سنگ مرمر چگونه سنگی است؟ (نیازی به تکمیل نیست مقاله جایگزین رفت رو سایت با تشکر


سنگ مرمر در تمامی معانی، به معنای درخشان است. و با نام تجاری اونیکس نیز شناخته می‌شود. در بازارهای بین الملل نیز مرمر به سنگ های با بلورهای روشن و شفاف است. این سنگ ها در انواع مختلفی استخراج می‌شوند و کاربردهای متفاوتی دارند. که از ویژگی های مختلفی نیز برخوردارند. سنگ مرمر به دلیل قیمت بالا، کمیابی، تحمل فشار، جذب آب، تخلخل و … کاربرد دکوراتیو دارد. سنگ های مرمر به دلیل شفافیت بالایی که دارند، بیننده را به خود محو می‌کنند. و تصویری از دریای مواج را در خود نشان می‌دهند. و این شفافیت باعث عبور نور می‌شود. این مقاله توضیحات تکمیلی در رابطه با سنگ مرمر توضیح داده ایم.

سنگ مرمر

سنگ مرمر از کلمه یونانی marmarose به معنای درخشان نشات گرفته است. و با نام جهانی اونیکس نیز شناخته می‌شود. که به معنای درخشان و شفاف است. در بازارهای بین الملل نیز به سنگ هایی گفته می‌شود که از لایه های با بلورهای روشن و شفاف ساخته شده است. در زمین شناسی به سنگ های مرمر، calcite banded گفته می‌شود. سنگ های مرمر در انواع مختلفی استخراج می‌شود و کاربردهای متفاوتی دارد. قبل از هر چیزی توجه داشته باشید که سنگ مرمر با سنگ مرمریت متفاوت است. سنگ مرمر نور را از خود عبور می‌دهد و جنبه دکوراتیو دارد. اما سنگ مرمریت از این ویژگی ها برخوردار نیست. و باعث می‌شود که کاربرد آنها نیز تغییر کند. در این مقاله تمامی جنبه ها و صفات سنگ مرمر را توضیح داده ایم.

سنگ مرمر از دگرگونی کدام سنگ به وجود می‌آید؟

سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی آهکی است که از دگرگونی سنگ های آهکی به وجود می‌آید. کانی اصلی تشکیل دهنده مرمر کلسیت (caco3) می‌باشد. که در سنگ های آهکی دیگری مانند لایمستون و تراورتن وجود دارد.

سنگ مرمر چگونه تشکیل می‌دهد؟

زمانی که


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *