خودرو سورنتو


  • خودرو سورنتو، یکی از خودروهای شاسی‌بلند سایز متوسط است. این خودرو محصول شرکت کیا کره می‌باشد. خودروی کیا سورنتو یکی از خودروهای بسیار زیبا و پرطرفدار در سطح بازار می باشند که در ۲ مدل ۵ سرنشین و ۷ سرنشین به بازار ارائه شده است. در حال حاضر چندین مدل خودرو سورنتو در بازار وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی و تحلیل این خودرو بپردازیم.

پیشنهاد ما به شما بازدید از فروشگاه لوازم یدکی خودرو کالاپلاس است.

مشخصات فنی خودرو سورنتو

*موتور:4 سیلندر 16 سوپاپه

*حجم موتور: 2359 سی سی

*تنفس موتور: تنفس طبیعی

*انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

*حداکثر قدرت: 188 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

*حداکثر گشتاور: 241 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

*جعبه دنده: 6 سرعته خودکار

*شتاب: 0 تا 10010.2 ثانیه

*حداکثر سرعت: 189 کیلومتر در ساعت

*وزن: 1680 کیلوگرم

*اندازه: 4780 طول, 1890 عرض, 1690 ارتفاع

* فاصله بین دو محور: 2779 میلیمتر


بررسی مصرف سوخت و استانداردهای خودرو سورنتو

* مصرف سوخت داخل شهر: 11.2 لیتر در هر صد کیلومتر

*مصرف سوخت خارج از شهر: 9 لیتر در هر صد کیلومتر

*مصرف سوخت ترکیبی: 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر

*حجم باک: 71 لیتر

*استاندارد آلایندگی: یورو 6


بررسی تجهیزات ایمنی و آپشن‌های رفاهی خودرو سورنتو

*مجهز به سیستم مدیریت پایداری VSM

*مجهز به سیستم کنترل ایستایی در سربالایی HAC – ABS – EBD

*مجهز به کیسه‌های سرنشینان جلو جانبی ,پرده ای, مجموعاً 6 کیسه هوا

*مجهز به سیستم صوتی با صفحه نمایشگر لمسی 4.3 اینچی, هندزفری و بلوتوث

*مجهز به رینگ 16 اینچی آلومینیومی

*دارای سیستم تعلیق با قابلیت ثابت نگاه داشتن ارتفاع هنگام حمل بار

* استفاده از فولاد در 53 درصد از بدنه

*مجهز به سنسور نور , سیستم انطباق روشنایی چراغ با چرخش فرمان و چراغ های LED در جلو و عقب

*مجهز به سیستم کمکی پارک هوشمند

*مجهز به ترمز پارک الکترونیکی, کروز کنترل و دکمه استارت خودرو

*مجهز به سیستم ورود بدون کلید, سقف پانوراما, گرمکن فرمان و سنسور باران

*مجهز به گرمکن برای صندلی های جلو و ردیف دوم و صندلی های تاشو در ردیف دوم و سوم

*مجهز به روکش استیلی برای پدال ها

* مجهز به سیستم تهویه مطبوع دوگانه

* مجهز به صندلی راننده با تنظیم در 10 جهت و تهویه مطبوع, صندلی سرنشین جلو با تنظیم در 8 جهت و تهویه مطبوع و خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب

بررسی طراحی ظاهری خودرو سورنتو

این خودرو دارای طراحی ظاهری بسیار جذابی است. از لحاظ کیفیت طراحی ظاهری در بین رقبای خود پرچمدار طراحی ظاهری ایده‌آل است. ح دارای ابعادی به طول ۴۸۱۰ میلیمتر، عرضه ۱۹۰۰ میلیمتر، ارتفاع ۱۷۰۰ میلیمتر و فاصله بین محورهای ٢٨١٥میلی‌متر می باشد.
چراغ‌های جلو حالت کشیده و باریک دارند. چراغ‌های ال‌ای‌دی روشنایی روز در زیر چراغ اصلی نصب شده‌ و منجر به زیباتر دیده شدن نمای جلویی شده اند.
وجود خطوط حجم دهنده در ۲ طرف حس تهاجمی به این خودرو داده‌ است. رنگ نقره‌ای محافظ سپر ظاهری لوکس و جذاب به این خودرو بخشیده است.

طراحی عقب خودرو نیز مانند جلو قابل تحسین است. چراغ‌های عقب به سمت پائین متمایل هستند و موجب به وجود آمدن نمایی بسیار مدرن برای این خودرو شده‌اند. اگزوز خودرو درون سپر عقب قرار گرفته است. در گوشه‌های سپر عقب حفره‌هایی دیده می‌شوند که وظیفه آن‌ها کمک به هدایت هوا از روی چراغ‌های خودرو می باشد. هرچند این خودرو دارای ابعاد بزرگیست اما استفاده از مواد مرغوب در مدل‌های جدید منجر به پایین آمدن وزن شده است.


بررسی فضای داخل کابین خودرو سورنتو

فضای داخل سورنتو از لحاظ امکانات رفاهی هیچ کم و کسری نداشته و با بهترین و بروزترین امکانات مجهز شده ‌است. ظرفیت این خودرو دارای ۶ نفر است. در ردیف دوم ۲ صندلی جداگانه وجود دارد. صندلی‌های ردیف سوم قابلیت خم شدن به عقب داشته که همین امر موجب بازتر شدن فضای داخل خودرو می شود.

صندلی‌های ردیف اول و ردیف دوم هر ۲ مجهز به سیستم گرمایش و تهویه هوا می‌باشند. یک نمایشگر لمسی به اندازه ۱۰٫۲۵ اینچ برای این خودرو به کار رفته که امکانات زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.


مزایای خودرو سورنتو

۱- داشتن طراحی داخلی بزرگ و جادار


تمام اندازه‌گیری‌های این خودرو بسیار دقیق است. مهم‌ترین و بارزترین ویژگی فضای داخل داشتن فضایی بزرگ و جادار برای سرنشینان می‌باشد. این عامل سبب می شود افراد در فضای داخلی راحتی مناسبی را تجربه کنند.


۲- داشتن کیفیت رانندگی بالا


صندلی راننده طوری طراحی شده که راننده بر روی آن احساس راحتی خوبی دارد. داشتن احساس راحتی ایده‌آل در پشت فرمان و نپیچیدن صدا باد به فضای داخل آرامش خاطر مناسبی برای راننده فراهم می‌کند. همچنین همچنین داشتن فرمان نرم و هدایت راحت آن به کیفیت رانندگی با سورنتو تا حد قابل ‌توجهی می‌افزاید.

۳- عملکرد عالی


این خودرو به خاطر داشتن یکسری آپشن‌های ایمنی و رفاهی دارای عملکرد فوق‌العاده‌ای است. وجود موتور استاندارد توربو ۴ سیلندری قدرتی معادل ۲۴۰ اسب بخار به این خودرو بخشیده که این ویژگی‌ سبب شده از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار باشد.


معایب خودروی سورنتو


۱- نداشتن طراحی ظاهری و داخلی اسپرت


در طراحی ظاهری خودروی سورنتو خبری از خط و قمه‌های تیز نیست. این خودرو دارای ظاهری آرام و موقر است که بیشتر مناسب برای افراد مسن می باشد. بعلت نداشتن طراحی اسپرت در میان قشر جوان چندان طرفدار ندارد.

۲- مناسب نبودند برای سفرهای برون‌شهری


هرچند که سورنتو یک خودروی شاسی بلند است. اما برای سفرهای برون شهری و جاده‌ای چندان مناسب نیست. این خودرو توان کافی برای طی کردن جاده های بیابانی و جنگلی را ندارد. زاویه‌های عقب و جلو طوری طراحی شده‌اند که بیشتر برای رانندگی داخل شهری قابل استفاده هستند.

۳- داشتن بازار دست ‌دوم نامناسب


به طور کلی این خودرو مشتری و طالب چندان زیادی در بازار ندارد. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که زود به زود خودروی خود را تعویض می‌کنید و تنوع در رانندگی را دوست دارید. فکر خرید این خودرو را از سر بیرون کنید. زیرا برای فروش آن باید مدت‌ها صبر کنید تا مشتری مناسب را بیابید.


۴-کمبود آپشن‌های مناسب


امکانات و آپشن‌های این خودرو در مقایسه با خودروهای رقیب بسیار ضعیف‌تر است. درواقع این خودرو در طراحی ظاهری از نسل‌های پیشین تبعیت می‌کند و از لحاظ امکانات و آپشن‌های رفاهی با توجه به قیمتی که دارد بسیار ضعیف است. به طور کلی در مقایسه امکانات رفاهی با قیمت آن در می یابیم که از نظر اقتصادی چندان مناسب نیست.

۵- داشتن مصرف سوخت بالا


خودروی سورنتو برای طی کردن مسافت ۱۰۰ کیلومتر معادل ۱۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند. این عدد و ارقام به سادگی ضعف این خودرو را در این باره نشان داده و آن را در رده خودروهایی با مصرف سوخت بالا قرار می دهد.


۶- داشتن هندلینگ نه چندان جالب


هندلینگ سورنتو در مقایسه با قیمتی که دارد چندان قوی و جسوری نیست. فرمان به عکس‌العمل‌هایی راننده بسیار کند پاسخ می دهد. می‌داند که این عامل می‌تواند تجربه رانندگی نامطلوبی را برای راننده به بار بیاورد. دید عقب نیز به خاطر طراحی پشتی نامناسب بسیار کم است. برای داشتن دقت کافی راننده مجبور است از دوربین عقب استفاده کرده تا دچار سانحه نشود.


تجربه رانندگی با خودرو سورنتو

تجربه رانندگی با این خودرو چندان دلچسب نیست. پیشرانه‌های این خودرو ۱ موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ خطی با حجم ۲۴ سی‌سی می‌باشد. با توجه به وزن شتاب مناسبی را به همراه ندارد. در واقع این خودرو برای رسیدن از سرعت ۰ به ۱۰۰ کیلومتر به بالاتر از ۱۰ ثانیه زمان نیاز دارد. به طور کلی عملکرد سورنتو در مقایسه با خودروهای هم خانواده و رقیب خود در بازار بسیار ضعیف است. داشتن شتاب و سرعت ضعیف و همچنین نداشتن طراحی ظاهری اسپرت موجب شده این خودرو در میان قشر جوان خودرو ایده‌آلی نباشد.

رقبای خودرو کیا سورنتو

برای معرفی رقبای خودرو سورنتو در بازار می‌توانیم به خودروهایی مانند: هیوندای سانتافه، تویوتا راوفور، رنو کولئوس، نیسان ایکس تریل و میتسوبیشی اوتلندر اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خودرو به مجله خودرو کالاپلاس مراجعه کنید.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *