مدیریت مخالفت های خانواده ها برای ازدواج (ریپ)


مخالفت خانواده با ازدواج، رابطه و زندگی زناشویی پر چالشی به همراه خواهد داشت. حتی زمانی که تنها یکی از خانواده ها با این ازدواج مخالف باشد، مشکل ساز خواهد شد. در برخی از موارد مخالفت خانواده با ازدواج با دلایل منطقی نیست و به همین جهت رضایت خانواده ها نیز سخت می‌شود. برای رفع این مشکل جوانان از روش های مختلفی استفاده می‌کنند تا به رضایت برسند. همانطور که دلایل زیادی برای مخالفت خانواده ها وجود دارد؛ روش های زیادی نیز برای جلب رضایت وجود دارد.

اما گاهی با بررسی دقیق مخالفت خانواده با ازدواج می‌توان به اشتباه انتخاب خود پی برد. که اصرار بر این ازدواج همراه پیامد های بسیار زیادی است. در هر صورت برای ازدواج باید به شناخت کافی برسید و از روانشناس برای مشاوره قبل از ازدواج کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مخالفت خانواده با ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مخالفت خانواده با ازدواج

مخالفت خانواده با ازدواج

بر اساس مطالعات، مخالفت خانواده با ازدواج پیامدهای بسیار زیادی را به همراه دارد. و زمانی که خانواده رضایت نداشته باشد، درصد طلاق افزایش می‌یابد. و فرد از حمایت آنها در زندگی مشترک برخوردار نخواهد بود. در نهایت صله رحم بعد از ازدواج همراه با تنش خواهد بود.

اما همیشه نمی‌شود یک نسخه برای همه افراد جامعه پیچید. هستند زوجینی که با وجود مخالفت خانواده با ازدواج آنها، خوشبخت هستند. و رضایت از زندگی بالایی نیز دارند. در واقع این افراد از راهکارهایی برای رضایت خانواده استفاده کرده اند و دلایل آنها را مورد بررسی قرار داده اند. در این مقاله دلیل و راهکارهای برخورد با مخالفت خانواده با ازدواج را به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلیل مخالفت خانواده با ازدواج چیست؟

مخالفت خانواده با ازدواج به دلایل مختلفی بستگی دارد. خانواده ها همیشه نگران فرزندان خود هستند و طبق نظر خود بسیاری از افراد را لایق زندگی با فرزند نمی‌دانند. به همین جهت بهانه های مختلفی را برای مخالفت بیان می‌کنند. که این بخش مقاله را به دلیل مخالفت خانواده با ازدواج اختصاص داده‌ایم.

🔸 از محل و چگونگی آشنایی شما خوششان نمی‌آید.

🔸 عقبه خانوادگی فرد باب میل آنها نیست.

🔸 شخصیت فرد مورد نظر را دوست ندارند.

🔸 سن ازدواج دختر و پسر را مناسب نمی‌دانند.

🔸 از سرعت پیشروی رابطه شما خوششان نمی‌آید.

🔸 والدین ذهنیت منفی از فرزندان نسبت به رفتار های گذشته دارند.

🔸 وجود خواهر یا برادر بزرگ تر که مجرد است.

🔸 تفاوت در فرهنگ، ظاهر، تحصیلات و سطح اقتصادی

🔸 در نظر داشتن شخص دیگری برای ازدواج با فرزند خود

🔸 عدم علاقه به ویژگی های روحی فرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی کلیک کنید.

راهکارهای جلب رضایت خانواده در ازدواج

راهکارهای جلب رضایت خانواده در ازدواج

زندگی با مخالفت خانواده با ازدواج سخت و دشوار است. همه افراد در طول زندگی به حمایت های خانواده نیاز دارند. و زمانی که این حمایت ها وجود نداشته باشد، آسیب های زیادی به فرد وارد می‌کند. بنابراین سعی کنید برای جلب رضایت خانواده تلاش کنید تا از حمایت های والدین برخوردار شوید. در این بخش مقاله روش های رفع مخالفت‌ خانواده با ازدواج را بیان کرده ایم.

📌 علت مخالفت خانواده را جویا شوید

در قدم اول برای رفع مخالفت خانواده با ازدواج باید علت را جویا شوید. برای اینکه قدمی رو به جلو بردارید باید بدانید که راجع به چه موضوعی باید صحبت کنید. بنابراین در آرامش و موقعیت مناسب علت را جویا شوید و دلیل آنها را بررسی کنید.

📌 از انتخاب شریک احساسی خود اطمینان پیدا کنید

یکی از کارهایی که باید قبل از رفع مخالفت خانواده با ازدواج انجام دهید، اطمینان از انتخاب خود است. اگر از انتخاب خود راضی و مطمئن باشید؛ راحت تر می‌توانید برای رضایت خانواده اقدام کنید. همه جوانب شریک احساسی را بسنجید تا در قبال مخالفت های خانواده، جوابی قاطع و قانع کننده داشته باشید.

📌 مسئولیت پذیری را به خانواده نشان دهید

یکی از کارهایی که باید برای رفع مخالفت خانواده با ازدواج انجام دهید، اثبات مسئولیت پذیری است. به پدر و مادر خود نشان دهید که به بلوغ فکری رسیده اید و برای انتخاب شریک احساسی جوانب مختلفی را سنجیده اید. در واقع باید به خانواده ثابت کنید که از پس زندگی مستقل خود بر می‌آیید.

📌 از واسطه قابل اعتماد کمک بگیرید

برای رفع مخالفت خانواده با ازدواج می‌توانید از واسطه قابل اعتماد کمک بگیرید. اگر خانواده مخالف است حتما از فردی کمک بگیرید که مورد قبول پدر و مادر هستند و صحبت با آن فرد باعث رضایت می‌شود. در واقع فرد واسط باید از مهارت های ارتباطی بسیار بالایی برخوردار باشد تا رضایت جلب کند.

📌 معیارهای انتخاب همسر را برای خانواده باز کنید

یکی از کارهایی که به رفع مخالفت خانواده با ازدواج کمک می‌کند؛ صحبت راجع به معیارهای انتخاب همسر است. به خانواده خود بگویید که فرد مورد نظر تمامی معیارهای من برای شروع زندگی مشترک را دارد. و می‌تواند درصد بالایی از انتظارات من را در زندگی برآورده کند.

📌 یکی از والدین را قانع کنید

به جای اینکه به رفع مخالفت خانواده با ازدواج بپردازید؛ رو یکی از والدین تمرکز کنید. زمانی که رضایت پدر یا مادر خود را جلب کردید؛ می‌توایند رضایت دیگری نیز جلب کنید. در واقع وقتی که نظر یکی از والدین جلب می‌شود؛ آن والد می‌تواند والد دیگر را نیز راضی کند.

📌 در آرامش وحوصله با آنها صحبت کنید

برای بیان و رفع مخالفت خانواده با ازدواج حتما باید به محیط و موقعیت توجه داشته باشید. به دلیل اینکه والدین شما افراد ناراضی هستند؛ باید در موقعیت آرام قرار داشته باشند تا بتوانید حرف های خود را به خوبی بزنید.

📌 از روانشناس کمک بگیرید

زمانی که نقطه تفاهم شما با شریک احساسی زیاد باشد و با بررسی های روانشناس شما زوج خوشبخت شناخته شوید، رضایت والدین و خانواده نیز جلب می‌شود. روانشناس با راهکارهایی که دارد به راحتی می‌تواند به رفع مخالفت خانواده با ازدواج شما کمک کند.

کلام آخر

همه خانواده ها علاقه دارند تا فرزندانی خوشبخت داشته باشند. و اغلب دلیل مخالفت خانواده با ازدواج دلسوزی و نگرانی زندگی فرزند است. به همین دلیل برای جلب رضایت باید مهربان باشید و تنش بیشتری ایجاد نکنید. حتما احترام والدین را نگه دارید و از کمک روانشناس غافل نشوید. کمک از روانشناس روند رضایت را سرعت می‌بخشد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مخالفت خانواده با ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *