نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر به دلیل بیماری روانی – ارائه نمونه دادخواست


همانطور که ‌‌می‌دانید حضانت فرزندان پس از طلاق با پدر یا مادر خواهد بود. پدر موظف است در سنینی که قانون تعیین کرده است حضانت فرزندان خود را به عهده بگیرد. پدر برای حضانت فرزند ‌‌می‌بایست‌‌ دارای صلاحیت باشد و حضانت او مصلحت کودک را به خطر نیندازد. اگر پدر به یک بیماری روانی مبتلا شود دیگر فاقد صلاحیت حضانت از فرزندان خود خواهد بود و حضانت از او سلب خواهد گشت. در ادامه با نمونه دادخواست سلب حضانت از پدر به علت بیماری روانی آشنا خواهیم شد.

نمونه دادخواست سلب حضانت فرزند از پدر به دلیل بیماری روانی

در صورتی که پدر به بیماری روانی مبتلا شود ‌‌می‌توان حضانت را از او سلب کرد. خویشاوندان طفل، قیم او یا رئیس حوزه قضایی ‌‌می‌توانند درخواست سلب حضانت از پدر را در این مورد داشته باشند. برای سلب صلاحیت از چنین فردی باید دادخواستی را مبنی بر تقاضای سلب حضانت از پدر به دلیل بیماری روانی به دادگاه ارائه نمود. این دادخواست به شرح زیر خواهد بود:

با سلام و احترام خدمت ریاست محترم دادگاه

احتراما به استحضار ‌‌می‌رسانم:

اینجانب خانم……متولد….در تاریخ…….با آقای……در دفترخانه به شماره‌….. اقدام به ازدواج دائمی نموده‌ام که به دلایل مختلف در تاریخ … اقدام به طلاق نمودیم. نتیجه این ازدواج تعداد…..فرزند با نام‌‌‌ها‌ی…..‌‌می‌باشد که در حال حاضر حضانت فرزندان به عهده پدرشان ‌‌می‌باشد.‌‌ با توجه به اینکه پدر دچار بیماری روانی ‌‌می‌باشد و بارها دیده شده است که دارای مشکلات و علائم بیماری‌‌‌ها‌ی روانی ‌‌می‌باشد و همچنین پزشکی قانونی نیز مبتلا بودن او به بیماری روانی را تایید نموده و اعلام کرده است که ایشان به بیماری روانی…..مبتلا هستند اینجانب خواهان سلب حضانت از ایشان ‌‌می‌باشم.

با تشکر

نکته‌‌: در قسمت دلایل و منضمات دادخواست باید مدارکی همچون کپی شناسنامه فرزندان، کپی طلاق نامه، کپی شناسنامه پدر و… پیوست گردد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نمونه دادخواست سلب حضانت، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نمونه دادخواست سلب حضانت پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *