توافق برای بچه دار نشدن (آو)


توافق برای بچه دار نشدن در شرایط مختلفی صورت می‌گیرد. همیشه این زوجین هستند که در مورد بچه دار شدن و یا نشدن تصمیم گیری می‌کنند. اما در برخی موارد دیگران نیز در این مورد دخالت کردن و یا فشارهایی را به آنها وارد می‌کنند. اما به طور کلی باید در این مورد در برهه های مختلفی از زمان صحبت شده و زوجین تصمیم گیری کنند. البته این یک حالت قطعی و دائمی نیست که نتوان آن را تغییر داد. مگر اینکه مسئله ناباروری مطرح شود. که در این صورت هم باز راه هایی برای بچه دار شدن وجود دارد. اما برخی از افراد با داشتن همه شرایط لازم بازهم تمایلی به بچه دار شدن ندارند. که حتما باید این مورد با همسر خود در میان بگذارند. در این مقاله به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توافق برای بچه دار نشدن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

توافق برای بچه دار نشدن

امروزه زوجین زیادی در همان ابتدای زندگی مشترک خود در مورد توافق برای بچه دارد نشدن صحبت می‌کنند. و یا حتی می‌گفت که یکی از شروط ازدواج آنها این موضوع است. چنین افرادی به دلایل مختلفی علاقه ای به حضور فرزند در خانواده ندارند. که البته در زندگی مشترک باید به نظر همسر خود نیز توجه داشته باشند. نگهداری و مراقبت از بچه و همچنین تربیت او آسان نیست و بسیاری از افراد را می‎ترساند. اما زوجین می‌توانند این مهارت را آموخته با داشتن بچه، به زندگی خود هیجان بیشتری بدهند. همچنین صحبت کردن در این مورد با همسر نیز اصولی دارد که با رعایت کردن آن، تصمیم بهتری خواهید گرفت. برای اطلاع از شرایط زندگی بدون بچه کلیک کنید.

زمان صحبت کردن در مورد توافق برای بچه دار نشدن

در بیشتر موارد متخصصین معتقدند که بهترین زمان برای توافق برای بچه دار نشدن پیش از ازدواج است. چرا که این موضوع برای بسیاری از افراد مهم بوده و شاید به طور کلی نظرشان را در مورد همسر آینده شان عوض کند. از همین رو باید این مورد را قبل از ازدواج بیان کرد تا طرف مقابل نیز در این مورد بیشتر فکر کند. بسیاری از افراد در این مورد با همسر خود صادق نبوده و یا در مورد آن هیچ حرفی نمی‌زنند؛ و بعد از ازدواج با داشتن بچه مخالفت می‌کنند. اما اینکار اصلا اخلاقی نبوده و همچنین منجر به بروز مشکلات زیادی میان زوجین می‌گردد.

علل توافق برای بچه دار نشدن

توافق برای بچه دار نشدن، میان زوجین دلایل مختلفی دارد. در واقع افراد به دلیل شرایط شخصی و حتی محیطی که دارند؛ تمایلی به بچه دار شدن ندارند. شناسایی این دلایل و تلاش کردن در جهت آنها شاید به زوجین کمک کند تا تصمیم خود را تغییر دهند.

📌آمادگی نداشتن

فراموش نکنید که والدین شدن مسئولیت سنگینی دارد. برخی از افراد دقیقا از همین موضوع هراس دارند. از آنجایی که حتی کوچک ترین رفتارهای والدین بر بچه ها تاثیر می‌گذارد؛ برخی از زوجین تصور می‌کنند که همچنان آمادگی والد بودن را نداشته و باید بیشتر صبر کنند.

📌شرایط نامشخص

گاهی ناپایداری شرایط و بدبینی نسبت به آینده است که زوجین را به سمت توافق برای بچه دار نشدن سوق می‌دهد. در واقع آنها در اینکه کودکشان در شرایط بدی قرار گیرد؛ می‌ترسند. برای مثال بسیاری از زن و شوهرهایی که کارثابتی ندارندو یا مستاجر هستند؛ ترجیح می‌دهند تا پایداری شرایط، بچه دار نشوند.

📌مخالفت همسر

یکی از دلایل عمده توافق برای بچه دار نشدن، مخالفت همسر در این مورد است. یکی از طرفین علاقه ای به بچه نداشته به همین دلیل زوجین برای مدتی از این موضوع صرف نظر می‌کنندو اما فراموش نکنید که بچه دار شدن موضوعی نیست که تنها یک نفر در مورد آن تصمیم گیری کند.

فکر کردن به زندگی بدون بچه

از طرفی بعد از توافق برای بچه دار نشدن باید به زندگی مشترک بدون بچه نیز فکر کنید. در واقع کمی آینده نگری و فکر کردن در مورد عواقب تصمیم خود شاید در این زمینه به نتایج بهتری منجر شود. در نظر گرفتن همه جوانب این موضوع و همچنین اولویت بندی سختی ها و آسانی های آن کمک زیادی به زوجین در مورد تصمیم شان می‌کند. 10 سال دیگر خود را بدون فرزند تصور کنید. آیا این شرایط دلخواه شماست؟

پیشگیری از پشیمانی ناشی از توافق برای بچه دار نشدن

از طرفی افرادی که به طور قطعی تصمیم خود را در مورد توافق برای بچه دار نشدن می‌گیرند؛ ممکن است که چندی بعد، پشیمان شوند. از همین رو در زمان تصمیم گیری باید مواردی را رعایت کنند. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود. برای اطلاع از راه های راضی کردن همسر برای بچه دار شدن کلیک کنید.

✅در نظر گرفتن مدت زمان کوتاه

در قدم اول بهتر است برای توافق برای بچه دار نشدن، مدت زمان کوتاهی را برای خود تعیین کنید. برای مثال بگویید که تا یکسال آینده قصد بچه دار شدن ندارید؛ نه برای کل عمر. این موضوع فشار این تصمیم گیری را تا حدی کاهش می‌دهد.

✅مشورت کردن قبل از تصمیم گیری

همپنین قبل از هر گونه توافق برای بچه دار نشدن، با دیگران نیز مشورت نمایید. هم با افرادی که صاحب فرزند هستند و هم افرادی که زندگی بدون بچه را انتخاب کرده اند. حتی در این مورد می‌توان از روانشناس نیز کمک گرفت. روانشناس می‌تواند شرایط رابطه را به خوبی بررسی کرده با توجه به این موضوع به زوجین کمک کند.

✅برنامه ریزی برای زندگی جدید

از طرفی باید بعد از توافق برای بچه دار شدن، برای سبک زندگی جدید خود نیز برنامه ریزی کنید. باید این موضوع را در نظر داشته باشید که به غیر از بچه دار شدن چه برنامه های دیگری برای زندگی مشترک خود دارید. همچنین باید بتوانید وقت خود را نیز به درستی سپری کنید.

چگونگی رسیدن به توافق برای بچه دار نشدن

برخی از افراد به دنبال راهی هستند تا همسر خود را در مورد توافق برای بچه دار نشدن قانع کنند. اما نمی‌دانند که این موضوع را باید چگونه با همسر خود در میان بگذارند. در واقع گاهی به این دلیل است که افراد به طور کلی از بیان کردن این موضوع منصرف می‌شوند. اما در این مورد باید در ابتدا به صورت مستقیم با همسر خود صحبت کرده، همچنین نظرات طرف مقابل را نیز بشوند. از طرفی می‌توانند دلایل خود را به صورت مکتوب هم بنویسند. در این زمینه در روانشناس نیز می‌توان کمک گرفت.

پیامدهای توافق برای بچه دار نشدن

البته توافق برای بچه دار نشدن، پیامدی نیز برای زوجین ایجاد می‌کند. در واقع آنها خود را از لذت بچه داری و تشکیل یک خانواده واقعی محروم کرده و حتی گاهی این موضوع فاصله ای را نیز میان زوجین ایجاد می‌کند. افراد باید با توجه به پیامدهایی که این تصمیم حداقل برای مدتی برای آنها ایجاد می‌کند؛ اینکار را انجام دهند. چرا که در صورت این توافق آنها مدت زمان زیادی را از دست می‌دهند.

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید؛ توافق برای بچه دار نشدن ، جوانب زیادی را در بر می‌گیرد که باید به همه آنها توجه داشت. همچین در این زمینه با دیگران نیز مشورت کرد و آینده نگر بود. طبیعی است که در ابتدا در این مورد سردرگم باشید و یا احساس خلا کنید. اما می‌توانید در این مورد با همسر خود صحبت کرده و همچنین با روانشناس نیز مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه توافق برای بچه دار نشدن می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *