مصرف همزمان ب2 با تریاک (آو)


مصرف همزمان ب2 با تریاک به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. ب2 یا بوپرونورفین یکی از داروهای ترک اعتیاد است که بسیاری از افراد در دوران ترک از آن استفاده می‌کنند. اما خود این دارو نیز اعتیادآور بوده و افراد را در معرض مشکلات مختلفی قرار می‌دهد. در واقع افراد بعد از مدتی دیگر از دوز تجویز شده توسط پزشک پیروی نکرده و همزمان با مصرف مواد مخدر دیگر مانند تریاک، از این دارو هم استفاده می‌کنند. با اینکه ب2 خاصیت درمانی دارد؛ اما مصرف آن با مواد دیگر می‌تواند منجر به بروز خطرات زیادی گردد. از این رو افراد بهتر است برای شروع فرایند ترک اعتیاد با متخصص مشورت کرده و بهترین راه را انتخاب کنند.

مصرف همزمان ب2 با تریاک

بسیاری از افراد به این دلیل که از خاصیت اعتیادآوری ب2 مطلع نیستند؛ به صورت خودسرانه مصرف آن را آغاز می‌کنند. این دارو یکی از روش های اصلی ترک اعتیاد به تریاک محسوب می‌شود که بسیاری از آن استفاده می‌کنند. اما بعد از مدتی وابستگی جدیدی پیدا کرده و به مصرف همزمان ب2 با تریاک روی می‌آورند. اما مصرف این دو ماده با یکدیگر اصلا روش خوبی نبوده و پیامدهای جبران ناپذیری دارد. ترک مصرف هریک از این مواد نیز بسیار دشوار است. از این رو افراد باید پیش از وابستگی به آنها در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و با متخصصین نیز مشورت نمایند. برای پاسخ به سوال اعتیاد چیست کلیک نمایید.

قرص ب2

همانطور که در قسمت های قبلی هم به آن اشاره شد؛ ب2 یا بوپرونورفین، ساختار شیمیایی مشابه با تریاک دارد و از مشتقات آن محسوب می‌شود. این دارو به دلیل اینکه خاصیت درمانی دارد؛ نسبت به داروهای اپیومی دیگر ضعیف تر بوده اما همچنان اعتیادآور است. این دارو به شکل قرص بوده و متخصصین برای شروع فرایند ترک اعتیاد آن را تجویز می‌کنند.

تریاک

تریاک نیز یکی از قدیمی ترین مواد مخدر سنتی محسوب می‌شود که از خشخاش به دست می‌آید. این مواد و دیگر مشتقات آن با اتصال به گیرنده هایی در مغز منجر به ترشح مسکن های طبیعی شده و احساس آرامش و سرخوشی به فرد می‌دهند. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که مبتلا به بیماری های مزمن هستند؛ از این ماده استفاده می‌کنند. اما در طولانی مدت مصرف تریاک منجر به بروز مشکلات بسیار زیادی در افراد می‌گردد. برای آشنایی بیشتر با علائم اعتیاد به تریاک کلیک نمایید.

علت مصرف همزمان ب2 با تریاک

در مورد مصرف همزمان ب2 با تریاک در ابتدا باید علت انجام اینکار را بررسی کرد. چرا که امروزه بسیاری از افرادی که معتاد به مصرف تریاک هستند؛ اینکار را انجام می‌دهند. در این قسمت به توضیح برخی از این علل پرداخته ایم. برای اطلاع از علت اعتیاد به چند ماده کلیک نمایید.

بیشتر شدن لذت

به طور کلی بعد از مدتی بدن نسبت به مواد مخدر مختلف مقاوم شده و این مواد دیگر تاثیری بر بدن نمی‌گذارند. به همین دلیل فرد معتاد مجبور است برای رسیدن به لذت اولیه، یا دوز مصرفی خود را افزایش دهد و یا به سراغ مصرف مواد دیگر برود. البته مصرف همزمان ب2 با تریاک نیز تنها برای مدتی موثر بوده و بعد از آن افراد از مصرف آنها نیز دچار لذت نمی‌شوند.

کم کردن نشانه های منفی

معتادین بعد از مدتی متوجه می‌شوند که برخی از مواد و داروها می‌تواند نشانه های منفی اعتیاد را در آنها کاهش داده و حالشان را بهتر کند. از طرفی تداخل هم ایجاد  نمی‌شود. ب2 یکی از این داروهاست که می‌تواند نشانه های منفی ناشی از مصرف تریاک را در افراد کاهش دهد. از این رو افراد زمانی که به تریاک دسترسی ندارند و یا دچار علائم منفی می‌شوند؛ از ب2 استفاده می‌کنند.

تلاش برای ترک اعتیاد

یکی دیگر از دلایل مصرف همزمان ب2 با تریاک، این است که در حال تلاش برای ترک کردن هستند. در واقع در ابتدای درمان نمی‌توان به طور ناگهانی مصرف تریاک را قطع کرده و مصرف ب2 را آغاز کرد. از این رو افراد در ابتدا مدتی این دو ماده را با یکدیگر مصرف می‌کنند.

منفی کردن تست اعتیاد

قرص ب2 می‌تواند منجر به تغییر تست اعتیاد شود. بسیاری از افرادی که قصد پنهان کردن اعتیاد خود را دارند؛ از این قرص قبل از آزمایش استفاده می‌کنند. البته در این حالت با اینکه مصرف همزمان ب2 با تریاک اتفاق می‌افتد؛ اما معمولا افراد اینکار را ادامه نمی‌دهند.

پیامدهای مصرف همزمان ب2 با تریاک

با اینکه مصرف همزمان ب2 با تریاک در ابتدا منجر به بیشتر شدن احساس لذت در افراد می‌گردد؛ اما پیامدهای زیادی نیز دارد. در واقع اطلاع از این مشکلات می‌تواند افراد را انجام اینکار منصرف کرده و عاملی برای شروع ترک باشد. برخی از این مشکلات شامل موارد زیر می‌شوند.

مسمومیت دارویی و اوردوز

یکی از اصلی ترین پیامدهای ناشی از مصرف همزمان ب2 با تریاک ، مسمومیت دارویی و اوردوز است. با اینکه این دو ماده ساختار تقریبا مشابهی دارند؛ اما استفاده از آنها برای طولانی مدت و با دوز بالا منجر به بروز نشانه های اوردوز می‌شود.

سخت تر شدن فرایند ترک اعتیاد

طبیعی است که ترک کردن اعتیاد به دو ماده دشوار تر است. از این رو با مصرف همزمان ب2 با تریاک ، افراد در زمان ترک نیز سختی های بیشتری را باید متحمل شوند.

بیشتر شدن پیامدها

هر کدام از این دو ماده عوارض جانبی خاص خود را دارند. حال زمانی که با یکدیگر مصرف می‌شوند؛ این عارضه ها افزایش یافته و با شدت بیشتری هم بروز می‌کنند.

قرارگیری در معرض استفاده از سایر مخدرها

به طور کلی فردی که به مصرف یک ماده اعتیاد دارد؛ بسیار مایل است که مواد دیگر را امتحان کرده و یا مصرف آنها را آغاز نماید. اعتیاد باعث می‌شود تا افراد به انجام کارهای پرخطر بیشتر علاقه پیدا کرده و روحیه هیجان طلبی را در آنان افزایش می‌دهد.

ترک و درمان مصرف همزمان ب2 با تریاک

با اینکه ترک مصرف همزمان ب2 با تریاک کار دشواری است؛ اما غیرممکن هم نیست. در صورتی که از اعتیاد خود به ب2 علاوه بر تریاک، مطمئن شدید؛ حتما برای درمان اقدام کرده و کمک بگیرید. برای انجام اینکار راه های مختلفی وجود دارد که بهتر است آنها را با کمک متخصص امتحان کرده و بهترین روش را انتخاب نمایید. برخی از اقداماتی که باید در این زمینه انجام دهید؛ شامل موارد زیر هستند. برای کسب اطلاعات در زمینه ترک اعتیاد کلیک کنید.

  • پیدا کردن علت اینکار
  • روان درمانی
  • دارو درمانی
  • اصلاح سبک زندگی
  • خانواده درمانی

سخن پایانی

در بیشتر موارد افراد در حین ترک اعتیاد به تریاک دچار اعتیاد به مصرف ب2 نیز می‌شوند. در این حالت نه تنها تریاک را ترک نکرده بلکه به مصرف همزمان ب2 با تریاک نیز روی می‌آورند. افراد در حین درمان نباید از دوز مصرفی خود در مورد ب2 سرپیچی کرده و اقدامات خودسرانه ای انجام دهند. در این حالت عوارض جانبی ناشی از ترک اعتیاد نیز به حداقل می‌رسد. بهتر است در این زمینه حتما از متخصص کمک گرفته و ترک اعتیاد را به صورت اصولی انجام دهند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *