طلاق بدون وکیل | طلاق توافقی – شرایط – مراحل درخواست بدون وکالت


تشکیل یک زندگی مشترک ‌‌‌می‌تواند برای زن و شوهر مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.‌‌‌ اما همیشه هم ازدواج برای افراد خوشبختی به ارمغان ‌‌‌‌نمی‌آورد زیرا دو فرد با طرز فکر متفاوت ممکن است نتوانند به خوبی و بدون مشکل در کنار یکدیگر زندگی‌‌‌ کنند و این دلیل باعث شود که از یکدیگر جدا شوند. در ادامه قصد داریم در مورد طلاق و گرفتن طلاق بدون وکیل توضیحات کاملی را در اختیارتان قرار دهیم، با ما همراه باشید.

طلاق چیست‌‌‌ ؟

همانطور که ‌گفته شد تشکیل زندگی و ازدواج همیشه ‌‌‌نمی‌تواند موجب سعادت افراد شود و ممکن‌‌‌ است افراد بعد از ازدواج متوجه شوند که انتظاراتشان توسط فرد مقابل برآورده ‌‌‌نمی‌شود و در این صورت تصمیم به جدایی ‌‌‌می‌گیرند که به جدایی میان زن و مرد طلاق ‌گفته ‌‌‌می‌شود.

طلاق انواع و اقسام مختلفی دارد که از انواع طلاق ‌‌‌می‌توان به طلاق توافقی، طلاق بائن،‌‌‌ طلاق رجعی و… اشاره نمود. برای انجام طلاق ‌‌‌می‌بایست زن و شوهر برخی موارد را طی کنند تا بتوانند به راحتی از یگدیگر جدا شوند که در این میان کمک‌ گرفتن از یک ‌‌‌و‌کیل مجرب و کاردان خالی از لطف نخواهد بود.

طلاق بدون کمک گرفتن از وکیل

طلاق از جمله مواردی نیست که کمک گرفتن از ‌‌‌و‌کیل در انجام آن‌ الزا‌‌‌می ‌باشد و با وجود اینکه ‌‌‌‌و‌کیل ‌‌‌می‌تواند روند پرونده را سریع‌‌‌‌تر پیش ببرد و کمک گرفتن از او مزیت‌‌‌‌های زیادی دارد اما قانون کمک گرفتن از او را الزامی نکرده است. در برخی موارد نیز افراد به خاطر کاهش هزینه‌‌‌‌ها اقدام به طلاق ‌‌‌بد‌ون کمک گرفتن از ‌‌‌و‌کیل ‌‌‌می‌نمایند.

در این صورت ‌‌‌می‌توان گفت امکان انجام‌‌‌ طلاق ‌‌‌بد‌ون ‌‌‌و‌کیل نیز وجود دارد. اما در طلاق توافقی شرایطی وجود دارد که در صورت موجود بودن این شرایط زن و شوهر ‌‌‌می‌بایست حتما ‌‌‌و‌کیل بگیرند و کمک ‌گرفتن از ‌‌‌و‌کیل در انجام طلاق توافقی برای آن‌‌‌‌ها الزامی ‌‌‌می‌باشد.

موارد الزامی بودن کمک گرفتن از وکیل در طلاق توافقی

همانطور که گفتیم در صورت وجود برخی شرایط انجام طلاق توافقی نیاز به کمک گرفتن از ‌‌‌و‌کیل دارد و این مورد برای همه افراد الزامی خواهد بود. شرایطی که باعث ‌‌‌می‌شوند در انجام طلاق توافقی نیاز‌‌‌ به کمک گرفتن از ‌‌‌و‌کیل باشد به شرح زیر ‌‌‌می‌باشند:

  • چنانچه زن و شوهر هردو مقیم خارج از کشور باشند و قصد داشته باشند از یکدیگر طلاق توافقی بگیرند ‌‌‌می‌بایست از ‌‌‌و‌کیل کمک بگیرند.
  • اگر زن حق طلاق را از مرد اخذ کرده باشد و بخواهد با استفاده از حق طلاق خود را مطلقه سازد ‌‌‌می‌بایست از ‌‌‌و‌کیل کمک دریافت نماید.

نکته مهم: نکته حائز اهمیت این است که در صورت الزامی‌‌‌ بودن کمک گرفتن از ‌‌‌و‌کیل در طلاق زن و شوهر‌‌‌ ‌‌‌نمی‌توانند‌‌‌ از یک ‌‌‌و‌کیل مشترک در طلاق خود استفاده کنند و باید هرکدام از یک ‌‌‌‌و‌کیل جداگانه کمک بگیرند.

کمک گرفتن از وکیل در طلاق چه مزایایی دارد‌‌‌ ؟

با وجود اینکه طلاق ‌‌‌بد‌ون ‌‌‌و‌کیل ‌‌‌می‌تواند هزینه‌‌‌‌ها را کاهش دهد اما بازهم اکثر افراد سعی ‌‌‌می‌کنند برای انجام انواع طلاق‌‌‌‌های بائن، رجعی، توافقی و… از ‌‌‌و‌کیل کمک بگیرند. علت اینکه افراد از ‌‌‌و‌کیل کمک ‌‌‌می‌گیرند مزایای بسیار زیادی است که کمک گرفتن از ‌‌‌و‌کیل برای آن‌‌‌‌ها به همراه خواهد داشت.

اولین مزیت کمک گرفتن از ‌‌‌و‌کیل در طلاق این است که فرد ‌‌‌می‌تواند ‌‌‌و‌کیل را به جای خود در جلسات دادگاه بفرستد و دیگر نیازی نیست که در دادگاه حاضر شود. همچنین ‌‌‌و‌کیل ‌‌‌می‌تواند روند رسیدگی پرونده را نیز بسیار سریع‌تر کند و مزایای‌‌‌ دیگری نیز دارد. از این رو بهتر است از طلاق ‌‌‌بد‌ون ‌‌‌و‌کیل امتناع نموده و حتما از ‌‌‌و‌کیل کمک دریافت نمود تا مراحل طلاق آسان‌‌‌‌تر طی شوند و حقوق زوجین تضییع نگردد.

سوالات متداول

آیا گرفتن طلاق ‌‌‌بد‌ون ‌‌‌و‌کیل امکانپذیر است‌‌‌ ؟

بله در این مورد الزا‌‌‌می‌ به گرفتن ‌‌‌و‌کیل نیست اما در طلاق توافقی دو شرط وجود دارد که در صورت وجود آن‌‌‌‌ها گرفتن ‌‌‌و‌کیل برای طلاق الزامی است، توضیحات کامل‌‌‌‌تر در متن مقاله آمده است.

اگر زن بخواهد از حق طلاقش استفاده کند و طلاق توافقی بگیرد باید حتما از ‌‌‌و‌کیل کمک دریافت نماید‌‌‌ ؟

بله در این صورت کمک گرفتن از ‌‌‌و‌کیل برای او الزامی است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طلاق بد‌ون وکیل، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون طلاق بد‌ون وکیل پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *