کاکولدی یعنی چه؟


کاکولدی یک مفهوم در انحرافات جنسی است که تاکنون مشکلات زیادی را برای زوجین و جامعه به وجود آورده است. به طور کلی در سالهای اخیر بیشتر شاهد بالا رفتن اطلاعات افراد در زمینه جنسی بوده ایم. البته که این دسترسی زیاد و اطلاعات گاها غلط منجر به بروز چنین افکار و فانتزی هایی در ذهن افراد می‌شود. اما در مورد کاکولد؛ می‌توان گفت که یکی از عجیب ترین فانتزی ها و یا حتی انحراف جنسی است که اگر عملی شود؛ به دو طرف آسیب زده و پیامدهای زیادی خواهد داشت. از این رو بهتر است زوجین به جای پیروی کورکورانه از دیگران و یا تصمیم گیری عجولانه در این مورد، حتما اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و از یک روانشناس کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کاکولدی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کاکولدی یعنی چه؟

برخلاف آنچه تصور می‌شود مفهوم کاکولدی اصلا قدیمی نبوده و اولین بار فیلسوف فرانسوی به نام پیر دیوید کاکولد در قرن 18 آن را معرفی می‌کند. این موضوع سالها مورد بحث و تحقیق فیلسوفان و دانشمندان حوزه اعصاب و روان شناسی قرار گرفت؛ اما نتیجه قطعی در مورد آن حاصل نشد. اگر چه برخی معتقدند که اگر هر دو نفر راضی باشند و آسیبی نیز در چنین رابطه ای به فردی وارد نشود؛ اختلال محسوب نشده و نیازی هم به درمان نیست. اما با این حال چنین رابطه ای به قدری عجیب است که همواره یک نفر در آن دچار مشکل خواهد شد. این عارضه شاید جسمانی نباشد و تنها یک بار اتفاق بیوفتد. اما قطعا پیامدهای روانی زیادی داشته و زوجین را در شرایط سختی قرار می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با انواع انحرافات جنسی کلیک نمایید.

کاکولدیسم

رابطه کاکولدی به این معناست که یک نفر تمایل دارد تا همسرش را در حین برقراری رابطه جنسی با فرد دیگری ببیند. این انحراف جنسی در دسته پارافیلیا و فتیش ها قرار می‌گیرد. در واقع این نوع رابطه با سکس گروهی متفاوت بوده و در آن تنها دو نفر حضور دارند. اما همسر یکی از طرفین از تماشای چنین رابطه ای و یا حتی فکر کردن به آن لذت می‌برد. اگر بخواهیم در مورد یک کیس واقعی در این مورد صحبت کنیم؛ می‌توانیم به خانم 32 ساله ای اشاره کنیم که دو سال از ازدواجش گذشته و هفته اخیر به کلینیک ما مراجعه کرده است.

این خانم در حالیکه با گریه در این مورد صحبت می‌کرد؛ می‎گفت که همسرش یک بار همسرش به او گفته است که دوست دارد من با یکی از دوستانش رابطه جنسی برقرار کنم. او قطعا در این مورد بارها خیال پردازی کرده و یا حتی با دوستش نیز در این مورد صحبت کرده است. بعد از آرام کردن زن خواستیم تا با همسر او صحبت کنیم. او به ظاهر بسیار مرد غیرتی و متعصبی بود و حتی خودش نیز این موضوع را تصدیق کرد که در خارج از اتاق خواب اصلا تحمل ندارد که ببیند همسرش با مردان دیگر صحبت کرده و یا حتی او را لمس کنند. اما چنین افکاری داشته و برای او لذتبخش است. برای آشنایی با انواع فانتزی های جنسی در رابطه کلیک نمایید.

معنی کلمه کاکولد

ریشه کلمه کاکولدی نیز فرانسوی است و از نام پرنده ای به نام کوکو گرفته شده است که تخم هایش را زیر پرنده دیگری قرار می‌دهد تا به دنیا آیند. زمانی که جوجه ها متولد می‌شوند؛ والدین جدید آنها از ظاهرشان متعجب شده و تقریبا متوجه می‌شوند که به آنها تعلق ندارند؛ اما با اینحال آنها را بزرگ می‌کنند. این کلمه اولین بار در دوره قرون وسطی به کار گرفته شد و به معنی زن بی وفایی بود که فرزندان فرد دیگری را بزرگ می‌کرد. بسیاری کاکولدی را با فاخته گری اشتباه می‌گیرند؛ اما این دو مفهوم کاملا از یکدیگر متفاوت هستند.

شیوع انحراف جنسی کاکولدی

شیوع این اختلال بیشتر در مردان است؛ البته ممکن است که زنان نیز چنین افکاری داشته باشند. از طرفی هیچ آمار دقیقی در این مورد در دست نیست اما پژوهشگران می‌گویند که در سایت های پورن بخش اعظمی از سرچ ها در این مورد می‎باشد. پس این یک انحراف نادر نیست.

کاکولدی برای مردان است یا زنان؟

به طور کلی ابتلا به انحرافات جنسی مانند پارافیلیاها و فتیش ها منحصر به یک جنسیت و یا هر سن و فرهنگ خاصی نیست. همه افراد می‌توانند به آنها مبتلا باشند. بر اساس یک تحقیق، گفته می‌شود که 58 درصد از مردان و یک سوم از زنان در مورد روابط کاکولدی ، حداقل یک بار در عمر خود خیالپردازی کرده اند.

علت لذت بردن افراد از کاکولدی

برای بیشتر افراد که از وضعیت روانی سالمی برخوردار هستند و یا روابط نرمالی دارند؛ جای تعجب دارد که چگونه برخی از افراد از چنین افکاری دچار لذت می‌شوند! اما این احساس لذت به دلایل مختلفی می‌تواند در افراد بروز کند. برای مثال تنوع طلبی افراد و اینکه نمی‌توانند با یک نفر برای مدت زمان طولانی رابطه داشته باشند و یا روحیه هیجان طلبی شان که دوست دارند همه چیز را حتی در زندگی جنسی شان تجربه کنند. برانگیختن حسادت جنسی در همسر و یا حتی در خود نیز می‌تواند دلیل دیگری برای این احساس لذت باشد. برای آشنایی بیشتر با انواع فتیشیسم کلیک نمایید.

انواع کاکولدیسم

روابط کاکولدی خود انواع مختلفی دارند؛ که در این قسمت به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

مطیع: فرد مبتلا به کاکولدیسم تمایل دارد فردی که با همسرش رابطه جنسی دارد غریبه بوده و او نیز وارد این رابطه شود. در واقع در نهایت ممکن است که به رابطه سه نفره منجر شود. اما در این رابطه او کاملا مطیع خواهد بود. برای آشنایی با شرایط سکس گروهی کلیک نمایید.

هات وایف: فرد مبتلا به کاکولدی مایل است که همسرش همه چیز را در مورد این رابطه برای او توضیح دهد و یا حتی به او فیلم و عکس نشان دهد.

مدرن: در این حالت فرد مبتلا، خود فردی را برای همسر انتخاب کرده و شرایط را برایشان فراهم می‌کند.

حاکم: در این نوع فرد مبتلا به کاکولدیسم احاطه کامل بر رابطه داشته و همه چیز باید تحت کنترل او باشد.

حقیر: فرد مبتلا از این که توسط همسر و شخص سوم تحقیر شود؛ لذت می‌برد.

علت گرایش افراد به کاکولدی

همانطور که گفته شد؛ هنوز علت دقیقی برای شکل گیری این فانتزی در ذهن افراد مشخص نشده است. اما برخی از عواملی که در این مورد موثر هستند؛ شامل موارد زیر می‎باشند.

مقابله: این مفهوم به این سرکوب کردن این میل در خود و برانگیخته شدن میل جنسی است که در افراد چنین میلی را ایجاد می‌کند.

هنجارشکنی و تابو: در برخی موارد افراد از هنجارشکنی لذت می‌برند. به همین دلیل تمایل دارند که چنین کاری را انجام دهند.

گرایش های جنسی: یکی از دیگر از دلایل این موضوع گرایش جنسی مرد به مردان دیگر است که در غالب چنین روابطی می‌خواهد آن را ارضا کند.

قدرت نمایی: افراد از اینکه در رابطه جنسی بر یک یا چند نفر تسلط داشته باشند لذت برده و اینکار احساس قدرت به آنها می‌دهد.

کندولیسم: کندولیسم به این معناست که همسر یک مرد به قدری زیبا و جذاب است که او از نشان دادن همسرش به دیگران احساس لذت کرده و تا جایی پیش می‌رود که او را مجبور به برقراری رابطه جنسی می‌کند.

عروسک های جنسی: استفاده از اسباب بازی های جنسی، تماشای پورن و… همگی افراد را در معرض این تمایل قرار می‌دهند.

رقابت: برخی از مردان به دلیل اینکه می‌بینند مردان بر سر رسیدن به همسرشان با یکدیگر رقابت می‌کنند؛ دچار لذت می‌شوند.

رابطه خیانت با کاکولدی

فراموش نکنید که روابط کاکولدی یکی از اصلی ترین دلایل خیانت زوجین محسوب می‌شود. در این شرایط، با اینکه زن در ابتدا از این وضعیت راضی نیست و حتی مشکلات بیشتری را نیز در مقایسه با زن تجربه می‌کند؛ اما بعد از مدتی ممکن است با فردی که با او رابطه جنسی داشته و یا حتی یک فرد دیگر خیانت کند. چرا که در این حالت دیگر از علاقه همسرش به خودش مطمئن نیست و در چنین رابطه ای آرامش ندارد. به همین دلیل اصلا دور از انتظار نیست که در چنین رابطه ای شاهد خیانت و جدایی باشیم.

تشخیص ابتلا به کاکولدی

تشخیص این موضوع تنها از عهده متخصصین این حوزه یعنی روانپزشک و روانشناس برمی‌آید. در واقع این انحراف جنسی هیچ نشانه مشخصی ندارد که به راحتی از روی ظاهر و یا حتی رفتارهای افراد متوجه آن شد. اما برای تشخیص دقیق این موضوع متخصصین با پرسیدن سوالاتی می‌توانند به این موضوع پی ببرند. مثلا:

  • آیا فرد مبتلا رفتار خودش را نگران کننده می‌داند؟
  • آیا به شریک زندگی اش بی اهمیت بوده و یا تمایل دارد تا او را ارضا کند؟
  • آیا فرد بیمار بدون عملی کردن این افکار می‌تواند زندگی رضایت بخشی داشته باشد؟
  • بیمار به دلیل داشتن چنین افکاری تاکنون دچار مشکل شده است؟

درمان اختلال کاکولدی

معمولا فرایند درمان چنین افرادی به ندرت کامل شده و یا اصلا برای درمان مراجعه می‌کنند. چرا که فرد بیمار اصلا تصور نمی‌کند که مشکلی دارد و یا این موضوع دردسرساز است. اما به طور کلی با استفاده از روان درمانی تا حدی به این افراد کمک کرد و شاید این موضوع را کنترل نمود. این موضوع تا حد زیادی به همسر فرد بستگی داشته و او می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود که افراد حتما با یکدیگر کمک بگیرند.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در مورد کاکولدی گفته شد؛ این موضوع اگر مورد بررسی و کنترل قرار نگیرد؛ می‌تواند مشکلات زیادی را در رابطه ایجاد کند. از این رو بهتر است زوجین در این مورد به صورت هیجانی تصمیم نگرفته و حتما در مورد آن از یک متخصص کمک بگیرند و یا دیگری را تشویق کنند تا اینکار را انجام دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه کاکولدی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *