تست اعتیاد به مورفین (آو)


تست اعتیاد به مورفین به شکل های مختلفی صورت می‌گیرد. به دلیل خاصیت درمانی مورفین، بسیاری از افراد اعتیاد به آن را جدی نگرفته و یا اصلا اطلاعی ندارند. مورفین یکی از مسکن های بسیار قوی است که خاصیت اعتیادآوری داشته و منجر به بروز مشکلات زیادی برای افراد می‌گردد. بسیاری از افراد تحت تاثیر بیماری که دارند از این دارو استفاده کرده و برخی دیگر تنها برای دریافت لذت بیشتر از آن مصرف می‌کنند. اما به هرحال اعتیاد به این دارو را می‌توان به روش های مختلفی شناسایی کرده و برای درمان نیز اقدام نمود. افراد باید در این زمینه حتما از متخصص کمک بگیرند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به مورفین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.

تست اعتیاد به مورفین

تست اعتیاد به مورفین هم برای خود افراد و خانواده های آنان حائز اهمیت است و هم برخی از نهادها و ارگان هایی که افراد در آنها قصد کارکردن دارند. این نکته را فراموش نکنید که هیچ فردی را نمی‌توان مجبور به انجام تست اعتیاد کرد. چرا که در این صورت راه هایی برای تغییر جواب آزمایش وجود دارد. از طرفی تست اعتیاد به مورفین به روش های مختلفی هم در آزمایشگاه ها و هم به وسیله کیت های تشخیصی در خانه صورت می‌گیرد. نکته مهم اینجاست که آزمایش به درستی انجام شده و همه دستورالعمل های لازم اجرا شود تا جواب آزمایش از اعتبار کافی برخوردار باشد. افراد بهتر است برای انجام این تست حتما به آزمایشگاه ها مراجعه کرده و یا برای تفسیر نتایج از متخصص کمک بگیرند. برای اطلاع از دلایل اعتیاد به مورفین کلیک کنید.

کاربردهای تست اعتیاد به مورفین

همانطور که در قسمت قبلی هم به آن اشاره شد؛ به تست اعتیاد به مورفین در مکانهای مختلفی نیاز داریم. برای مثال یکی از شرایط استخدامی برخی از سازمانها عدم اعتیاد افراد است و جواب این آزمایش برای آنها اهمیت دارد. همچنین اگر افراد تصادف کنند نیز برای اطمینان از میزان هوشیاری آنها از تست های اعتیاد استفاده می‌کنند. یکی دیگر موارد استفاده تست اعتیاد به مورفین، برای مسابقات ورزشی است. معمولا قبل از مسابقات مختلف از افراد تست اعتیاد گرفته می‌شود که آیتم های مختلفی در آن بررسی می‌گردد. همچنین برای شواهد قانونی، درمان دارویی و غربالگری مواد مخدر نیز به این قبیل از تست ها نیاز داریم.

داروهایی که بر تست اعتیاد به مورفین تاثیر دارند

مصرف برخی از داروها می‌تواند نتایج آزمایش های اعتیاد مثل تست اعتیاد به مورفین را تغییر دهد. در برخی از موارد افراد از قصد از این داروها استفاده می‌کنند تا نتیجه آزمایش خود را پنهان کنند. در موارد دیگر قصدی در کار نبوده و حتی مصرف برخی از داروها به تنهایی می‌توانند تست اعتیاد را مثبت کنند. از این رو افراد قبل از انجام تست اعتیاد به مورفین باید در این مورد با متخصص صحبت کرده و او را در جریان قرار دهند.

در برخی از موارد مصرف این داروها برای مدت زمان کوتاهی قبل از انجام آزمایش قطع می‌شود. استفاده از برخی از داروها مثل متادون یا قرص ب2 می‌توانند منجر به مثبت شدن تست اعتیاد شوند. برخی دیگر از داروهایی که منجر به بروز اختلال در نتیجه تست می‌شوند شامل تریاک، کدئین، بوپروپیون، دیفن هیدرامین، ایبوپروفن، کوتیاپین، آپومورفین و… هستند. استامینوفن هم دارویی تاثیرگذار است اما سرعت دفع آن از بدن زیاد است. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

نتایج تست اعتیاد به مورفین

تفسیر نتایج تست اعتیاد به مورفین بستگی به نوع آزمایش دارد. در واقع اگر آزمایش در آزمایشگاه صورت گیرد؛ احتمال خطا در آن پایین است. اما اگر فرد از کیت های تشخیصی در خانه استفاده نماید؛ بیشتر ممکن است که نتیجه اشتباه باشد. از طرفی گاهی شاهد نتایج کاذب در این آزمایش ها هستیم. این بدان معناست که برای مثال شاید نتیجه آزمایش منفی باشد؛ اما فرد از مورفین استفاده کرده است. حتی گاهی تست های مثبت نیز نیاز به تکرار دارد.

چگونگی انجام تست مورفین

تست اعتیاد به مورفین به وسیله ادرار، بزاق و عرق، مو و خون انجام می‌شود. مدت زمان ماندگاری مورفین در هریک از این آیتم ها متفاوت است و باید با روش خاصی اندازه گیری شود. برای مثال مورفین در کراتین مو به مدت 90 روز باقی مانده و به وسیله آزمایش می‌توان آن را شناسایی کرد. در ادرار به مدت سه الی چهار روز و در خون به مدت یک هفته الی ده روز ماندگاری دارد. کیت های تشخیصی نیز به وسیله ادرار وجود مورفین در بدن را تشخیص می‌دهند.

اختلال در تست اعتیاد مورفین

علاوه بر داروهایی که در قسمت قبلی به آنها اشاره شد؛ عوامل دیگری نیز ممکن است که در نتیجه تست اعتیاد به مورفین نیز اختلال ایجاد کنند. در واقع با وجود این عوامل جواب آزمایش درست نبوده و نمی‌توان به آن اعتماد کرد. در این قسمت به توضیح این دلایل می‌پردازیم.

فرایند نمونه گیری اشتباه

یکی از اصلی ترین مسائلی که ممکن است که نتیجه تست اعتیاد به مورفین را دچار اشکال کند؛ نمونه گیری به صورت اشتباه است. برای مثال زمانی که نمونه ها با یکدیگر قاطی می‌شوند و یا به درجه حرارت مورد نیاز نمونه ها توجه نمی‌شود. در این حالت آزمایش باید دوباره تکرار شود.

بروز اشتباهات تکنیکی

اگر قصد انجام تست اعتیاد به مورفین را به وسیله کیت های تشخیص فوری دارید؛ باید نوار مخصوص را به مدت 10 الی 15 دقیقه درون ادرار قرار داده و سپس به مدت ده دقیقه آن را روی یک سطح صاف بگذارید. در این حالت احتمالا در ابتدا تست مثبت می‌شود که طبیعی است اما این جواب کاذب است و باید بیشتر صبر کنید تا نتیجه اصلی را ببینید. اگر زمان کافی را به این کار اختصاص نداه و یا نوار را به طور مداوم جابه جا کنید؛ جواب تست اشتباه می‌شود.

استفاده از رقیق کننده ها در آزمایش

برخی از افراد مایعاتی مانند آب را درون نمونه خود می‌ریزند تا رقیق شده و تست اعتیاد به مورفین آنها منفی شود. در این حالت نیز نتیجه قابل اطمینان نیست.برای آشنایی بیشتر با انواع تست اعتیاد کلیک نمایید.

تغییرPH

امروزه بیشتر انواع تست اعتیاد به مورفین در مقابل تغییر PHمقاوم هستند و در نهایت نتیجه درست را ارائه می‌دهند. اما در مواردی تغییر میزان اسیدی و بازی نمونه می‌تواند جواب را تغییر دهد. افراد برای اینکار از جوهرلیمو، خون، انواع سفیدکننده ها، مایع منی و… استفاده می‌کنند.

سخن پایانی

از آنجایی که در بیشتر موارد از مورفین به عنوان دارویی برای درمان دردهای شدید استفاده می‌شود؛ کمتر کسی به این موضوع توجه می‌کند که ممکن است اعتیادآور بوده و افراد را دچار مشکل کند. اما این دارو افراد را دچار وابستگی کرده و حتی می‌توان مصرف آن را به صورت خودسرانه با استفاده از تست اعتیاد به مورفین تشخیص داد. افراد می‌توانند اطلاعات لازم را در این مورد با مشورت یک مشاور کسب نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست اعتیاد به مورفین می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *