بخشش خیانت (بازسازی رابطه بعد خیانت) (آو)


بازسازی رابطه بعد خیانت همسر یکی از موضوعات چالش بر انگیز است که شاید برای همه افراد پیش بیاید. زمانی که خیانت رخ می‌دهد؛ برخی از زوجین یکدیگر را می‌بخشند اما عده ای نیز جدایی را ترجیح می‌دهند. و راه های بخشش خیانت یا کنار آمدن با خیانت همسر را اولویت قرار نمی‌دهند.

حال از نظر شما بازسازی رابطه بعد خیانت کار درستی است؟ در برخی از مواقع شرایط دست به دست هم می‌دهند تا نتوانید از یکدیگر جدا شوید. و محکوم به بخشش خیانت همسر خواهید شد. دلایل زیادی برای بخشش خیانت وجود دارد و برای هر فردی در زندگی به شیوه گوناگون تبیین شده است. اگر با خیانت روبرو شده اید؛ باید شرایط زندگی و موقعیت خود را مورد سنجش قرار دهید تا انتخاب مناسبی داشته باشید. و حتما در کنار بررسی زندگی از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خیانت کلیک کنید.

بازسازی رابطه بعد خیانت چیست؟

تا به حال شاهد بخشش خیانت یا بازسازی رابطه بعد خیانت به دلیل فرزندان بوده اید؟ یا شاهد بخشش خیانت به دلیل عشق و علاقه فراوان بوده اید؟ دلایل زیادی برای بخشش خیانت وجود دارد. اما اینکه خیانت توجیه پذیر نیست در اولویت انتخاب قرار دارد. عده ای هرگز توان بخشش ندارند و هرگز نمی‌توانند خود را در کنار همسر خود ببینند.

بازسازی رابطه بعد خیانت به معنای بخشش رفتار همسر نیست. در واقع به عنوان فردی که زندگی خود را دوست دارد و یا توان تنهایی زندگی کردن را ندارد؛ همسر خود را مورد بخشش قرار می‌دهید. راهکارهای متفاوتی برای بخشش خیانت وجود دارد که در این مقاله به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازسازی رابطه بعد خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید.

مزایا بازسازی رابطه بعد خیانت

خیانت هرگز دلیل قابل توجیهی ندارد و هیچ فردی نباید برای این رفتار خود را توجیح کند. اما بازسازی رابطه بعد خیانت نکات مثبت زیادی به همراه دارد. ولی اینکه فردی تصمیم بگیرد همسر خود را ببخشد یا نه به خودش بستگی دارد. در این بخش مقاله مزایای بازسازی رابطه بعد خیانت را توضیح داده ایم.

📌 مشکلات رابطه را رفع می‌کنید | بازسازی رابطه بعد خیانت

از مزایای بازسازی رابطه بعد خیانت، می‌توان به رفع مشکلات رابطه اشاره کرد. هیچ فردی شایسته خیانت نیست؛زمانی که خیانت رخ می‌دهد، معمولا یک جایی از زندگی با مشکل روبرو است. بنابراین اگر تصمیم به بخشش و پذیرش این رویداد گرفته اید؛ به مشکلات رابطه نیز بپردازید. اینکه کجای رابطه با مشکل روبرو است. و به چه دلیل فرد کمبود احساس کرده است که به خیانت رو آورده! زمانی که ریشه و دلیل خیانت مشخص شد؛ زمان رفع مشکل فرا رسیده‌است.

📌 خودتان را از احساسات منفی آزاد می‌کنید

یکی از مزایای بازسازی رابطه بعد خیانت، آزاد سازی احساسات منفی است. زمانی که شما خشم و کینه را رها می‌کنید، احساس آرامش را دریافت می‌کنید. و زمانی که به مرحله پذیرش و آرامش برسید، مشکلات کمتری هم رخ می‌دهد. در واقع با بخشش خیانت به روان خود لطف کرده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زندگی بعد از خیانت کلیک کنید.

معایب بازسازی رابطه بعد خیانت

در بخش قبلی راجع به مزایای بازسازی رابطه بعد خیانت صحبت کرده ایم. اما این بخش مقاله را به معایب کنار آمدن با خیانت اختصاص داده‌ایم. هیچ فردی شایسته و لایق خیانت نیست. به همین دلیل مواجهه با این رویداد حال و روان فرد را بهم می‌ریزد. برای کسب اطلاعات بیشتر از معایب بازسازی رابطه بعد خیانت تا انتهای این بخش همراه ما باشید.

❌ خیانت یاد آوری می‌شود و احساس بد دریافت خواهید کرد

یاد آوری خیانت و احساس بد از بزرگ ترین معایب بازسازی رابطه بعد خیانت است. اینکه بعد از خیانت رابطه را بسازید مشکل ساز است. و بازسازی رابطه بسیار دشوار خواهد شد. بعد از مواجهه با خیانت دائم این موضوع را با خود مطرح خواهید کرد و به سرزنش مداوم نیز خواهید پرداخت. این شرایط و وضعیت حتی در مواقعی که همسرتان معذرت خواهی و جبران کرده باشد؛ باز هم وجود خواهد داشت.

❌ شاید دوباره خیانت رخ دهد | بازسازی رابطه بعد خیانت

تجربه دوباره خیانت یکی از معایب بزرگ بازسازی رابطه بعد خیانت است. معمولا زمانی که خیانت بخشیده شود؛ فرد احساس می‌کند که شما مشکلی با این موضوع ندارید. مخصوصا زمانی که به صورت جدی در رابطه با اتفاق دوباره صحبت نکرده باشید! بنابراین ممکن است که تجربه دوباره خیانت رخ دهد. اعتماد بعد از خیانت سخت و دشوار است. و به مرور با تکرار دوباره خود را سرزنش خواهید کرد که با وجود بخشش باز هم چنین اتفاقی رخ داده‌است.

❌ سزاوار رابطه بهتری هستید

هیچ فردی لایق و شایسته خیانت نیست. اینکه شما خیانت را ببخشید؛ خودتان آرامش کسب خواهید کرد. اما افراد زیادی در دنیا وجود دارند که لیاقت ارتباط با شما را دارند و هیچ لزومی ندارد برای فردی که دائم در حال خیانت و رفتار های بد است؛ خود را فدا کنید. جدایی و ترک رابطه گاه باعث ایجاد فرصت های جدید می‌شود و زندگی را برای شما زیبا می‌کند.

راهکارهای بازسازی رابطه بعد خیانت همسر

کنار آمدن و بازسازی رابطه بعد خیانت روش های متفاوتی دارد. این رویداد بسیار سخت و دشوار است و روان شما را بهم می‌ریزد. اما راهکارهایی نیز برای کنار آمدن با این موضوع وجود دارد که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

🔹 از روی احساسات و عجولانه تصمیم نگیرید. به خود زمان دهید تا به آرامش نزدیک تر شوید.

🔹 با خودتان اهمیت دهید. رعایت رژیم غذایی، تغییرات ظاهری، فعالیت های بدنی و … تاثیر بسیار زیادی در سلامت روان دارد.

🔹 با احساسات خود کنار بیایید و روان بهم ریخته خود را بپذیرید.

🔹 با خودتان صادق باشید و به روش های اعتماد دوباره فکر کنید.

🔹 با دوستان خود بیشتر وقت سپری کنید.

🔹 خود را سرزنش نکنید.

🔹 تکنیک بخشش را تمرین کنید.

🔹 جر و بحث نداشته باشید.

🔹 به دنبال مقصر نباشید.

🔹 فرزندان خود را دخالت ندهید.

🔹 خود درمانی نکنید.

🔹 از تعقیب کردن همسر دست بردارید.

🔹 خیانت را با خیانت پاسخ ندهید.

🔹 از روانشناس کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بخشش خیانت کلیک کنید.

کلام آخر

یکی از سخت ترین و دشوار ترین شرایط، مواجهه با خیانت است. به عنوان فردی که سالها برای همسر و فرزندان خود زحمت کشیده است، خیانت پاداش نیست. اما اغلب ما انسان ها زمانی که مجبور به کسب آرامش می‌شویم؛ باید برخی از اتفاقات ناگوار را بپذیریم. اما زمانی که تصمیم به پذیرش و بازسازی رابطه بعد خیانت می‌گیریم؛ باید از روانشناس کمک بگیریم. با خود درمانی به جای اینکه ابرو را اصلاح کنیم؛ چشم را در کنارش کور می‌کنیم. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بازسازی رابطه بعد خیانت می توانید با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس حاصل نمایید. 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *