را آموزش دیده باشد. این سن نیز برای آموزش زبان انگلیسی بسیار مناسب است. بهتر است که در این سن به کودکان مسئولیت های مختلفی بدهید تا مسئولیت پذیری را آموزش ببیند.

کلام آخر

سن در انتخاب بهترین کلاس برای کودک از اهمیت بالایی برخوردار است. والدین در اقدام اول حتما باید سن کودکان را در نظر بگیرند؛ سپس بر اساس توانایی های کودک او را در کلاس های مختلف ثبت نام کنند. برای کشف توانایی های کودک لازم است که حتما استعدادیابی کودکان صورت بگیرد. در این زمینه ها حتما از روانشناس کمک بگیرید. تا شما را راهنمایی کنند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بهترین کلاس برای کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *