کنار آمدن با خیانت شوهر


کنار آمدن با خیانت شوهر شاید یکی از سخت ترین موقعیت هایی است که ممکن است در زندگی مشترک زوجین ایجاد شود. چرا که بعد از خیانت ، در یک رابطه عاطفی هیچ چیز مانند سابق نخواهد شد. طبیعی است که اعتماد افراد به یکدیگر خدشه دار شده و میزان صمیمیت آنها تا حد زیادی کاهش می‎بابد. در بیشتر موارد حتی با وجود اینکه افراد اظهار می‌کنند که طرف مقابل خود را بخشیده اند؛ اما بازهم نمی‌توانند به درستی با او ارتباط برقرار کرده و این موضوع را بپذیرند. از این رو پذیرش چنین موضوع بسیار دشوار بوده و نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد. کمک گرفتن از روانشناس در این فرایند بسیار موثر خواهد بود. برای دریافت مشاوره خیانت تلفنی کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنار آمدن با خیانت شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

اهمیت کنار آمدن با خیانت شوهر

نباید برای کنار آمدن با خیانت شوهر با خود فشار آورد و یا آن را برای خود عادی سازی کرد. حتی کاملا طبیعی است که از خود واکنش های غیرعادی و شدید نیز نشان دهید. خیانت موضوعی نیست که بتوان با آن منطقی برخورد کرد. اما اگر قصد ادامه زندگی مشترک را دارید؛ باید در این مورد تصمیم خود را بگیرید. چرا که در صورتی که با این موضوع کنار نیایید؛ تبدیل به خشم و نفرت شده که بیشتر از همه به خودتان آسیب می‌زند. همچنین در این حالت می‌توانید سهم خود را نیز در این ماجرا ببینید و از بروز مجدد خیانت جلوگیری نمایید. برای آشنایی بیشتر با سایر عوارض روابط فرازناشویی کلیک کنید.

راه های کنار آمدن با خیانت شوهر

برای طی کردن فرایند کنار آمدن با خیانت شوهر ، راه های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با توجه به شرایط خود از آنها بهره گرفته و واکنش درستی نسبت به این موضوع از خود نشان دهید. در این قسمت به توضیح این روش ها خواهیم پرداخت. برای آشنایی با روش های درمان خیانت همسر کلیک کنید.

عدم تصمیم گیری از روی احساسات

طبیعتا در زمینه کنار آمدن با خیانت شوهر ، احساسات نقش پررنگی بازی کرده و نمی‌توان به طور کلی آن را نادیده گرفت. اما بهتر است در حین تصمیم گیری برای ادامه دادن رابطه و یا اتمام آن، احساسات و هیجانات خود را کنترل کرده تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید. در ابتدای ماجرا احساسات شدیدتری را تجربه خواهید کرد؛ اما به مرور این موضوع فروکش می‌کند.

خلوت کردن با خود

برای کنار آمدن با خیانت شوهر ، زمانی را به خود اختصاص داده و سعی کنید تا با خود خلوت کنید. هرچه زمان بیشتری را به فکر کردن و حتی تنهایی اختصاص دهید؛ تصمیم درست تری خواهید گرفت.

کنارآمدن با احساسات

سعی کنید تمام احساساتی را که درون تان شکل گرفته است را بپذیرد. حتی به وجود آمدن احساسات بدی مانند خشم و یا میل به انتقام گیری نیز طبیعی هستند.

کمک گرفتن از روانشناس

همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ یکی از مهم ترین و موثرترین اقداماتی که در این زمان می‌توانید انجام دهید؛ کمک گرفتن از روانشناس و صحبت کردن با یک متخصص است.

صادق بودن با خود

بهتر است در مورد کنار آمدن با خیانت شوهر ، حداقل با خودتان صادق باشید. ممکن است در این شرایط برای حفظ آبرو مجبور به بیان حرف هایی باشید که واقعیت ندارند. اما خودتان نباید آنها را باور کنید.

وقت گذراندن با دوستان

با دوستان و خانواده خود نیز وقت گذرانده و به طور کلی منزوی نشوید. در برخی موارد صحبت کردن با اطرافیان نیز می‌تواند در بهتر شدن روحیه تاثیر داشته باشد.

سرزنش نکردن خود

خودتان را به خاطر اتفاقی که افتاده است سرزنش نکنید. با اینکه مجموعه ای از اشباهات دو طرف است که منجر به خیانت می‌گردد. اما به هر حال نباید در این مورد احساس گناه کرده و یا خودتان را سرزنش کنید. برای اطلاع از راه های بخشش خیانت کلیک نمایید.

زمان دادن به خود

زمان کافی را برای کنار آمدن با خیانت همسر با خود اختصاص داده و برای تصمیم گیری عجله نکنید. زمان خود، بسیاری از مسائل را حل کرده و پاسخ بسیاری از سوالات تان است.

تمرین تکنیک بخشش

استفاده از تکنیک بخشش لزوما به معنای سرگرفتن دوباره رابطه نیست. بلکه با بخشیدن بیشتر به خودتان کمک خواهید کرد. زمانی که آدمها را ببخشید و مسائل را پست سر بگذارید؛ آرامش بیشتری را در زندگی تجربه خواهید کرد.

متوقف کردن جرو بحث و کاوش

طبیعی است که در این فرایند به احتمالات و مسائل مختلف فکر کرده و یا حتی به همه چیز مشکوک شوید. اما باید این موضوع را متوقف کنید. چرا که اتفاقی که نباید می‌افتاده است؛ افتاده و تنها به اینکارها تنها خودتان را آزار خواهید داد.

دنبال مقصر نگردید

روابط بین فردی بسیار پیچیده هستند و هیچگاه نمی‌توانید قضاوت و درست و دقیقی در مورد آنها داشته باشید. مخصوصا اگر شما کسی باشید که در بطن این رابطه است. به همین دلیل به جای گشتن به دنبال مقصر، به دنبال راه حل و درست کردن اوضاع باشید.

مراحلی که در طول کنار آمدن با خیانت شوهر طی می‌کنید

پیش از اینکه بخواهید از راه های کنار آمدن با خیانت شوهر استفاده کنید؛ احتمالا مراحلی را طی خواهید و افکار و احساساتی به سراغ تان خواهد آمد. با اطلاع از آنها احتمالا واکنش درست تری از خود نشان داده و حتی راحت تر این فرایند را طی می‌کنید. این مراحل به ترتیب شامل موارد زیر هستند. برای آشنایی با شرایط بازگشت به زندگی بعد از خیانت کلیک نمایید.

  1. شوکه بودن و انکار کردن
  2. ابتلا به افسردگی
  3. احساس گناه و خشم به طور همزمان
  4. دلخوری و تمایل به طلاق

نکاتی در زمینه کنارآمدن با موضوع خیانت

علاوه بر روش هایی که در بالا برای کنار آمدن با خیانت شوهر به آنها اشاره شد؛ نکاتی نیز وجود دارند که رعایت کردن آنها می‌تواند کمک بزرگی به افرادی باشد که در این شرایط هستند. در واقع این نکات در خلال روش های مهم تری اهمیت پیدا می‌کنند که در قسمت های قبلی به آنها اشاره شد. برخی از این مضوعات شامل موارد زیر می‌باشند. ‎

◀مواجهه و برخورد صحیح با خیانت همسر

◀دخالت ندادن فرزندان

◀خود درمانی نکردن

◀تعقیب نکردن همسر

◀پاسخ ندادن خیانت با خیانت

◀از یک روانشناس کمک بگیرید

◀به احساسات خود اهمیت دهید

◀آخرین راه حل، طلاق

سخن پایانی

شاید با خودتان فکر کنید که با استفاده از راهکارهای کلی و همگانی هیچگاه نمی‌توان بر سردرگمی ناشی از کنار آمدن با خیانت شوهر کنار آمد. اما فراموش نکنید که شرایط هر رابطه ای متفاوت بوده و ما در اینجا در حال صحبت کردن از یک کیس خاص نیستیم. کما اینکه تقریبا می‌توان گفت که این روش ها برای بیشتر روابط کارساز بوده اند. از این رو برای دریافت های کمک های تخصصی تر حتما با یک روانشناس صحبت کرده و از او کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کنار آمدن با خیانت شوهر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *