طرز تهیه پنکیک برای کودک


طرز تهیه پنکیک برای کودک شامل دستورهای مختلفی است که والدین برای تهیه آنها می‌توانند از خود نیز خلاقیت به خرج داده و برای فرزندان خود این صبحانه یا میان وعده خوشمزه را تهیه نمایند. معمولا کودکان برای صبحانه خوردن بسیار مقاومت کرده و علاقه ای به این وعده غذایی ندارند. اما می‌توان به وسیله راهکارهایی مثل درست کردن پنکیک برای آنها اینکار را برایشان جذاب تر کرد. از طرفی این این خوراکی بسیار سالم و مقوی بوده و آماده کردن آن نیز سخت نیست. والدین می‌توانند به شکل های مختلفی این خوراکی را آماده کرده و حتی برای سرو کردن آن نیز از میوه و یا شکلات استفاده نمایند. همچنین بهتر است در این مورد با یک مشاوره تغذیه صحبت کنند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرز تهیه پنکیک برای کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سن مناسب پنکیک خوردن برای کودکان

از آنجایی که پنکیک یک صبحانه نسبتا کامل با مقدار زیادی شکر و روغن برای کودکان محسوب می‌شود؛ والدین نمی‌توانند از دوران نوزادی این صبحانه را به فرزندان خود بدهند. خوردن پنکیک با اینکه فواید زیادی برای کودکان دارد؛ اما این خوراکی حاوی موادی است؛ که هضم آنها برای کودکان زیر دوسال سخت است. پس این صبحانه برای کودکان بالای دوسال توصیه می‌شود و بهتر است والدین قبل از آماده کردن این غذا برای فرزندان خود سلامت جسمانی آنها را در نظر گرفته و با متخصص نیز مشورت نمایند. برای آشنایی بیشتر با نیازهای اولیه و اساسی کودکان کلیک نمایید.

مراحل طرز تهیه پنکیک برای کودک

طرز تهیه پنکیک برای کودک مراحلی دارد که بسیار ساده و کوتاه بوده و تقریبا در هر خانه ای مواد اولیه مورد نیاز آن را دارند. مواد مورد نیاز برای آماده کردن این غذا شامل موارد زیر است.

  • یک پیمانه آرد
  • یک عدد تخم مرغ
  • نوک قاشق چایخوری وانیل
  • یک قاشق چایخوری بکینگ پودر
  • سه قاشق غذاخوری شکر
  • یک پیمانه سرخالی شیر
  • سه قاشق غذاخوری روغن مایع
  • نمک به میزان لازم

بعد از آماده کردن مواد اولیه، طرز تهیه پنکیک برای کودک به شهر زیر است.

هم زدن سفیده تخم مرغ

یکی از نکات مهم در همان ابتدای استفاده از طرز تهیه پنکیک برای کودک دمای محیطی است که در حال آشپزی در آن هستید. باید همه مواد غذایی را از یخچال خارج کرده و یا از کابینت درآورید و در این مکان قرار دهید تا هم دما شوند. اولین مرحله جدا کردن زده و سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا کاملا پف کند. برای اطلاع از چگونگی تغذیه سالم کودکان کلیک نمایید.

افزودن شکر و مواد دیگر

در این مرحله به سفیده تخم مرغ باید شکر را اضافه کرده و سپس هم بزنید.  بعد از اینکار وانیل و زرده تخم را اضافه کنید تا ترکیبی یکدست آماده شود. فراموش نکنید که وانیل را به مقدار بسیار کم باید استفاده کنید. چرا که در صورت زیاد شدن وانیل پنکیک تلخ خواهد شد.

شیر و روغن

شیر و روغن را با یکدیگر ترکیب کرده به ترکیب قبلی اضافه کنید. البته می‌توان پنکیک را بدون شیر و یا آب نیز درست کرد. بسیاری به جای شیر از آب پرتغال نیز استفاده می‌کنند که برای کودکان هیجان انگیزتر می‌شود.

الک کردن آرد

در ظرف دیگری آرد، بیکینگ پودر و نمک را ترکیب کرده و آنها را سه بار الک کنید. برخی از افراد تنها آرد را الک کرده و سپس به مواد دیگر اضافه می‌کنند. اما انجام اینکار ترکیب یک دست تری به شما خواهد داد. بعد از الک کردن این ترکیب را به آرامی به ظرف تخم مرغ و مواد دیگر اضافه کرده و آنها را به خوبی هم بزنید. در اینجا مواد پنکیک کاملا آماده است.

پخت پنکیک

سرخ کردن پنکیک ها و یا پختن آنها خود نکاتی دارد که در صورت رعایت کردن آنها می‌توانید پنکیک خوبی داشته باشید. باید تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و سطح آن را با کمی روغن و یا کره چرب کنید. سپس اجازه دهید تا روغن کمی داغ شود. از طرفی با یک ملاقه مواد پنکیک را به آرامی در تابه ریخته و چند دقیقه منتظر بمانید. پنکیک ها نباید به طور کامل طلایی شده و یا سرخ شوند. زمانی که مایع آنها حباب زد و کمی رنگ آنها متفاوت شد؛ آنها را برگردانید تا طرف دیگر نیز بپزد.

سرو پنکیک

همین کار را ادامه دهید تا مواد پنکیک تمام شود و در نهایت اجازه دهید تا آنها کمی خنک شوند. برای سرو کردن پنکیک ها خانواده می‌توانند از خلاقیت خود استفاده کرده و با استفاده از میوه، شکلات و یا عسل پنکیک ها را تزئین کنند.

طرز تهیه پنکیک برای کودک نوع موزی

همانطور که گفته شد؛ طرز تهیه پنکیک برای کودک انواع مختلفی دارد که یکی از آنها پنکیک موزی است. برای تهیه این نوع پنکیک باید موز ها را له کرده تا تبدیل به پوره شوند. سپس به بقیه مواد پنکیک اضافه کرده و در نهایت آنها را سرخ کنید. بقیه مراحل مانند طرز تهیه پنکیک برای کودک به صورت ساده است. برای اطلاع از چگونگی تغذیه کودک یک تا دو ساله کلیک نمایید.

انواع پنکیک برای کودکان

انواع دیگری از پنکیک که والدین می‌توانند برای فرزندان خود آماده کرده و برای آنها نیز مفید است را در این قسمت ذکر می‌کنیم. در واقع می‌توان گفت که طرز تهیه پنکیک برای کودک بسیار انعطاف پذیر بوده و با اضافه کردن چند موادی دیگر می‌توان نوع تازه ای از پنکیک را خلق نمود. برخی دیگر از پنکیک ها برای کودکان شامل موارد زیر هستند.

◀پنکیک شکلاتی

◀مغزدار

◀سیب و دارچین

◀خرمالو

◀کدو حلوایی

◀سیب و دارچین

ارزش غذایی یک پنکیک برای کودک

اگر از ارزش غذایی پنکیک و به طور کلی محتویاتی که دارد باخبر شوید؛ با احتیاط بیشتری این خوراکی را به فرزند خود داده  و حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت خواهید کرد. هر 100 گرم پنکیک ساده، چنین ارزش غذایی دارد.

  • 227 کیلوکالری انرژی
  • 28 الی 30 گرم کربوهیدرات
  • 6.4 گرم پروتئین
  • 9.7 گرم چربی
  • 52.9 گرم آب
  • 59 میلی گرم کلسترول

فوت و فن طرز تهیه پنکیک برای کودک

اگر این نکات را در مورد طرز تهیه پنکیک برای کودک رعایت کنید؛ قطعا پنکیک سالم تر و با کیفیت تری خواهید داشت.

🔽تابه برای پخت پنکیک باید ضخیم باشد

🔽بهتر است مواد پنکیک را نیم ساعت در محیط گذاشته و سپس شروع به پختن کنید

🔽باید تنها یکبار تابه را برای پخت پنکیک چرب کنید

🔽اگر از کره برای پخت پنکیک استفاده نمایید؛ خوشمزه تر خواهد شد

🔽می‌توان برای خوشرنگ تر شدن پنکیک از زعفران استفاده نمود

🔽حتما دمای تابه را در حین سرخ کردن ملایم نگه دارید

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید؛ با اینکه برخی از والدین تصور می‌کنند طرز تهیه پنکیک بسیار سخت است؛ اما به راحتی می‌توان آن را برای صبحانه یا حتی میان وعده آماده نمود و در رژیم غذایی کودکان قرار داد. اما خوردن بیش از اندازه آن اصلا توصیه نمی‌شود. از این رو بهتر است برای آماده کردن این خوراکی حتما با یک متخصص تغذیه مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرز تهیه پنکیک برای کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *