خودارضایی مردان | عوارض خودارضایی (آو)


خودارضایی مردان یکی از موارد شایعی بوده که زندگی فردی و یا حتی زندگی مشترک افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد که چرا افراد باید در صورت داشتن هسر بازهم سراغ خودارضایی بروند! این موضوع دلایل مختلفی دارد که در این مقاله آنها را بررسی می‌کنیم. از طرفی باورهای اشتباه زیادی در این مورد وجود دارند که با اطلاع از آنها افراد نگرش صحیح تری نسبت به خودارضایی پیدا خواهند کرد. این موضوع از زمانی که فرد به بلوغ رسیده و یا زندگی جنسی خود را آغاز می‌کند وجود داشته و می‌تواند منجر به مشکلاتی هم بشود. به همین دلیل پرداختن به این مورد مخصوصا در مردان بسیار مهم است. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودارضایی مردان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خودارضایی مردان

افراد نیاز جنسی خود را به شکل های مختلفی ارضا کرده که خودارضایی نیز یکی از شایع ترین آنهاست. براساس تحقیقات انجام شده در این زمینه خودارضایی مردان بیشتر از زنان است که این به عواملل روانی و حتی جسمانی آنها مرتبط می‌گردد. وقتی صحبت از خودارضایی می‌شود همه افراد به پسران نوجوان و مجرد فکر می‌کنند. اما این موضوع در میان مردان متاهل نیز بروز کرده و آنها را دچار مشکلات زیادی می‌کند. از طرفی فراموش نکنید که موضوع خودارضایی و اعتیاد به آن کاملا از یکدیگر متفاوت بوده و جنبه های مختلفی را در بر می‌گیرند. به همین دلیل نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت بود چرا که احتمال اعتیاد و وابستگی به آن نیز وجود دارد. برای اطلاع از علل خودارضایی همسر کلیک کنید.

پیامدهای خودارضایی مردان

خودارضایی مردان اگر به شکل صحیح صورت گیرد؛ مشکل جدی برای آنها ایجاد نمی‌کند. اما در بیشتر موارد شاهد انجام اینکار به صورت دائم در آنها هستیم که این موضوع قطعا پیامدهایی در بر دارد. برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شوند. برای اطلاع از دلایل سرد شدن مردان کلیک نمایید.

💠تغییر در چرخه جنسی

با انجام خودارضایی به صورت مکرر، در چرخه جنسی افراد تغییراتی ایجاد شده و آنها دیگر نمی‌توانند به صورت طبیعی رابطه جنسی داشته باشند. در مواردی تنها روشی که آنها را به ارگاسم می‌رساند؛ خودارضایی است. از طرفی زمان انزال آنها طولانی تر و یا کوتاه تر از حالت عادی شده در رابطه جنسی با همسر خود دچار مشکل می‌شوند.

💠اعتیاد به خودارضایی

از طرفی خودارضایی مردان در مواردی منجر به اعتیاد به آن شده که در این صورت در زندگی شخصی و اجتماعی فرد اختلال ایجاد می‌کند. در این حالت خودارضایی برای آنان حالت وسواس گونه و اجباری پیدا کرده و آنان حتی بدون اینکه واقعا از نظر جنسی تحریک شوند؛ نیاز دارند تا اینکار را انجام دهند. این موضوع تغییرات زیادی در فرایند روانی و جسمانی افراد ایجاد می‌کند.

💠احساس گناه

برخی از مردان با انجام خودارضایی دچار احساس گناه می‌شوند. البته این موضوع در دین اسلام نکوهش شده است، اما به طور کلی آنان از این کار خود احساس شرم کرده و خود را سرزنش می‌کنند. این مورد باعث کاهش اعتماد به نفس، انزوا و گوشه گیری نیز در افراد می‌شود. از طرفی مردانی که با وجود همسر اینکار را انجام می‌دهند؛ بیشتر احتمال دارد که چنین حالتی را تجربه کنند.

💠آسیب به ناحیه تناسلی

مردانی که نمی‌دانند چطور به طرز صحیحی خودارضایی کنند؛ بسیار احتمال دارد که آلت تناسلی خود آسیب بزنند. این ناحیه بسیار حساس بوده و استفاده از روش های غیربهداشتی و نامناسب می‌تواند افراد را دچار مشکلات زیادی کند.

فواید خودارضایی مردان

از طرفی اگر اینکار به شکل درستی انجام شود؛ دارای فوایدی نیز هست. البته فراموش نکنید که این به معنی تایید اینکار و یا حتی وابستگی پیدا کردن به آن نیست. قبل از هرچیز افراد باید در این مورد اطلاعات کافی را کسب کرده و حتی از متخصص کمک بگیرند. اما به طور کلی در مواردی خودارضایی مردان منجر به تخلیه انرژی آنها شده و همچنین با ترشح هورمون هایی در بدن آنها، احساس لذت و خوشحالی می‌کنند. اینکار همچنین باعث خروج منی شده و از بازگشت به مجاری ادراری و یا کیسه منی جلوگیری می‌کند. این موضوع حتی می‌تواند به شریک جنسی نیز در مورد پیدا کردن علایق نیز کمک کند.

علل خودارضایی مردان

خودارضایی در مردان به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد. معمولا مردان در مقایسه با زنان انرژی یا میل جنسی بیشتری داشته به همین دلیل گاهی تنها با داشتن رابطه جنسی با همسر خود ارضا نمی‌شوند. در این قسمت به توضیح این دلایل می‌پردازیم.

🔸اعتیاد به پورن

اعتیاد به تماشای پورن یکی از دلایل شایع خودارضایی مردان است. در واقع کسانی که مدت زمان زیادی را صرف تماشای پورن می‌کنند؛ بیشتر احتمال دارد که به خودارضایی گرایش داشته باشند. در چنین شرایطی بهتر است مردان در ابتدا رفتار تماشای پورن را در خود کنترل کنند. برای آشنایی با راه های ترک پورن کلیک کنید.

🔸بی علاقگی نسبت به شریک جنسی

داشتن مشکلاتی در رابطه جنسی با همسر نیز در مورد خودارضایی مردان موثر است. افرادی که در رابطه جنسی به ارگاسم نرسیده و یا همسر آنها مبتلا به بیماری های جنسی مختلف است؛ خودارضایی را ترجیح می‌دهند. مشکلات عاطفی و خارج از اتاق خواب نیز در این مورد بسیار موثر است.

🔸عدم اعتماد به نفس در رابطه جنسی

از طرفی مردانی که در رابطه جنسی عملکرد خوبی ندارند و یا به طور کلی اعتماد به نفس پایینی دارند نیز به این دلیل خودارضایی می‌کنند. خودارضایی مردان در چنین شرایطی تنها منشا روانی داشته و همچنین می‌تواند به طور کلی زندگی جنسی آنها را مختل کند.

راه های ترک خودارضایی مردان

در صورتی که خودارضایی مردان به صورت کنترل نشده صورت گیرد؛ بهتر است در این زمینه اقداماتی انجام دهند. ترک خودارضایی کار ساده ای نیست. از همین رو بهتر است در این مورد از متخصص کمک گرفته و فرایند درمان را آغار نمایند. فراموش نکنید که این به معنی سرکوب میل جنسی به طور کلی نیست؛ بلکه هدف، تنها کنترل دفعات و کیفیت انجام اینکار است.

🔹کمک گرفتن از مشاور جنسی

کمک گرفتن از مشاور جنسی در مورد خودارضایی مردان، می‌تواند تا حد زیادی در این مورد موثر واقع شود. روانشناس در ابتدا علت این موضوع شناسایی کرده و در قدم بعدی به افراد برای مدیریت و کم کردن دفعات انجام آن کمک می‌کند. همچنین در صورت لزوم با همسر فرد نیز همکاری می‌کند.

🔹تغییر سبک زندگی

مردان برای کنترل خودارضایی باید در سبک زندگی خود نیز تغییراتی ایجاد کنند. آنان باید از محرک هایی که این نیاز را در آنها ایجاد می‌کند؛ فاصله گرفته و همچنین در این فرایند به تغذیه و فعالیت بدنی خود نیز توجه داشته باشند.

🔹دارودرمانی

برخی از متخصصین برای درمان خودارضایی مردان از دارودرمانی نیز استفاده می‌کنند. استفاده از داروهای هورمونی و حتی ضداضطراب نیز تا حد زیادی در این مورد موثر هستند.

سخن پایانی

خودارضایی مردان به طور کلی یک مشکل اساسی محسوب نمی‌شود. اما در صورتیکه آنان به انجام اینکار اعتیاد پیدا کرده و یا از همسر خود فاصله بگیرند؛ باید در این مورد اقداماتی را انجام داد. مردان می‌توانند از متخصصین در این زمینه کمک گرفته و با آنها مشورت کنند. همچنین همکاری همسر نیز در این مورد بسیار موثر واقع خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه خودارضایی مردان می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *