مرده خواهی (نکروفیلیا) (آو)


مرده خواهی یا نکروفیلیا یکی از اختلالات طیف پارافیلیا است که انحراف جنسی هم محسوب می‌شود. در این اختلال افراد میل به برقراری رابطه جنسی با جسد داشته و یا حتی با فکر کردن به این موضوع هم دچار تحریک می‌شوند. البته که ابتلا به این اختلال بسیار نادر بوده و کمتر احتمال دارد که فردی به آن مبتلا شود. در واقع به این دلیل که احتمال بروز چنین فرصتی برای افراد کم است؛ بسیاری آن را غیرممکن دانسته و یا حتی به سخره می‌گیرند. اما باید بدانید که شاید فرد امکان انجام اینکار را نداشته باشد؛ اما با تصویر سازی در ذهن خود به لذت جنسی رسیده و تمایلی به برقراری رابطه جنسی با یک فرد زنده را ندارد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مرده خواهی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 

نکروفیلیا چیست؟

شاید تصور کنید که فردی که امکان برقراری رابطه جنسی با زنده ها را ندارد؛ چنین میلی خواهد داشت. در صورتی که اصلا اینطور نبوده و حتی ممکن است که فرد در طول زندگی خود اصلا در چنین موقعیتی قرار نگیرد که بتواند با یک جسد سکس کند؛ اما به هرحال این فانتزی را در ذهن خود دارد. اگرچه برحسب آمارهایی که وجود دارد مشخص گردید که بیشتر افرادی که مبتلا به مرده خواهی هستند در بیمارستانهاو سردخانه ها کارکرده و یا کارمند قبرستان ، سرباز و نگهبان هستند. البته این بدان معنا نیست که هر فردی که در این مکانها کار می‌کند نکروفیلی دارد. اما باید بدانید که قرارگرفتن در کنار اجساد برای طولانی مدت، بسیار تاثیرگذار خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با انواع انحرافات جنسی کلیک نمایید.

تاریخچه

در گذشته از اصطلاحات مختلفی برای این اختلال استفاده می‌شد؛ اما اولن بار این جوزف گیسلین بود که نام این اختلال را نکروفیلیا یا مرده خواهی گذاشت. در دنیای باستان ملوانانی که مرده ها را به کشور خود برمی‌گردانند؛ همواره به این اختلال متهم می‌شدند. همچنین مصریان باستان برای جلوگیری از برقراری رابطه جنسی با اجساد توسط افرادی که آنها را مومیایی می‌کردند؛ آنها را چند روز به حال خود رها کرده تا از بین بروند و دیگر امکان اینکار وجود نداشته باشد. در واقع با توجه به این مسائل می‌توان به این موضوع پی برد که وجود این انحراف قدمتی طولانی در فرهنگ های مختلف دارد. حتی جلوتر به افراد معروفی در طول تاریخ اشاره می‌کنیم که به این اختلال مبتلا بوده اند.

نشانه های ابتلا به نکروفیلیا

ابتلا به مرده خواهی نیز با بروز نشانه هایی در افراد همراه است. البته که در بیشتر موارد آنها تلاش زیادی می‌کنند تا این موضوع را پنهان کنند. اما وجود این نشانه ها، آنها را از برقراری رابطه جنسی با افراد زنده منع می‌کند. برخی از این نشانه ها شامل موارد زیر هستند.

  • میل به برقراری رابطه جنسی با مردگان
  • اقدام به اینکار و تلاش برای پیدا کردن جسد
  • اقدام به کشتن و قتل تنها برای برقراری رابطه جنسی با آنها
  • خودارضایی کردن با تصور اجساد
  • لمس جسد برای تجربه برانگیختگی جنسی

انواع مختلف و طبقه بندی نکروفیلیا

اختلال مرده خواهی انواع مختلفی دارد که همه آنها تنها به داشتن میل و یا اقدام کردن در این جهت محدود نمی‌شود. در این قسمت به توضیح این انواع خواهیم پرداخت.

قتل: در این نوع از مرده خواهی افراد حتی برای رفع این میل خود دست به قتل و کشتن افراد دیگر نیز می‌زنند.

نکروفیلیای معمولی: در این حالت، افراد نکروفیلیک خود در این زمینه اقدامی نکرده اما از افرادی که قبلا مرده اند؛ سواستفاده جنسی می‌کنند. چنین افرادی معمولا در سردخانه ها و یا مراسم تشییع جنازه حضور فعالی دارند.

فانتزی: برای برخی از افراد مبتلا به مرده خواهی این موضوع تنها در حد فانتزی ذهنی است و تنها به خودارضایی کردن با این افکار بسنده می‌کنند.

انواع دیگری از مرده خواهی وجود دارد که شامل ایفای نقش جسد توسط پارتنر، نکروفیلیای رومانتیک، مرده خواهی حسی، فتیش نکروفیلیایی، نکروموتیلومانیاس، نکروفیلی فرصت طلبانه، نکروفیلی انحصاری و نکروپدوفیلیا هستند.

اختلالات دیگری که با مرده خواهی همزمان هستند

در بیشتر موارد مرده خواهی با اختلالات دیگری جنسی و یا روانی همراه است که همپوشانی زیادی با یکدیگر داشته و منجر به تشدید هم می‌شوند. برخی از این اختلالات شامل سادیسم، آدم خواری، خون خواری، نکروفاژی و نکروپدوفیلی هستند.

میزان شیوع اختلال مرده خواهی

به طور کلی احتمال ابتلا به مرده خواهی بسیار کم است و از طرفی هیچ آمار دقیقی در مورد ابتلا به آن وجود ندارد. چرا که افراد مبتلا به این اختلال، خود را بیمار ندانسته و برای درمان مراجعه نمی‌کنند. اما به طور کلی گفته می‌شود که مردان بیشتر به این اختلال مبتلا هستند. تقریبا 60 درصد مبتلایان به این اختلال مبتلا به اختلالات شخصیتی بوده و 10 درصد آنها روان پریشی دارند.

علل ابتلا به مرده خواهی

متخصصین معتقدند که دلیل اصلی ابتلا به مرده خواهی در افراد، نیاز به عدم طرد شدگی و انفعال پارتنر است. اما این موضوع دلایل دیگری نیز داشته که به آنها پرداخته شود. برخی از این دلایل شامل موارد زیر هستند.

📌قدرت طلبی بیش از حد: از آنجایی که میل به قدرت در این افراد زیاد است؛ نمی‌توانند با فردی که جان دارد و نیازمند حق و حقوقی در رابطه است؛ رابطه جنسی برقرار کنند.

📌ابتلا به روانپریشی: ابتلا به اختلالات روانی شدید نیز، افراد را در معرض ابتلا به مرده خواهی قرار می‌دهد. چرا که در حالت عادی افراد راضی به سکس داشتن با یک فرد روان پریش نیستند.

حس بویایی در افراد مبتلا به مرده خواهی

از آنجایی که بیشتر افراد مبتلا به مرده خواهی مبتلا به اسکیزوفرنیا هستند؛ تعجبی ندارد که شاهد میل بیشتر آنها به برقراری رابطه جنسی با مردگان باشیم. در تحقیقی مشخص گردید که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی قدرت بویایی کمتری نسبت به افراد عادی دارند. از این رو چنین افرادی از بوی جسد که برای همه مردم عادی آزاردهنده است؛ اذیت نشده و تمایل دارند که اینکار را انجام دهند. آنها نه تنها از بوی جسر ناراحت نمی‌شوند؛ بلکه به لذت جنسی نیز می‌رسند.

درمان اختلال مرده خواهی

همانطور که گفته شد؛ افراد نکروفیلیک اصلا برای درمان مراجعه نمی‌کنند. از طرفی درمان چنین اختلالاتی بسیار دشوار است؛ اما غیرممکن نیست. افراد می‌توانند با استفاده از ترکیبی از روش های روان درمانی و دارودرمانی این میل را کنترل نمایند. بسیاری از متخصصین ذهن نو برای درمان این اختلال در روش هیپنوتیزم درمانی هم استفاده می‌نمایند.

افراد معروفی که مبتلا به نکروفیلیا هستند

برخی از افراد معروفی که در طول تاریخ چنین اختلال را داشته اند؛ شامل موارد زیر هستند.

  • آلبرت فیش
  • پیتر کورتن
  • رابرت یتس
  • کارل تانزلر
  • جفری دامر
  • جوزف واچر
  • ارل نلسون

و…

ابتلا به نکروفیلیا در حیوانات

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ مشخص گردید که رفتار مرده خواهی در بسیاری از حیوانات نیز دیده می‌شود. برای مثال دانشمندان به وضوح این رفتار را در شیر دریایی و یا کبوتران نیز مشاهده کردند. برای آشنایی بیشتر با اختلال میل جنسی به حیوانات کلیک نمایید.

جرم شناسی نکروفیلیا

فراموش نکنید که مرده خواهی جرم محسوب شده و در همه جوامع پیگرد قانونی دارد. برای جرم شناسی این اختلال، آن را به چهار دسته مختلف تقسیم کرده اند که عبارت اند از:

  • نکروفیلی گرم
  • نکروفیلی سرد
  • نکروفیلی مخرب
  • نکروفیلی نگهدارنده

سخن پایانی

به هر حال با اینکه شاید ابتلا به مرده خواهی کمی عجیب و یا حتی غیرممکن به نظر برسد؛ اما بسیاری شاید حتی در اطرافمان به این اختلال مبتلا هستند. از طرفی به این دلیل که در صورت ابتلا به این اختلال احتمال قتل هم وجود دارد؛ باید آن را جدی گرفت و اقدامات لازم را انجام داد. افراد بهتر است در این مورد حتما با یک متخصص مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مرده خواهی می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *