تعرفه مشاوره 1402 | 5 عامل موثر در تعیین تعرفه مشاوره 


تعرفه مشاوره و خدمات روانشناسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. روانشناسی و مشاوره از خدماتی است که در سراسر جهان باید از اهمیت بالایی برخوردار باشد. اما بسیاری از افراد هنوز ضرورت روانشناسی و مشاوره را نمی‌دانند. و البته به دلیل هزینه های این خدمات، افراد جامعه این خدمات را لوکس تلقی می‌کنند. و از طرفی بیمه نبودن این خدمات باعث شده که افراد مشاوره روانشناسی را از لیست مخارج خود خارج کنند.

با تمامی این مشکلات، اهمیت سلامت روان بر کسی پوشیده نیست. و کمتر کسی است که به سلامت روان خود اهمیت نمی‌دهد. اما همانطور که گفته شد؛ نگران تعرفه مشاوره روانشناسی نباشید. عوامل مختلفی در مشخص کردن این هزینه دخیل است که در این مقاله به آن اشاره کرده ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعرفه مشاوره می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید. 

تعرفه مشاوره چقدر است؟

تعرفه مشاوره سال به سال متفاوت می‌شود. هر سال سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران تعرفه ای را برای خدمات روانشناسی مشخص می‌کند. و این قیمت ها نیز قبل از اعلام، مورد تائید دولت قرار می‌گیرند.  زمانی که تعرفه اعلام شد؛ مشاورین و روانشناسان باید بر اساس این هزینه ها، حق ویزیت دریافت کنند. و از دریافت وجه اضافی نیز باید جلوگیری شود. البته که میزان تحصیلات، محل برگزاری جلسه، تجربه درمانگر، طول جلسه، تخصص و … در تعیین تعرفه دخیل هستند. در این مقاله برای اطلاع از تعرفه مشاوره 1402 توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

عوامل موثر در تعیین تعرفه مشاوره

برای تعیین تعرفه مشاوره، عوامل متفاوتی وجود دارد که حق ویزیت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. قیمت مشاوره هر روانشناس با دیگری متفاوت است و نمی‌توان همه خدمات را یکسان دانست. حتی خدماتی که ارائه می‌شود قیمت متفاوت تری با یکدیگر دارند. در این مقاله راجع به این عوامل توضیح داده ایم.

🟠 محل درمان

یکی از عواملی که در تعیین تعرفه مشاوره دخیل است، محل درمان است. قیمت مشاوره در مراکز خصوصی و دولتی متفاوت از یکدیگر است. حتی منطقه ای و شهری که روانشناس قرار دارد، هزینه را تغییر می‌دهد. منطقه های کلان نشین، حق ویزیت بیشتری را دریافت می‌کند. و در مناطق پایین تر، حق ویزیت کمتر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره فردی کلیک کنید.

🟢 میزان تحصیلات روانشناس

میزان تحصیلات روانشناس، در تعرفه مشاوره تعیین کننده است. روانشناس با درجه دکتری و کارشناسی ارشد، قیمت های متفاوتی برای مشاوره دریافت می‌کنند. معمولا درمانگرانی که میزان تحصیلات عالیه دارند، هزینه های متفاوتی دریافت می‌کنند. هزینه خدمات روانشناسی که مدرک دکتری دارد؛ بیشتر از روانشناسی است که کارشناسی ارشد دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

🟡 طول جلسه درمان

هرچه دوره درمان طولانی تر باشد؛ مشتری باید تعرفه مشاوره را بیشتر پرداخت کند. طول جلسات بر حسب نظر درمانگر در جلسه اول به شما اطلاع داده می‌شود. در جلسه اول درمان از درمانگر بخواهید که مدت زمان هر جلسه و طول درمان را به شما توضیح دهد. در این صورت هزینه بیشتری برای جلسات بیهوده پرداخت نخواهید کرد. البته که شاید در طول درمان تشخیص دیگری داده شود.

🔴 تجربه درمانگر

حتی تعرفه مشاوره به تجربه درمانگر نیز بستگی دارد. روانشناسان مشهور و معروف با تجربه بالا هزینه بیشتری از مراجع دریافت می‌کنند. درمانگرانی که تجربه سالیان دراز در زمینه درمانی دارند، تعرفه مشاوره را بیشتر دریافت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

🟣 تخصص

روانشناسی در حوزه ها و گرایش های متفاوتی وجود دارد. درمانگرانی که تخصص های متفاوتی مانند روانکاوی، روانشناس وجودی، شناختی رفتاری، تربیتی، کودک، نوجوان و خانواده دارند، هزینه های متفاوتی نیز دریافت می‌کنند.

تعرفه مشاوره 1402

تعرفه مشاوره 1402 با سال های دیگر متفاوت است. کارشناسان ارشد و دکتری حق ویزیت متفاوتی از یکدیگر دارند و در صورت داشتن پروانه صلاحیت حرفه ای اجازه درمان دارند. قیمت های مشاوره در سال 1402 برای هر جلسه به مدت 45 دقیقه مانند جدول زیر است.

مقطع

تحصیلی

تعرفه 

بخش 

دولتی

تعرفه بخش 

عمومی

غیر دولتی

تعرفه بخش

خیریه و 

موقوفه

تعرفه 

بخش 

خصوصی

کارشناسی ارشد 77/000 تومان 102/000 تومان 158/000 تومان 230/000 تومان
دکترا 91/000 تومان 120/000 تومان 186/000 تومان 270/000 تومان

میانگین تعرفه مشاوره 1402 با عنوان متفاوت

قیمت و تعرفه مشاوره 1402 در زمینه های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال هزینه مشاوره کودک و نوجوان با مشاوره قبل از ازدواج متفاوت است. در جدول زیر تعرفه های متفاوت را ذکر کرده ایم که مربوط به 45 دقیقه درمان است.

                     عنوان خدمات   میانگین قیمت به تومان با تعرفه آزاد
مشاوره قبل از ازدواج – کارشناسی ارشد                         240/000
مشاوره قبل از ازدواج – دکتری                         250/000
مشاوره روان درمانی (درمان فردی) – کارشناسی ارشد                         250/000
مشاوره روان درمانی (درمان انفرادی) – دکترا                         300/000
زوج درمانی (مشکلات زناشویی) – کارشناسی ارشد                         270/000   
زوج درمانی (مشکلات زناشویی) – دکترا                         300/000

تعرفه مشاوره 1402 به صورت آنلاین و تلفنی

سازمان نظام روانشناسی تعرفه مشاوره برای تلفنی و آنلاین تعیین نکرده است. و با جلسات روانشناسی حضوری تفاوتی ندارد. زیرا خدمات ارائه شده یکسان است. به همین دلیل قیمت و حق ویزیت مشاوره حضوری، آنلاین و تلفنی یکسان است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره آنلاین با متخصص کلیک کنید.

کلام آخر

تعرفه مشاوره روانشناسی سال به سال با افزایش قیمت همراه است. به همین دلیل هر سال قیمت متفاوتی با سال دیگر خواهید داشت. میزان تحصیلات، محل درمان، ساعت مشاوره، تجربه و … قیمت و تعرفه مشاوره را متفاوت با یکدیگر می‌کند. درمان مختص کسی است که از سازمان نظام روانشناسی پروانه کسب کرده است. برای درمان حتما از مشاورین متخصص با تحصیلات عالیه کمک بگیرید. مرکز مشاوره آواژه به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعرفه مشاوره می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی آواژه تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *