با ترس بچه ها از مدرسه چیکار کنیم؟ (اینستا)


ترس از مدرسه اونقدرهام هم عجیب نیست!

با شروع سال تحصیلی جدید احتمالا شاهد ترس بچه ها از مدرسه رفتن هستید.

اونامعمولا دچار دل دردهای عصبی میشن و این رو بهونه می‌کنن تا روزای اول رو در مدرسه حضور پیدا نکنن. مخصوصا بچه های کلاس اولی!

این ترس تا حدی طبیعیه چون اونا نمی‌دونن قراره با چه چیزی مواجه بشن!

🔸 عصبانی نشید و سرزنش نکنید.

به جاش براشون از تفریحاتی که می‌تونن توی مدرسه داشته باشن، دوستایی قراره پیدا کنن و همچنین چیزای مهمی که یاد میگرن بگید. با رفتارهای پرخاشگرانه والدین این ترس نه تنها برطرف نمی‌شه؛ بلکه اونها توی خونه هم احساس آرامش نمی‌کنن.

🔸 در خانه به او اجازه تفریح ندهید.

اگر هم در مورد نرفتن به مدرسه پافشاری کردن جلوشون رو نگیرید اما اجازه هم ندید که توی خونه خیلی بهشون خوش بگذره.

براشون انگیزه ایجاد کنید اما ترس اونها را بیشتر نکنید. این ترس بعد از حضور در روز اول کمتر میشه اما بهتره در این مورد صبور باشید و از اونها حمایت کنید.

🔸 جلوگیری از ابتلای بچه ها به اضطراب فراگیر

خیلی وقتا این اضطراب در بچه ها نهادینه شده و اونا نه تنها برای مدرسه بلکه برای همه چیز استرس می‌گیرن در این شرایط بهتره از روانشناس کمک بگیرید تا از ابتلای کودک تون به اختلال اضطراب فراگیر جلوگیری کنید.

🔸تمرین موقعیت

اون رو تا مدرسه همراهی کنید و بهش اطمینان بدید که اگه بهتون احتیاج داشت در دسترس هستید. یا حتی می‌تونید این شرایط رو توی خونه باهاش تمرین کنید تا کمتر هیجان زده بشه.

🔸آموزش مهارت های ارتباطی به بچه ها

مهارت های ارتباطی و اعتماد به نفس فرزندتون را افزایش بدید تا راحت تر بتونه توی مدرسه دوست پیدا کنه و یا به معلم هاش ارتباط بگیره.

بهتره اول دلیل ترس بچه ها رو از مدرسه پیدا کنید و سعی کنید اون رو از بین ببرید و یا به کودک تون آموزش بدید که واکنش درستی در مقابل اون داشته باشه.

شما روز اول مدرسه خودتون رو به یاد میارید؟


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *