نصب سایت عدل ایران | دانلود و نصب اپلیکیشن – ورود با موبایل و گوشی


در سال‌‌‌‌‌های اخیر شاهد گام برداشتن سیستم قضائی کشور به سوی فعالیت‌‌‌‌‌های از راه دور و ارائه خدمات الکترونیک بوده‌ایم. یکی از شاخص‌ترین و مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در رابطه با خدمات الکترونیک قضایی به سامانه عدل ایران مربوط ‌‌‌‌می‌شود. در این مطلب چگونگی نصب اپلیکیشن و سایت عدل ایران را بررسی ‌‌‌‌می‌نماییم.

سامانه عدل ایران

قوه قضائیه در سال 1392 پیرو توسعه خدمات الکترونیک قضایی سامانه ثنا یا عدل ایران را راه اندازی نمود. سامانه عدل ایران با هدف جلوگیری از مراجعه حضوری مردم به محاکم و دادسرا‌‌‌‌‌ها به وجود آمده است. از این رو تمام اشخاص بدون هیچ مراجعه حضوری و فقط از راه دور با مراجعه به این سامانه و ثبت نام در آن ‌‌‌‌می‌توانند علاوه بر ثبت شکایت خود وضعیت پرونده خود را بررسی نمایند.

خدمات سامانه عدل ایران

سامانه ثنا یا عدل ایران ارائه دهنده کلیه خدمات قضایی به شرح زیر است:

1/ ارائه و پیگیری دادخواست حقوقی.

2/ ارائه و پیگیری شکوائیه.

3/ ارائه و پیگیری اظهارنامه.

4/ ارائه لایحه.

5/ ارائه مدارک و کلیه مستندات مربوط به پرونده.

6/ اطلاع رسانی پرونده از جمله آخرین وضعیت پرونده‌‌‌‌، مشاهده روند کاری پرونده‌‌‌‌، رویت خلاصه‌‌‌‌‌‌ای از پرونده و به طور کلی تمام اطلاعات پرونده و وضعیت آن.

7/ محاسبه هزینه دادرسی.

8/ مشاهده ابلاغیه‌‌‌‌‌ها و اطلاعیه‌‌‌‌‌ها و اظهاریه‌‌‌‌‌های مربوط به پرونده.

9/ مشاهده زمان دادرسی و رسیدگی به پرونده.

با توجه به اینکه امروزه کلیه خدمات از راه دور و به شکل الکترونیکی صورت ‌‌‌‌‌‌می‌گیرد اشخاصی که به هر نحوی اعم از شاکی یا متهم درگیر پرونده هستند ملزم به ثبت نام در این سامانه ‌‌‌‌می‌باشند.

ثبت نام در سامانه ( سایت ) عدل ایران

برای ثبت نام در این سامانه دو راه وجود دارد 1/ از طریق سایت: adliran.ir کلیه اشخاص ‌‌‌‌می‌توانند وارد سایت شده و با مراجعه به بخش ثبت نام پس از وارد نمودن اطلاعات خود به طور کامل در این سامانه ثبت نام کنند. بعد از انجام مراحل ثبت نام کدی برای فرد ارسال ‌‌‌‌‌‌می‌گردد. سپس شخص باید به دفاتر خدمات قضایی مراجعه نموده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نماید.

2/ دفاتر خدمات قضایی: در صورتی که به هر دلیل امکان دسترسی به سایت را ندارید ‌‌‌‌می‌توانید از ابتدا به دفاتر خدمات قضائی مراجعه نموده و از این طریق ثبت نام کنید.

نصب اپلیکیشن ( سایت ) عدل ایران

برای این که بتوانید به راحتی به سامانه عدل ایران دسترسی داشته باشید ‌‌‌‌می‌توانید نسخه اندروید یا iOS این اپلیکیشن را از داخل سایت adliran.ir دانلود نموده تا هر زمان که نیاز داشتید کلیه فعالیت‌‌‌‌‌های قضایی خود را انجام دهید.

سوالات متداول

سامانه عدل ایران چیست ؟

سامانه ارائه خدمات الکترونیک قضایی است‌‌‌‌ که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

آیا ثبت نام در سامانه عدل ایران الزا‌‌‌‌می است ؟

بله‌‌‌‌. کلیه اشخاص با ثبت نام در این سامانه ‌‌‌‌می‌توانند از وضعیت پرونده‌های حقوقی خود مطلع شوند. به طور مثال اگر شخصی از دیگری شکایت کند فرد ‌‌‌‌می‌تواند از طریق سامانه عدل متوجه شود که علیه او شکایتی مطرح شده است که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

چگونه اپلیکیش عدل ایران را نصب کنیم ؟

با مراجعه به سایت adliran.ir‌‌‌‌ می‌توانید ثبت نام کنید که در مطلب به تفصیل توضیح داده شده است.

برای دریافت پاسخ سوالات خود و مشاوره حقوقی در مورد نصب اپلیکیشن عدل ایران ‌‌‌‌می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین و تلفنی وکیل دات کام بهره ببرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نصب سایت عدل ا‌یران، به کانال تلگرام حقوقی وکیل دات کام مراجعه نمایید. کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی وکیل دات کام نیز آماده‌اند تا با ارائه خدماتی در زمینه مشاوره حقوقی تلفنی وکیل دات کام به سوالات شما عزیزان پیرامون نصب سایت عدل ا‌یران پاسخ دهند.

,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *