طرز تهیه حریره بادام برای کودک (آو)


طرز تهیه حریره بادام برای کودک یکی دستور غذاهایی است که مادران بسیار از آن استفاده کرده و تلاش می‌کنند تا آن را به خوبی برای فرزندشان انجام دهند. در واقع این غذای کمکی یکی از اولین خوراکی های جامدی است که به نوزادان داده می‌شود. چرا که علاوه بر سادگی بسیار مقوی و خوشمزه نیز هست. نوزادان بعد از سنی علاوه بر شیر نیاز به خوردن غذاهای کمکی هم دارند و باید غذاهای جامد نیز به آنها داده شود. برخلاف تصور مادران تنوع چنین غذاهایی بسیار بالا بوده و و تنها نیاز است که مادران کمی از خود خلاقیت نشان دهند. همچنین می‌توانند در این زمینه با یک مشاوره تغذیه نیز مشورت کرده و از او کمک بگیرند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک نمایید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرز تهیه حریره بادام برای کودک می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سن مناسب برای خوردن حریره بادام

در مورد طرز تهیه حریره بادام برای کودک ، مادران باید سن کودک را نیز داشته باشند. فراموش نکنید که از زمان تولد نمی‌توان به کودکان غذای کمکی داد. از طرفی برخی از کودکان مبتلا به حساسیت غذایی هستند که باید به این موضوع نیز توجه داشت. مادران تقریبا از چهار ماهگی می‌توانند به فرزند خود حریره بادام بدهند؛ اما متخصصین معتقدند که بهترین زمان برای شروع غذاهای کمکی از شش ماهگی است. برای آشنایی بیشتر با انواع نیازهای اولیه و اساسی کودکان کلیک نمایید.

انواع طرز تهیه حریره بادام برای کودک

نکته جالب و هیجان انگیز این است که طرز تهیه حریره بادام برای کودک بسیار متنوع است. در واقع مادران می‌توانند به شکل های مختلفی این غذا را آماده کرده به فرزند خود بدهند. این موضوع باعث می‌شود تا کودک از این غذا خسته نشده و همواره مایل به خوردن حریره بادام باشد. در این قسمت به توضیح انواع این دستورها خواهیم پرداخت.

حریره بادام ساده

برای طرز تهیه حریره بادام برای کودک به روش ساده نیاز به 10 عدد مغز بادام درختی داریم؛ یک قاشق چای خوری آرد برنج، یک دوم قاشق چای خوری و یک فنجان آب.

برای تهیه همه انواع حریره بادام، باید پوست بادام ها را از آنها جدا کنید. برای اینکار بادام ها را به مدت دو ساعت در آب ولرم قرار داده و پس از آن پوست بادام ها به راحتی جدا می‌شوند. در مرحله بعد باید بادام ها را به همراه کمی آب در مخلوط کن ریخته و آنها را کاملا پوره کنید. سپس آرد و شکر را به این ترکیب اضافه کرده و آن را روی حرارت قرار دهید. باید در این حین این ترکیب را به صورت مرتب هم بزنید که ته نگرفته و یا طعم سوختگی پیدا نکند. اینکار را تا زمانی ادامه دهید که غلضت این ترکیب مانند فرنی شود. برای اطلاع از انواع تعذیه سالم کودکان کلیک نمایید.

طرز تهیه حریره بادام با شیر

مواد لازم جهت طرز تهیه حریره بادام برای کودک همراه شیر 10 عدد بادام درختی است، یک قاشق چای خوری آرد برنج، یک دوم قاشق چای خوری شکر، شیر به میزان لازم و یک تا یک نیم فنجان آب.

برای تهیه این نوع حریره ، باید آرد و شکر را با یکدیگر مخلوط کرده و به ترکیب پوره بادام و شیر اضافه کنید. سپس این مخلوط را روی حرارت ملایم تا جایی هم بزنید که غلضت مناسب پیدا کند.

طرز تهیه حریره بادام برای کودک بدون آرد برنج

در این دستور غذایی علاوه بر موادی که در قسمت های قبلی به آنها اشاره کردیم؛ نیاز به برنج نیم دانه نیز داریم.

  • شش عدد بادام درختی
  • 2 قاشق چای خوری برنج نیم دانه
  • یک چهارم قاشق چای خوری شکر یا نمک
  • 2 لیوان آب

برای تهیه این دستور، در حین پوره کردن بادام ها باید برنج نیم دانه را نیز خیس کنید. سپس بادام و برنج را با یگدیگر در دستگاه آسیاب یا مخلوط کن بریزید. این مخلوط را داخل قابلمه ریخته و برای یک ربع حرارت دهید. سپس شکر و نمک را نیز اضافه کرده و صبر کنید تا حریره بادام آماده شود.

طرز تهیه حریره بادام برای کودک با شیر و روغن

طرز تهیه حریره بادام برای کودک با شیر و روغن برای سنین بالاتر مناسب است و بهتر است به یک نوزاد چهار تا شش ماهه داده نشود. اما به طور کلی برای پخت آن نیاز به مواد زیر داریم.

  • 10 عدد بادام درختی
  • یک قاشق غذاخوری آرد برنج
  • یک قاشق چای خوری شکر
  • یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی
  • یک فنجان آب
  • یک تا یک و نیم فنجان شیر

در ابتدا بادام و شکر و آب را با یکدیگر میکس کرده و سپس شیر، آرد و روغن را به آنها اضافه کنید. بهتر است این ترکیب را به خوبی هم بزنید تا گلوله ای باقی نماند. این ترکیب را روی حرارت قرار داده و هم بزنید تا به غلضت کافی برسد. برای اطلاع از زمان شروع غذای کمکی نوزاد کلیک نمایید.

طرز تهیه حریره بادام برای کودک با کنجد

طرز تهیه حریره بادام برای کودک با کنجد به شرح زیر است.

  • 3 قاشق غذاخوری پوره بادام درختی
  • یک قاشق غذاخوری آرد برنج
  • یک قاشق چای خوری پودر کنجد
  • دو قاشق چای خوری شکر
  • یک تا یک و نیم فنجان آب
  • یک تا یک و نیم فنجام شیر
  • یک قاشق غذاخوری روغن گیاهی

در ابتدا شیر و آب را با یکدیگر ترکیب کرده سپس آرد برنج، پودر کنجد، پوره بادام زمینی را به آن اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزنید. در مرحله بعدی این ترکیب را روی حرارت قرار داده و شروع به هم زدن کنید. بعد از 10 دقیقه روغن را اضافه کنید و پنج دقیقه بعد حریره آماده سرو کردن است.

نکات کلیدی طرز تهیه حریره بادام برای کودک

تکنیک ها و فوت و فن هایی هستند که می‌توانند طرز تهیه حریره بادام برای کودک را راحت تر کرده و کیفیت آن را بالا ببرد. برخی از این نکات شامل موارد زیر هستند.

◀بهتر است که در غذاهای کمکی برای کودک از مواد افزودنی و ادویه های استفاده نکنید.

◀حریره بادام را به مقدار کمی تهیه کنید تا چیزی از آن باقی نماند و مجبور نباشید که آن را در یخچال قرار دهید.

◀از شیر مادر نیز می‌توانید برای تهیه حریره استفاده کنید.

◀غلضت حریره بادام سلیقه ای است و بستگی به ذائقه کودک دارد.

◀برای پوره کردن بادام ها می‌توانید از رنده نیز استفاده کنید.

فواید مصرف حریره بادام برای کودک

خوردن حریره بادام برای کودک علاوه بر سیر نگه داشتن او فواید دیگری نیز دارد. برخی از مزایای این غذای کمکی شامل موارد زیر هستند. برای اطلاع از شرایط غذای کودک زیر یک سال کلیک نمایید.

  • وزن گرفتن نوزاد
  • بیشتر شدن انرژی
  • درمان یبوست
  • تسریع رشد نوزاد
  • قوی شدن سیستم ایمنی
  • پیشگیری از ابتلا به نرمی استخوان
  • کلسیم سازی برای بدن

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید؛ طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد بسیار ساده است. همچنین به مواد اولیه خاصی نیز نیازی ندارد. از این رو می‌توانید به طور مرتب این غذا را برای فرزند خود آماده کرده و حتی از روش های مختلف برای پختن آن استفاده کنید. مصرف این غذا برای کودک فواید زیادی دارد؛ به همین دلیل حتما آن را در رژیم غذایی کودک قرار دهید. در این مورد حتما با یک متخصص نیز مشورت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرز تهیه حریره بادام برای کودک می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *