روکش صندلی خودرو


روکش صندلی خودرو از مواردی هست که به طور مستقیم با زیبایی فضای داخل کابین خودرو در ارتباط است. روکش صندلی خودرو علاوه بر بخشیدن زیبائی به فضای درون کابین ضامن حفظ سلامتی و طول عمر صندلی‌های خودرو نیز می‌باشد. افرادی که به دنبال ایجاد تنوع در فضای داخل کابین ماشین خود هستند از روکش‌های زیبا و جذاب موجود در بازر برای این منظور استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به معرفی انواع و اقسام روکش‌های صندلی خودرو بپردازیم. جهت انتخاب روکش صندلی مناسب برای ماشین خود، می‌توانید از مطالب ارائه شده در اینجا کمک بگیرید.

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

 


مزیت استفاده از روکش صندلی خودرو



۱- جلوگیری از کهنه شدن پوشش اصلی صندلی خودرو

ازآنجایی‌که بسیاری از خودروها مخصوصاً خودروهای لوکس و شیک خارجی دارای صندلی‌هایی با دوخت زیبا و ظریف بوده و قابلیت تعویض و شستشو را نیز ندارند. استفاده از روکش صندلی خودرو جهت حفظ زیبایی و جذابیت آن‌ها مؤثر است.

۲- بخشیدن فضای درونی نو و زیبا به خودروهایی که دارای صندلی‌های کهنه و کارکرده هستند
از آنجایی که صندلی‌های خودروهایی کارکرده زیبایی، طراوت و تازگی اولیه خود را از دست داده‌اند. استفاده از روکش صندلی علاوه بر حفاظت از صندلی‌ها منجر به بخشیدن فضای درونی زیبا و جذاب به آن‌ها می‌شود.

۳- متناسب کردن فضای داخل خودرو با سلایق و علایق خود
معمولاً بسیاری از افراد دوست دارند فضای داخل کابین و صندلی‌های ماشین خود را متناسب با رنگ و جنس مورد علاقه خود انتخاب کنند. از این رو انتخاب یک روکش صندلی مناسب با طرح و رنگ مورد علاقه آن‌ها می‌تواند این خواسته را براحتی برآورده کند.


هنگام خرید روکش صندلی خودرو به چه نکاتی باید توجه کرد؟


۱- انتخاب فروشگاه مناسب

اولین نکته هنگام خرید روکش صندلی خودرو انتخاب یک فروشگاه مناسب است. معمولاً همه فروشگاه‌ها اجناس با کیفیت را به مشتری ارائه نمی‌دهند و اغلب به فکر سود و منفعت خود هستند.


۲- جنس روکش صندلی خودرو

روکش صندلی خودرو در جنس‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود. معمولا جنس روکش صندلی خودرو چرم، پارچه‌ای و یا ترکیبی از چرم و پارچه می باشد. خریداران می‌توانند متناسب با سلیقه ، مدل خودرو و بودجه جنس مناسب را خریداری کنند.

۳- انتخاب رنگ مناسب

باید توجه داشت که رنگ روکش صندلی داخل ماشین با رنگ کمربند و روکش صندلی خودرو همخوانی داشته باشد. معمولاً روکش صندلی خودرو از تنوع رنگ بالایی در بازار برخوردار است. افراد می‌توانند با توجه به رنگ مورد علاقه خود و همچنین رنگ متناسب با طراحی داخل کابین خودرو، روکش صندلی مناسب را انتخاب کرده و بخرند.

۴- داشتن دوخت مناسب

یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب روکش صندلی خودرو، توجه به دوخت آن است. روکش صندلی  باید دارای دوخت‌های ریزی باشد. زیرا در غیر این ‌صورت دوخت‌ها از یکدیگر باز خواهند شد.


انواع روکش صندلی خودرو


۱- روکش صندلی چرم

این نوع روکش صندلی بیشتر برای افرادی مناسب است که دوست دارند فضای داخل کابین ماشین حالت اسپرت داشته باشد. در انتخاب روکش صندلی چرم باید به کیفیت چرم توجه کرد. زیرا روکش صندلی چرم بی‌کیفیت در مدت زمان کوتاهی پوسته پوسته می شود. در قسمت پشتی روکش صندلی چرم با کیفیت یک لایه پشمی وجود داشته و از انعطاف نسبتاً خوبی برخوردار است.

۲- روکش صندلی پارچه ای

معمولاً روکش صندلی پارچه‌ای نسبت به روکش صندلی چرم از تنوع بیشتری برخوردار می‌باشد. مزیت روکش صندلی پارچه عرق نکردن هنگام تکیه دادن به آن در فصل تابستان و مقاومت بیشتر آن نسبت به چرم است. این نوع روکش صندلی از نظر اقتصادی برای خریداران مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.


۳- روکش صندلی مرکب از چرم و پارچه

این نوع روکش صندلی نیز یکی دیگر از انواع روکش‌های صندلی است که طرفداران خاص خود را در بازار دارد. معمول این نوع روکش صندلی را می‌توان از ۲ رنگ متفاوت و یا یک رنگ خریداری کرد. روکش صندلی، ترکیب چرم و پارچه نسبت به ۲ نوع معرفی شده دارای مزیت‌های بیشتری است. زیرا طراحان سعی کرده‌اند تمام ویژگی‌های مثبت هر ۲ جنس را در این مورد به کار ببرند. همچنین این نوع از زیبایی ظاهری بیشتری نیز برخوردار است.


روکش صندلی ماساژردار، دارای چه مزیت‌هایی است؟


این نوع روکش صندلی خودرو از مدرن‌ترین و جدیدترین مدل‌های روکش صندلی خودرو به شمار می رود. مزیت اصلی روکش صندلی خودروی ماساژر دار این است که رانندگی را برای راننده آسان و لذت‌بخش می‌کند. همچنین داشتن ویژگی، ماساژور آن موجب می‌شود که راننده از مواجه شدن با کمردرد، گردن درد و آسیب ستون فقرات پیشگیری کند. وجود ویبراتور در قسمت گودی کمر این نوع روکش صندلی سبب بالا رفتن گردش خون شده و علاوه بر پیشگیری از بروز درد بر سلامت سیستم قلب و عروق انسان نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد.



نصب روکش صندلی خودرو




نحوه نصب روکش صندلی خودرو معمولاً بستگی به نوع آن دارد. در حال حاضر روکش‌های صندلی ماشین موجود در بازار دارای ۲ نوع، قالب و بدون قالب است. روکش صندلی دارای قالب به ‌نحوی است که طبق سایز و اندازه صندلی یک مدل خودرو خاص طراحی می شود.
به‌ عنوان مثال روکش صندلی خودرو با قالب مخصوص پژو پارس دقیقاً متناسب با سایز و اندازه صندلی‌های  پژو پارس طراحی شده ‌است.
روکش صندلی خودرو بدون قالب، بدون سایز و یا فری سایز هست. همانطور که ملاحظه می‌فرمایید انتخاب روکش صندلی خودرو با قالب به ظاهر خودرو نمایی بهتر و مرتب‌تر می‌دهند. اما روکش صندلی بدون قالب از آنجاییکه ممکن است با سایز و اندازه صندلی‌های خودرو یکسان نباشد ظاهری شلخته و بهم ریخته به فضایی درون خودرو می‌دهد.


بهترین روش خرید روکش صندلی خودرو


همانطور که مستحضر هستید؛ امروزه بازار خرید فروش نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری کرده است. درگذشته خریداران برای خرید تنها گزینه‌ای که داشتند مراجعه به بازار شهر بود. در صورت دست نیافتن به محصول مورد نظر در شهر خود مجبور به مهاجرت به دیگر شهرها و صرف کلی وقت و زمان می‌شد. اما خوشبختانه امروزه با پا به عرصه گذاشتن فضای مجازی خریداران می‌توانند براحتی در منزل خود  از سایت‌های فروش آنلاین اقدام به خرید کنند.
مزیت خرید از سایت‌های آنلاین فقط در خرید راحت نیست بلکه خریداران می‌توانند به‌ صورت مستقیم و بی‌واسطه، از طریق نمایندگی‌های آنلاین تولیدکنندگان معتبر روکش صندلی، روکش صندلی درجه یک را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه‌تر خریداری کنند.
با توجه به مطالب ارائه شده، مشخص می‌شود که خرید اینترنتی روکش صندلی خودرو  به مراتب بهتر و اقتصادی تر از خرید حضوری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *