دوقلوهای ریمر


دوقلوهای ریمر تحت تاثیر یکی از عجیب ترین آزمایشات تاریخ قرار گرفتند که سرنوشت یکی از قل ها را به طور کلی تغییر داد. به طور کلی تحقیق و آزمایش در مورد مسائل جنسیتی بر روی انسان دشوار بوده و با ملاحضات اخلاقی زیادی همراه است. از طرفی نمی‌توان در مورد مفاهیم جنسیتی مختلف بر روی حیوانات تحقیق کرد. چرا که در حیوانات شاهد بروز رفتارها یا گرایشاتی مثل همجنس گرایی و یا اختلال هویت جنسی نیستیم. اما در مورد دوقلوهای ریمر که یک آزمایش تصادفی بود؛ بشر به موضوع مهمی پی برد و توانست ابهاماتی را برطرف نماید. البته بعد از این دوقلوها افراد دیگری نیز به شکل های متفاوت مورد آزمایش و تحقیق قرار گرفتن که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوقلوهای ریمر می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

دقلوهای ریمر

اگر بخواهیم در مورد دوقلوهای ریمر بدانیم؛ باید به سال 1965 برگردیم که  در آن بروس و برایان در یک خانواده کانادایی متولد شدند. همه چیز در مورد این دقلوهای پسر طبیعی بود تا شش ماهگی که پوست آلت تناسلی بروس دچار مشکل شده و به راحتی نمی‌توانست ادرار کند. این مشکل تا جایی ادامه می‌یابد که والدین او تصمیم می‌گیرند او را پیش متخصص برده و این موضوع را درمان نمایند. اما عمل جراحی که بر روی آلت تناسلی بروس ریمر انجام می‌شود؛ ناموفق بوده و منجر به عفونت در این ناحیه می‌گردد. جراحی های ترمیمی بعد از آن نیز تاثیری بر این موضوع نداشته و مشکل بروس روز به روز جدی تر می‌شد. تا جایی که والدین او تصمیم گرفتن که او را پیش یک روانشناس برده و راه چاره را از او بپرسند. برای آشنایی بیشتر با چگونگی شکل گیری هویت جنسیتی کلیک نمایید.

والدین بروس ریمر ، او را پیش جان مانی بردند که یک زیست شناس جنسیت بوده و شهرت او به دلیل تحقیقاتی بود که در زمینه رفتارهای جنسی انجام می‌داد. جان مانی که در آن دوران در دانشگاه جان هاپکینز کار می‌کرد و مخالفان زیادی داشت؛ کودک را نزد خود پذیرفت و او را از نظر جسمانی و روانی مورد ارزیابی قرار داد. او پس از تحقیقات زیاد به والدین پیشنهاد کرد که آلت تناسلی فرزندشان را قطع کرده و او را اخته کنند. همچنین او را مانند یک دختر بزرگ کرده و حتی اسم او را نیز تغییر دهند. والدین بروس که تمایل داشتند تا به هر شکلی که شده فرزند خود را نجات دهند؛ این پیشنهاد را قبول کرده و اقدامات لازم را انجام دادند. نام بروس به برندا تغییر پیدا کرد.

اما موضوعی که در این بین به آن توجه نشد؛ این بود که مانی برای انجام اینکار هیچ مجوز قانونی و یا تاییده ای از سمت دانشگاه نداشت و صرفا به دنبال راهی برای تایید و یا رد نظریه هایی بود که در سال 1960 در زمینه شکل گیری هویت جنسی مطرح می‌شدند. او معتقد بود که هویت جنسی ذاتی و فطری نبوده و محیط ، فرهنگ و اجتماع هستند که تعیین کننده این موضوع می‌باشند. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

آیا آناتومی سرنوشت است؟

آزمایشی که بر روی دوقلوهای ریمر انجام شد؛ به این سوال تا حدی پاسخ داد. با اینکه هنوز به طور قطعی نمی‌توان در این مورد که هویت جنسی افراد چگونه شکل می‌گیرد؛ نظر داد. به همین دلیل بهتر است به ادامه داستان بروس ریمر توجه داشته باشید. برای آشنایی بیشتر با مفهوم سلامت جنسی کلیک نمایید.

بر اساس توصیه جان مانی ، والدین برندا یا بروس، او را مانند یک دختر تربیت کرده و حتی او را به مدرسه دخترانه فرستادند. اما برندا یک برادر به نام دیوید داشت که به طور طبیعی رشد کرده بود. والدین آنها را به طور مرتب به کلینیک مانی برده و وضعیت آنها را بررسی می‌کردند. در دوران پیش از بلوغ برندا شروع به مصرف استروژن کرد. حتی او را برای عمل جراحی گذاشتن آلت تناسلی زنانه نیز آماده کردند.

جانی مانی در این دوران در پی انتشار مقالاتی بود که با این آزمایش نظریه خود را تایید کند و از طرفی به خانواده برندا نیز وعده میداد که او به سلامت از این دوران عبور خواهد کرد. اما در تمام این دوران برندا یک دختر آرام و سرخورده بود؛ اما برادر او یک پسر بازیگوش و پرانرژی محسوب می‌شد. حتی گاهی زمانی که از برندا می‌خواستند که مانند یک دختر رفتار کند؛ عصبانی می‌شد و رفتارهای پرخاشگرانه از خود بروز میداد.

تا اینکه در چهارده سالگی، خانواده او تصمیم گرفتند که واقعیت را به او بگویند. خود او نیز از انجام عمل های مختلف و مصرف دارو سر باز زد و این فرایند را متوقف کرد. او در این زمان تصمیم گرفت به زندگی خود به عنوان یک مرد ادامه دهد و حتی اسم خود را نیز به دیوید تغییر داد. برای اطلاع از راه های تربیت جنسی کودکان کلیک نمایید.

بروس یا برندا که حالا تبدیل به دیوید شده بود؛ در سال 1990 تصمیم به ازدواج با یک زن گرفت. اما در تمام این دوران با مشکلات شدیدی مثل اضطراب، افسردگی و عصبانیت مزمن دست به گریبان بود. او حتی شغل خود را از دست داد و در ازدواجش نیز با شکست مواجه شد.

تا اینکه سرانجام در سال 2004 یعنی زمانی که 38 سال بیشتر نداشت؛ دست به خودکشی زد. پایان تلخ و دورانی که دیوید، بروس یا برندا پشت سر گذاشت؛ سرنوشت بسیاری از افرادی بود که در گذشته با مشکلات این چنین روبرو می‌شدند؛ اما دانش و امکانات کافی در اختیار آنها نبوده و به همین دلیل در نهایت یا با این مشکل به زندگی خود ادامه داده و یا تصمیم به خودکشی می‌گرفتند.

چه چیزی بر شکل گیری هویت جنسی افراد نقش دارد؟

خوشبختانه امروزه تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت گرفته و افراد آگاهی بیشتری در مورد مسائل جنسیتی دارند. اما همانطور که پیشتر هم به آن اشاره شد؛ هنوز هم به طور قطعی نمی‌توان در این مورد نظر داد. اما پژوهش های کمی تاثیر ژنتیک و هورمون ها را بر این موضوع تایید می‌کنند و بیشتر دانشمندان معتقد هستند که این موضوع ذاتی و فطری بوده و محیط نیز می‌تواند هویت جنسی را چکش زنی کند. این موضوع در مورد همه اقلیت های جنسی صادق بوده و همه آنها با مشکلات این چنینی مواجه بوده اند. از این رو بهتر است افراد در این مورد اطلاعات بیشتری کسب نمایند. برای آشنایی بیشتر با انواع گرایشات جنسی کلیک نمایید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که دوقلوهای ریمر تنها افرادی نبودند که مورد چنین ازمایشاتی قرار گرفتند. بر اساس شواهد تاریخی در دهه 70 و 80 میلادی به دلیل کمبود اطلاعات در این زمینه، بسیاری از دانشمندان تلاش کردند تا هویت جنسی افراد را به شکل های مختلفی تغییر دهند اما در بیشتری موارد موفق نبودند. این موضوع هم جسم افراد را تحت تاثیر قرار داده و هم سلامت روان شان را. امروزه اما افراد می‌توانند در این زمینه از متخصصین مختلف کمک گرفته و به شکل اصولی با آن برخورد کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه دوقلوهای ریمر می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *