ترک گل چقدر طول می‌کشد؟ (ریپ ب م)


ترک گل با توجه به عوارض آن برای بدن ضروری است. در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد. برخی تصور می‌کنند ماده مخدر گل به طور کلی اعتیادآور نبوده؛ پس نیازی به ترک نیز ندارد. اما گل (ماریجوانا) که حشیش از مشتقات آن است، بسیار اعتیادآور بوده و تاثیر آن تا مدت ها در بدن باقی می‌ماند. متاسفانه این روزها شیوع آن میان جوانان بسیار زیاد شده است. جوانان و خانواده ها باید بدانند که گل تاثیر مستقیم بر سیستم عصبی داشته و منجر به وابستگی روانی می‌شود.

اعتیاد به این ماده با بروز نشانه‌های ظاهری و رفتاری همراه است. خانواده ها نقش پررنگی در ترک فرزند خود دارند. در ادامه روش های مختلف ترک ماده مخدر گل را بررسی کرده‌ایم. حتما برای دریافت خدمات مشاوره ترک اعتیاد کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک حشیش می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

ترک گل چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان ترک گل به عوامل زیادی بستگی دارد. به دلیل اینکه دسترسی به این ماده و همچنین روش استفاده از آن بسیار ساده است؛ این موضوع ترک اعتیاد را برای افراد دشوار کرده و حتی آن را نیمه کاره رها می‌کنند. ترک این ماده به کمک متخصصین و همچنین اراده و انگیزه خود فرد امکانپذیر است.

افراد در دوران ترک نیز احتمالا پیامدهای زیادی را تجربه می‌کنند. اما بعد از این دوران فرد می‌تواند زندگی بهتری را تجربه کرده و از اعتیاد رها شود. البته پیشگیری از بازگشت مجدد این ماده نیز اهمیت دارد؛ که افراد باید نسبت به آن توجه داشته باشند. متخصصین ذهن نو با برخورداری از سابقه ای طولانی و درخشان در زمینه ترک اعتیاد و همچنین مشاوره روانشناسی می‌توانند به افراد در این زمینه کمک کنند.

باورهای غلط درباره ترک گل

خیلی اوقات با وجود اینکه فرد با عوارض و پیامدهای اعتیادی ماریجوانا مواجه می‌شود، اما باز هم قادر به شناسایی علل پدیدایی مشکلات نیست. در ادامه به چندین باور غلط در ارتباط با مصرف گل پرداخته ایم که مانع ترک آن می‌شوند.

_ گل اعتیاد آور نیست (توجیه: اگر اعتیادآور بود چرا تو کشورهای توسعه یافته مصرفش آزاد است؟؟؟)

_ گل همیشه باعث شادی میشه و نیازی به بالا بردن دوز مصرف نیست.

_ ماریجوانا هیچ آسیبی به بدن نمیزنه.

_ گل روی مغز تاثیر نداره و اثرش بعد چند ساعت از بین میره.

_ من هر موقع بخوام میتونم ماریجوانا رو کنار بزارم.

_ فقط تو مهمونی ها بکشم ایرادی نداره.

_ برای ترک نیازی به مشاوره یا پزشک ندارم.

_ دوستام میکشن پس منم مشکلی نداره بکشم.

_ تو جمع زشته همه میکشن من نکشم.

روش های ترک گل

روش های ترک گل

همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد؛ برای ترک گل روش های متعددی وجود دارد که افراد باید بسته به شرایط خود آن را انتخاب کنند. همچنین مدت زمان مصرف و میزان دوز مصرفی نیز در این مورد حائز اهمیت است. برخی از روش های رایجی که برای ترک این ماده استفاده می‌شوند؛ شامل موارد زیر هستند.

📌ترک گل با ریتالین

یکی از راه های پیشنهادی برای ترک گل، مصرف ریتالین است. ریتالین خود یکی از داروهای محرکی است که برای بالا بردن میزان تمرکز تجویز می‌شود. معمولا کودکانی که مبتلا به اختلال کمبود توجه بیش فعالی هستند؛ از این دارو استفاده می‌کنند. اما فراموش نکنید که با مصرف این ماده نه تنها ترک گل حاصل نمی‌شود؛ بلکه خود ریتالین برای افراد وابستگی ایجاد می‌کند.

📌در خانه

معمولا ترک همه مواد مخدر در خانه امکانپذیر است. البته اگر افراد بتوانند شرایط محیطی خود را مهیا کنند. این روش برای افرادی مناسب است که نمی‌توانند مدت زمان طولانی از خانه دور بمانند و یا به دلایل دیگر حاضر به ترک اعتیاد در کلینیک نیستند. از طرفی این روش می‌تواند بسیار مناسب باشد؛ چرا که افراد همراه خانواده بوده و از حمایت عاطفی بیشتری برخوردار هستند. اما بهتر است در این دوران تحت نظر یک روانشناس باشند تا تحت تاثیر محرک های محیطی قرار نگیرند.

📌کمپ ترک اعتیاد

یکی دیگر از روش‌های ترک گل، حضور در کمپ ترک اعتیاد است. در این دوران در ابتدا سم زدایی جسمانی شروع شده و در قدم بعدی توانبخشی های روانی آغاز می‌شود. در کلینیک ها افراد همواره تحت نظر بوده و از عوامل تحریک کننده به دور هستند. با این وجود عوارض ترک اعتیاد به حداقل رسیده و این فرایند تسریع می‌شود. معمولا این فرایند 14 روزه است؛ اما به عوامل مختلفی بستگی دارد. روزهای اول فرد مشکلات زیادی را تجربه می‌کند؛ اما به مرور علائم کاهش می‌یابند.

نکته ای که قبل از بستری در کمپ باید در نظر بگیرید این است که هرگز بیمارانی که به اجبار وارد کمپ شده اند نمی توانند از این درمان نتیجه مثبت بگیرند. به خصوص وقتی که درمانگرانی که وضعیت بیمار را درک کنند هم وجود نداشته باشند. بنابراین پیش از بستری در کمپ حتما از خدمات مشاوره ترک اعتیاد استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با ماده مخدر گل کلیک کنید.

📌 ترک گل با کمک مشاور

دریافت خدمات مشاوره روانشناسی برای ترک گل بهترین و موثرترین روش درمانی محسوب می‌شود. چرا که ماهیت اعتیاد به گل اساسا روانی است. مشاور ترک اعتیاد با انجام مصاحبه و ارزیابی‌های روانی علل اعتیاد بیمار را بررسی می‌کند. سپس با ورود به باورها و ریشه‌های فکری بیمار به او کمک می‌کند تا روش مناسب تری برای مقابله با مسائل پیدا کند. همچنین مشاور بیمار را آماده مقابله با وسوسه‌های مصرف می‌کند. این گونه احتمال بازگشت به مواد نیز کمتر خواهد شد. این روش نسبت به دیگر روش‌ها زمان بیشتری نیاز دارد. اما قطعا نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.

📌 ترک ناگهانی گل

بیشتر افراد ترجیح می‌دهند خودشان بدون دریافت کمک، اقدام به ترک گل بکنند. معمولا اطرافیان این دست افراد اطلاعی درباره اعتیاد او ندارند. این مساله باعث می‌شود که کسی متوجه سختی که بیمار می‌کشد نشود. در نتیجه بیمار با دشواری بیشتری مجبور به ترک گل خواهد شد. عدم حمایت خانواده و اطرافیان به او احساس تنهایی بیشتری می‌دهد. از طرفی ترک ناگهانی گل شیمی بدن فرد را بهم می‌زند. به طور کلی کسانی که شدت اعتیادشان زیاد است، از این طریق نمی‌توانند گل را ترک کنند. اما در مراحل اولیه اعتیاد و مصارف تفننی گاه بدون کمک متخصص قطع ناگهانی ماریجوانا موفق آمیز بوده است.

📌ترک با داروهای نگهدارنده

اطرافیان و برخی مراکز نامعتبر برای ترک گل داروهایی مثل متادون و ب2 (گاها مورفین، ترامادول، تریاک و…) پیشنهاد می‌دهند. این داروها مصداق از چاله تو چاه افتادن است. شما تنها در موارد خاص نیاز به دریافت این چنین داروها هستید. متخصصان ترک اعتیاد تنها در موارد خاص برای ترک گل از داروهایی مثل متادون و ب2 استفاده می‌کنند.

طریقه مصرف گل

مصرف ماده گل به صورت تدخینی است. این ماده مخدر مانند سیگار مصرف شده و حتی ظاهر آنها نیز مانند سیگار است. در غیر این صورت به شکل گیاهی سبز یا قهوه ای رنگ است. حتی قرار گرفتن در معرض دود گل نیز بر مغز تاثیر گذاشته و موجب نشئگی می‌شود. بهتر است افراد در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و از یک روانشناس کمک بگیرند. متخصصین ذهن نو آماده خدمات رسانی به افراد مبتلا به اعتیاد و خانواده های آنان هستند.

مدت زمان ماندگاری گل در بدن

حتی با وجود ترک گل نیز بازهم تا مدتی آثار این ماده در بدن باقی می‌ماند. برای مثال گل در آزمایش ادرار تا 4 هفته باقی می‌ماند. اما اگر فرد برای بار اول گل را مصرف کرده باشد این مدت زمان به 2 روز کاهش می‌یابد. ماده موجود در گل در چربی موجود در بدن نیز ذخیره شده و بعد در جریان خون پخش می‌شود. این ماده همچنین 2 تا 7 روز در خون باقی می‌ماند و از طریق آزمایش قابل تشخیص است. آثار مصرف گل حتی در مو نیز مشهود است و تا 90 روز پس از مصرف، ماندگاری دارد.

عوارض ترک گل برای بدن

عوارض ترک گل

با وجود اعتیاد به گل، در صورت ترک آن و قطع مصرف، نشانه های ترک ظاهر شده و فرد علائمی مانند لرزش، تعریق، بدن درد، حالت تهوع و استفراغ و … تجربه می‌کنند. آسیب ناشی از ترک گل احتمال تا مدت ها باقی مانده و با سم زدایی کامل و پایان دوران نقاهت، بهبودی حاصل می‌شود. افراد می‌توانند برای کنترل عوارض جسمانی و روانی نیز از متخصص کمک بگیرند.

علائم ترک گل

خماری ناشی از ترک گل با بروز نشانه هایی همراه است. افراد در دوران ترک بسیار تحریک پذیر بوده و اضطراب زیادی را تجربه می‌کنند. دردهای جسمانی گاهی آنها را برای مصرف مجدد نیز وسوسه می‌کند. از آنجایی که این ماده باعث تسکین دردهای بدنی می‌شود طبیعی است که افراد برای کاهش دردهای خود به سراغ آن بروند. همچنین برخی از افرادی که مبتلا به بیماری های مزمن هستند؛ بیشتر در معرض مصرف گل هستند. برای اطلاع از نشانه های ترک حشیش کلیک کنید.

بعد از ترک گل

مراقبت های بعد از ترک گل بسیار اهمیت دارند. بازگشت به اعتیاد یکی از احتمالاتی است که افراد باید در نظر داشته باشند. با اینکه ترمیم مغز به عوامل زیادی بستگی دارد؛ اما به طور کلی مغز اندامی انعطاف پذیر بوده و خود را ترمیم می‌کند. بهتر است در این دوران افراد بهتر است از ورزش و تغذیه مناسب استفاده کنند.

اطرافیان در این دوران بسیار موثر هستند. به دلیل اینکه وابستگی روانی به گل بیشتر از اعتیاد جسمانی است؛ به همین دلیل مراقبت های روانی بعد از ترک گل بسیار حائز اهمیت است. مراجعه به روانشناس می‌تواند در این زمینه به افراد کمک کرده و عوارض را به حداقل برساند. برای آشنایی با روش های ترک ماریجوانا کلیک کنید.

سخن پایانی

مصرف این ماده در بسیاری از کشورها آزاد و قانونی بوده و حتی برای آن توجیه درمانی دارند. اما استفاده از گل نه تنها باعث بروز پیامدهای بیشتری می‌شود؛ بلکه اعتیادآور است. از آنجایی که بسیاری از افراد معتاد به این ماده جوانان هستند؛ به دلیل کمبود اطلاعات و آگاهی به آن اعتیاد پیدا می‌کنند. اما با اطلاع از عوارض جانبی مصرف این ماده و همچنین نشانه های آن، افراد برای ترک گل ترغیب شده و انگیزه پیدا می‌کنند. بهتر است افراد برای استفاده از هر روشی برای ترک، از متخصصینی مانند روانشناس و پزشک کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترک حشیش می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *