اختلاف سنی زیاد در ازدواج (آو)


اختلاف سنی زیاد در ازدواج از فاکتورهای مهم در شروع زندگی مشترک است که باید به آن توجه داشت. البته که امروزه بسیاری از افراد چنین موضوعی را پذیرفته و با زن یا مردی که بسیار از خودشان بزرگتر است ازدواج می‌کنند. اما به هر حال انجام شدن آن توسط دیگران به معنی درستی اینکار نبوده و باید موضوعات دیگری را نیز در این زمینه بررسی نمود. چرا که افراد به دلایل مختلفی چنین رابطه ای را آغاز می‌کنند. از طرفی این بدان معنا نیست که اینکار همواره اشتباه بوده و این ازدواج در نهایت به جدایی منجر می‌شود. اما بهتر است افراد از مزایا و معایب آن مطلع شده و به خوبی در مورد فکر کنند و سپس تصمیم نهایی خود را بگیرند. همچنین در این زمینه با یک مشاور نیز مشورت نمایند. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف سنی زیاد در ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

اختلاف سنی زیاد در ازدواج | درست یا غلط؟

نمی‌توان اختلاف سنی زیاد در ازدواج را به طور کامل رد کرد و یا آن را طبیعی جلوه داد. ملاک های شخصی افراد در ازدواج متفاوت است. برخی از افراد این موضوع را پذیرفته و با توجه به شخصیت طرف مقابل نیز این ازدواج موفقیت آمیز می‌شود. اما گاهی فرد تنها به دلیل مسائل مالی و اقتصادی است که تن به چنین اردواجی می‌دهد. که در این شرایط احتمال شکست این رابطه زیاد می‌شود. و یا از طرفی فرد از معایب این موضوع مطلع نیست و صرفا بر اساس احساسات و هیجانات تصمیم گیری می‌کند. برای آشنایی بیشتر با بهترین سن ازدواج کلیک نمایید.

اختلاف سنی مناسب برای ازدواج چقدر است؟

بسیاری از افراد قبل از ازدواج کردن به این موضوع فکر می‌کنند که سن مناسب برای ازدواج چند سالگی است و یا بهتر است با طرف مقابل خود چند سال اختلاف داشته باشیم؟ در واقع این سوال مهمی است چرا که گاهی سن منجر به بروز مشکلات زیادی در افراد می‎گردد. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است مشخص گردید که بهترین اختلاف سنی برای ازدواج بین 3 تا 6 سال است. اما این بدان معنا نیست که اگر افراد با اختلاف سنی کمتر از این عدد و یا بیشتر از آن ازدواج کنند؛ ازدواج شان به شکست منتهی می‌گردد. بلکه با این اختلاف زوجین بیشتر یکدیگر را درک کرده و ارتباط سالم تری خواهند داشت. برای اطلاع از انواع ملاک انتخاب همسر کلیک نمایید.

اختلاف سنی زیاد در ازدواج چه زمانی خطرناک است؟

وجود اختلاف سنی زیاد در ازدواج زمانی مشکل ساز خواهد شد که افراد به درک متقابل نرسیده و وارد فاز لجبازی با یکدیگر می‌شوند. در واقع زمانی که این اختلاف خیلی زیاد باشد؛ افراد نمی‌توانند موضوعاتی را دیگری در حال تجربه کردن آنهاست را درک کند. برای مثال توان جسمانی فرد بزرگتر کمتر شده و همسر که سن کمتری دارد همواره انتظار دارد که دیگری پا به پای او در همه جا حضور داشته و یا فعالیت داشته باشد. از طرفی زمانی که علاقه افراد نسبت به یکدیگر در اولویت پایین تری قرار داشته باشد؛ با وجود اختلاف سنی زیاد افراد زودتر از یکدیگر خسته شده و نمی‌توانند زندگی مشترک را در کنار هم ادامه دهند. برای اطلاع از شرایط ازدواج با مرد کوجکتر کلیک نمایید.

مزایا و معایب اختلاف سنی زیاد در ازدواج

با این وجود باید به طور همزمان به مزایا و معایب اختلاف سنی زیاد در ازدواج فکر کرد. در واقع چنین رابطه ای همواره بد نبوده و گاهی باعث رشد و پیشرفت زوجین نیز می‌گردد. از مزایای این ازدواج می‌توان به بهتر شدن روحیه افراد، بلوغ عاطفی و روانی، برخورداری از ثبات مالی و داشتن جایگاه اجتماعی و … اشاره نمود. معایب آن نیز بروز نقش والد همسری، یکسان نبودن وضعیت جسمانی و بی انرژی بودن افراد هستند. برای شنایی با مزایا و معایب ازدواج با مرد سن بالا کلیک نمایید.

اختلاف سنی صفر تا پنج سال

اختلاف سنی تا پنج سال بین زوجین کاملا طبیعی بوده و بهتر است مرد بزرگتر باشد. اما با این اختلاف سنی در صورتی که خانم هم بزرگتر باشد؛ مشکلی ایجاد نمی‌شود. آمار طلاق با این اختلاف سنی بسیار کم است.

اختلاف سنی از پنج تا ده سال

در اختلاف سنی بین پنج تا ده سال بیشتر شاهد بزرگتر بودن مردان هستیم. در واقع کمتر مردی با زنی ازدواج می‌کند که ده سال از او بزرگتر است. از طرفی زمانی که زن بزرگتر باشد؛ احتمال جدایی نیز بیشتر است. اما با این اختلاف سنی، زمانی که مرد بزرگتر باشد؛ مشکل خاصی ایجاد نمی‌شود.

اختلاف سنی ده تا پانزده سال

ریسک ازدواج با این اختلاف سنی کمی بالا بوده و احتمال بروز چالش های مختلف، بیشتر است. البته که این موضوع تا حد زیادی به روحیات افراد بستگی دارد. اما به طور کلی بهتر است افراد در مورد چنین اختلاف سنی کمی بیشتر فکر کنند.

اختلاف سنی پانزده تا بیست سال

این حالت کمتر در روابط پیش آمده، مخصوصا اگر خانم بزرگتر باشد. همچنین احتمال جدایی با این اختلاف سنی بیشتر است. با چنین اختلاف سنی معمولا یکی از افراد نقش والد را به عهده گرفته و دیگری نیز ممکن است احساس ضعف و سرخوردگی زیادی کند. برای اطلاع از شرایط ازدواج با دختر بزرگتر کلیک نمایید.

برای غلبه بر مشکلات ناشی از اختلاف سنی زیاد در ازدواج چه کنیم؟

اما اختلاف سنی زیاد در ازدواج موضوعی نیست که بتواند زوجین را به جدایی بکشاند. در واقع زمانی که افراد از مهارت های لازم در زندگی مشترک برخوردار بوده و بتوانند رابطه را به درستی مدیریت کنند؛ سن مانع بزرگی نخواهد بود. برخی از اقداماتی که در این حالت می‌توانید انجام دهید؛ شامل موارد زیر هستند.

فضا دادن به همسر: سعی کنید به همسر خود آزادی عمل داده و اجازه دهید که تفریحات و سرگرمی های مخصوص به سن خودش را داشته باشد.

صبوری کردن: در شرایط بحرانی صبوری کرده و در مقابل هیجانات و احساسات طرف مقابل کمی بیشتر تامل کنید

انعطاف پذیری: سعی کنید در فعالیت های بیشتری با همسر خود مشارکت داشته باشید؛ حتی اگر مناسب سن تان نباشد.

روشنفکر بودن: کمی ذهن خود را در مورد اختلاف سنی در ازدواج بازتر کنید تا قضاوت های دیگران شما را آزار ندهد.

اهمیت دادن به رابطه جنسی: در این زمینه نقش رابطه جنسی را نادیده نگیرید. چرا که احتمالا اولین چیزی که در یک رابطه با اختلاف سنی زیاد آسیب می‌بیند؛ همین موضوع است.

برقراری ارتباط موثر: سعی کنید همواره ارتباط خود را با طرف مقابل حفظ کرده و اجازه ندهید که سن شکاف عمیقی میان شما ایجاد کند.

کمک گرفتن از مشاور: حتما در این زمینه و یا حتی برای تصمیم گیری در مورد ازدواج با یک مشاور مشورت کرده و از متخصص کمک بگیرید.

سخن پایانی

اختلاف سنی زیاد در ازدواج موضوعی نیست که بتوان به طور قطعی در مورد آن اظهار نظر کرده و یا حتی دیگران را به خاطر آن مورد قضاوت قرار داد. به همین دلیل بهتر است قبل از تصمیم گیری قطعی در این مورد به خوبی در مورد آن فکر کرده و یا حتی به شناخت کافی از طرف مقابل خود برسید. از طرفی با یک مشاور نیز صحبت کرده و از او کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلاف سنی زیاد در ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *