تست ترامادول (آو)


تست ترامادول شامل روش های تشخیصی برای مصرف این دارو است که امروزه به شکل های مختلفی انجام می‌شود. در واقع به دلیل بیشتر شدن آمار استفاده از ترامادول به عنوان مخدر، بسیاری از خانواده ها و یا حتی سازمانها به دنبال مطلع شدن از این موضوع هستند. ترامادول یک مسکن بسیار قوی است که بسیاری حتی از اعتیادآور بودن آن نیز مطلع نیستند. به همین دلیل مصرف آن را آغاز کرده اما بعد از مدتی به آن وابسته شده و مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند. اما اعتیاد به این ماده را می‌توان از طریق نشانه ها و همچنین تست نیز تشخیص داد. افراد بهتر است در این زمینه حتما با متخصص مشورت نمایند. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست ترامادول می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

تست ترامادول

ترامادول در دسته شبه مخدرها بوده و کاملا اعتیاد آور است. این دارو همچنین با نام های دیگری مانند اولترام، پیرالژین، بایومادول و ترامد نیز شناخته می‌شود. گاهی حتی خود متخصصین این دارو را برای بیماران تجویز می‌کنند. اما سرپیچی کردن از دوز مصرفی مشخص باعث می‌شود که افراد به آن اعتیاد پیدا کرده و دچار مشکل شوند. از طرفی افراد تصور می‌کنند به دلیل خاصیت دارویی این ماده آنها دچار اعتیاد نشده و یا تست اعتیاد آنها مثبت نمی‌شود. در صورتی که اگر ترامادول در آیتم های آزمایش باشد؛ قطعا تست مثبت شده و اعتیاد افراد مشخص می‌شود. به همین دلیل کسب اطلاعاتی در این زمینه ضروری است.

روش های مختلف انجام تست ترامادول

تست ترامادول به شکل های مختلفی انجام می‌شود که در این قسمت به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

آزمایشگاهی

در آزمایشگاه با بررسی نمونه ادرار افراد، متوجه اعتیاد آنها می‌شوند. در آزمایشگاه احتمال بروز خطا در جواب آزمایش بسیار پایین بوده و همچنین جواب این آزمایش از اعتبار قانونی نیز برخوردار است. همچنین در آزمایشگاه ها از روش هایی مثل آزمایش خون، بزاق، مو و عرق نیز استفاده می‌کنند.

غربالگری

روش غربالگری با استفاده از کیت های تشخیص فوری صورت می‌گیرد. چرا که افراد در این حالت معمولا زمان کمی داشته و باید سریعا به جواب برسند. البته که امکان بروز خطا در روش غربالگری بسیار بالاست و همچنین افراد نیازی به مراجعه به روانشناس نیز ندارند.

کیت های تشخیصی نواری

افراد می‌توانند کیت های تشخیص نواری را داروخانه ها و یا سایت های مختلف تهیه کرده و حتی در خانه نیز این تست را انجام دهند. ساز و کار این تست به این صورت است که افراد نوار کاغذی را درون نمونه ادرار جمع آوری شده قرار داده و منتظر جواب تست می‌مانند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع مواد اعتیاد آور کلیک کنید.

تحلیل تست ترامادول نواری

در این حالت جواب تست ترامادول ممکن است مثبت، منفی و یا کاذب باشد. چرا که دقت این تست پایین تر از تست های آزمایشگاهی است. به همین دلیل حتی در صورت منفی شدن تست نمی‌توان با قطعیت گفت که فرد ترامادول مصرف نکرده است. چرا که این تست ها به مقدار مشخصی از ترامادول در ادرار حساس هستند و ممکن است تنها به دلیل از بین رفتن اثر این ماده در بدن جواب تست منفی شده باشد.

علائم اعتیاد به ترامادول

معمولا افراد با بروز نشانه های ناشی از اعتیاد به ترامادول به انجام تست نیاز پیدا کرده و اینکار را انجام می‌دهند. این نشانه ها شامل موارد زیر هستند. برای آشنایی بیشتر با علائم اعتیاد به ترامادول کلیک نمایید.

  • بروز اختلالاتی در رفتار
  • بروز حساسیت و تحریک پذیری
  • بیشتر شدن استرس و اضطراب در افراد
  • به خوردن تعادل روانی در افراد
  • خارش
  • احساس گیجی
  • قرمز شدن چشم ها
  • میل داشتن به مصرف بیشتر

پیامدهای ناشی از مصرف ترامادول

همچنین مشکلاتی که در اثر مصرف ترامادول ایجاد می‌شوند نیز شامل سرگیجه، سردرد، اختلال در سیستم گوارشی، تعریق، بالا رفتن ضربان قلب و دمای بدن، ایست قلبی، بروز کابوس های شبانه، خشک شدن دهان و اختلال در فعالیت های حرکتی هستند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

روش استفاده از کیت های تشخیصی

روش استفاده از کیت های تشخیصی به این صورت است که اگر میزان ترامادول در ادرار کمتر از   باشد؛ تست منفی شده و یک خط رنگی در قسمت تی نمایش داده می‌شود. اما اگر این میزان بیشتر از 300 باشد؛ خط رنگی تشکیل نمی‌شود.

روش های منفی کردن تست ترامادول

برخی از افراد برای پنهان کردن اعتیاد خود از دیگران از روش هایی استفاده می‌کنند که تست ترامادول منفی شود. این روش ها بیشتر بر رقیق کردن نمونه ادرار متمرکز هستند. اما در مواردی افراد ماده هایی را به نمونه اضافه می‌کنند که با تغییر میزان اسیدی و بازی در جواب تست اختلال ایجاد می‌شود. اما به طور کلی استفاده از این روشها کار درستی نیست چرا که در نهایت با توجه به نشانه های اعتیاد افراد متوجه این موضوع خواهند شد.

چند روز قبل از تست نباید دارو مصرف کرد

از آنجایی که مصرف بسیاری از داروها با تست ترامادول تداخل داشته و منجر به تغییر جواب می‌شوند؛ بهتر است افراد تقریبا از 14 روز قبل از آزمایش از دارو استفاده نکنند. البته که قطع کردن داروها به طور ناگهانی کار درستی نیست و بهتر است افراد در این زمینه حتما با متخصص مشورت کنند.

تداخل دارویی تست ترامادول

همانطور که گفته شد؛ استفاده از برخی از داروها می‌تواند در جواب تست ترامادول تداخل دایجاد کند. به این معنی که استفاده از این داروها فارغ از مصرف کردن یا نکردن ترامادول جواب تست را مثبت و گاها منفی می‌کند. از مهم ترین این داروها می‌توان به شربت ها و داروهای حاوی کدئین اشاره نمود.

داروی های که منجر به مثبت شدن تست ترامادول می‌شوند

داروهایی که باعث مثبت شدن جواب تست ترامادول می‌شوند؛ شامل موارد زیر هستند.

  1. آنتی هیستامین
  2. ضدافسردگی ها
  3. آنتی بیوتیک ها
  4. مسکن ها
  5. داروهای اعصاب و روان
  6. آمفتامین
  7. مت آمفتامین
  8. کدئین
  9. دیکلوفناک
  10. متادون
  11. شاهدانه
  12. دتای نوولاک

مدت زمان ماندگاری ترامادول در بدن

برای انجام تست ترامادول مدت زمان ماندگاری این دارو در بدن مهم است. این ماده در بخش های مختلف بدن مانند مو، خون، ادرار و… برای مدت زمان های مشخصی باقی می‌ماند. برای مثال در ادرار تا 72 ساعت، در خون و بزاق تا 48 ساعت و در مو تا 90 روز باقی می‌ماند. روش های مختلف آزمایش نیز بر همین اساس عمل می‌کنند.

نوشیدن قهوه و مثبت شدن تست ترامادول

بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه ، مصرف بیش از اندازه قهوه مانند آمفتامین ها در بدن عمل کرده و منجر به مثبت شدن تست اعتیاد می‌گردد. حتی ورزشکارانی که از قهوه استفاده می‌کنند نیز ممکن است تست دوپینگ شان مثبت شود. از همین رو مصرف قهوه قبل از انجام تست ترامادول توصیه نمی‌شود.

نکاتی در مورد انجام تست ترامادول

با اینکه محدودیت های چندانی برای انجام تست ترامادول وجود ندارد؛ اما با رعایت کردن نکاتی احتمال بروز خطا در این تست به حداقل رسیده و افراد راحت تر می‌توانند به نتیجه اعتماد کنند.

◀ظرف نمونه گیری باید کاملا خشک باشد.

◀توصیه می‌شود که حتما از ظرف های مخصوص نمونه گیری یا یورین باتل استفاده کنید.

◀نمونه جمع آوری شده باید در دمای بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد نگه داری شده و تنها تا 48 ساعت می‌توان از این نمونه استفاده کرد.

◀در غیر اینصورت باید نمونه را در دمای 20 درجه سیلسیوس قرار داده و در صورت فریز شدن، به طور کامل ذوب شده و ترکیب شود.

سخن پایانی

طبیعتا افراد در شرایط مختلفی مجبور به انجام تست ترامادول می‌باشند. به همین دلیل باید در مورد آن اطلاعات کافی را کسب کرده و همچنین به جای استفاده کردن از روش های غیرمتعارف برای منفی کردن جواب، به طور کامل مصرف این دارو را ترک نمایند. برای انجام اینکار افراد باید به صورت اصولی پیش رفته و حتما از یک متخصص کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست ترامادول می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *