نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر معتاد – نحوه تنظیم – وضعیت حضانت در صورت اعتیاد پدر


فرزند آوری یک ‌امر مقدس به شمار ‌می‌آید و دین اسلام نیز زوجین را به فرزند آوری توصیه ‌می‌نماید. اما اگر پدر و مادر از یکدیگر طلاق بگیرند ‌می‌بایست حضانت فرزندان را به عهده گرفته و تمام نیاز‌‌های آنان را برطرف سازند. در قوانین کشور ما مواردی ذکر شده است که در صورت وجود آن‌‌ها حضانت از پدر یا مادر سلب ‌می‌شود. در ادامه توضیحات کامل‌تری را در خصوص نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر معتاد ارائه خواهیم داد.

سلب حضانت از پدر معتاد

همانطور که در بالا گفته شد مواردی در قانون تعیین گردیده‌اند که در صورت وجود آن‌‌ها حضانت از پدر سلب ‌می‌شود. یکی از این موارد اعتیاد پدر ‌می‌باشد. اگر پدر اعتیاد داشته باشد صلاحیت خود را برای حضانت از فرزندش از دست خواهد داد و حضانت او به صلاح کودک نخواهد بود. از رو قیم، مادر، رئیس حوزه قضایی و… ‌می‌توانند درخواست سلب حضانت از او را داشته باشند و طبق قانون در صورت اثبات اعتیاد پدر سرپرستی فرزند را از دست می‌دهد.

نحوه تنظیم دادخواست سلب حضانت از پدر

برای اینکه دادخواست سلب حضانت از پدر را به دادگاه ارائه نمایید ‌می‌بایست شیوه تنظیم آن را به خوبی بدانید. در قسمت تعیین خواسته دادخواست ‌می‌بایست سلب حضانت از پدر به دلیل اعتیاد را ذکر کنید. در قسمت دلایل و منضمات نیز باید ذکر کنید که به دلیل اعتیاد پدر و به خطر افتادن مصلحت فرزند چنین درخواستی دارید و همچنین ‌می‌توانید در این قسمت به شهادت ‌شاهدین و نظریه‌‌های پزشکی قانونی مبنی بر تایید اعتیاد ‌پدر استناد نمایید. پس از‌ اینکه دادخواست‌ را تنظیم نمودید‌ می‌بایست آن را به خدمات الکترونیک شهرتان ارائه کنید تا به ثبت برسد و به دادگاه مرجوع گردد.

نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر معتاد

نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر به دلیل اعتیاد به شرح زیر ‌است:

با سلام و احترام خدمت ریاست محترم دادگاه خانواده

احتراما به استحضار ‌می‌رسانم که بنده …..در تاریخ….در دفترخانه به شماره….. و به موجب سند ازدواج به شماره……با آقای…..اقدام ‌به ازدواج ‌نموده‌ام. به دلیل اختلافات شدید در تاریخ….. با طلاقنامه به شماره…. رسما متارکه نموده‌ایم. نتیجه این ازدواج فرزندان دختر، پسربا نام……‌ می‌باشند که در حال حاضر تحت حضانت پدرشان هستند. با توجه به اینکه پدر دچار اعتیاد شده است و اعتیاد او به تایید پزشکی قانونی رسیده‌ و حضانت‌ او به صلاح فرزندان نیست از ریاست محترم دادگاه خواستار سلب حضانت از ایشان ‌می‌باشم.

نکته مهم: دادگاهی که ‌می‌بایست دادخواست سلب حضانت از پدر به دلیل اعتیاد به آن ارائه شود دادگاه خانواده ‌است.

سوالات متداول

آیا ‌می‌توان به دلیل اعتیاد حضانت را از پدر سلب کرد‌‌‌ ؟

بله اعتیاد یکی از مواردی است که باعث سلب حضانت خواهد شد.

دادخواست سلب حضانت از پدر به دلیل اعتیاد باید به کدام مرجع قضایی ارائه شود‌‌‌ ؟

این دادخواست ‌می‌بایست به دادگاه خانواده ارائه شود که توضیحات کامل‌تر در خصوص دادخواست در متن مقاله آمده است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر معتاد، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر معتاد پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *